Zwangerschapsdiabetes toch normale bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MissFluffy, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb, niet al te ernstig, ik had een waarde van 8.4 na de glucose tolerantietest.

    Maar nu lees ik overal dat bij zwangerschapsdiabetes vaak gekozen wordt voor een inleiding bij 38, 39 weken. Ik heb mijn vorige zwangerschap bij 42 weken een inleiding gehad omdat er niets op gang kwam, en dat vond ik niet fijn. Met name dat ik niet ervaren heb hoe het is als een bevalling spontaan op gang komt heb ik erg gemist. Je zit er immers al een paar weken op te wachten, dan wil je ook wel weten hoe dat is.

    Voor deze zwangerschap had ik dus hoop om het nu wel mee te maken.. zijn er hier mensen die zwangerschapsdiabetes hadden en toch spontaan konden bevallen?
     
  2. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    hoi.

    hier 5x ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes.
    de risico's worden na 38 weken zwangerschap anders te groot.

    succes!

    groetjes kaatje
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Ja, ik! Mijn zoontje was ook maar 48 cm bij de geboorte. Ik ben met 39.2 weken bevallen.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Hier ook ingeleid, bij 39+2 weken. Of ze rond de 38/39 weken inleiden hangt af of je diabetes met insuline hebt. Zo niet (alleen met een dieet) mag je vaak best tot 40 weken doorlopen. Maar 42 weken dat ze hem inderdaad niet worden... de kans is dat je baby te groot is door de diabetea
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  5. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    wat zijn jullie laat ingeleid. hier doen ze echt standaard met 38 weken inleiden.2 verschillende ziekenhuizen overigens.
    het is niet alleen de kans op een te grote baby met zwangerschapsdiabetes, maar er zijn ook andere risico's die na 38 weken toenemen , zo is het mij altijd vertelt.
    er is natuurlijk altijd een kans dat de bevalling vanzelf op gang komt voor de 38 weken en dat je het alsnog ervaart:rolleyes:
    daar hoopte ik altijd op...net een dag voor het inleiden ofzo.
     
  6. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja kan me voorstellen dat je daar op hoopt. In mijn geval zou dat denk ik niet gauw gebeuren helaas.. ze zeggen dat als je bij de eerste overtijd ging je dat bij je volgende ook gaat :( en ja.. verder over tijd kon ik niet. Heb jij het niet gemist dat je nooit een natuurlijke start van de bevalling hebt meegemaakt? (Tenminste, ik ga er van uit dat je 5 kids hebt, correct me if im wrong)
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    #7 GroeneBomen, 23 okt 2019
    Laatst bewerkt: 23 okt 2019
    Ik weet nog niet of ik zwangerschapsdiabetes heb, maar ivm grote van kind (momenteel p100 hoofd en p98 buik) is inleiding in week 38 aannemelijker dan 39 weken. Zou mooi zijn als hij zelf komt voor die tijd ;) En ik vind het echt prima. Hij loopt nu meer dan 2 week voor op groei dus liever wat eerder dan later uit t huisje. Vanaf 13 weken echo werd mij al groot gemeten dus ik verwacht ook niet dat hij opeens lager uitkomt in de curve.

    Bij nr 1 ook ingeleid met 39 weken, kindje niet groot of diabetes maar mijn lijf was gewoon op. Vond het wel fijn om niet af te moeten wachten. Mocht zelf kiezen 38 of 39 weken dus het wel zelf in de hand nog. Avond voor de inleiding verloor ik slijmprop en had ik elk kwartier voorweeen dus enige wat ik mij afvraag is als er niets was gedaan, ik ook gewoon was bevallen in dat weekend. Aangezien de ontsluiting al wat op gang kwam.
     
  8. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    ik heb er 5 mogen krijgen.ik ben 1kindje verloren aan een aangeboren afwijking, deze bevalling begon trouwens wel spontaan tot 6cm.
    dus ergens weet ik wel hoe het voelt om ineens overvallen te worden met het onverwachte.
    en verder weet ik het eigenlijk niet beter dan dit.
    dit keer zal ik weer ingeleid worden als de baby nog even goed gaat liggen.
     
  9. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Inleiden is geen plicht, jij bent degene die daar toestemming voor moet geven. Dus als jij het niet wil, bedank je ervoor.
    De kans is aanwezig dat jij gewoon een lange draagtijd hebt. Ik zou me er in elk geval wel op instellen.
    Vraag naar de absolute risico’s bij afwachten. Eea hangt natuurlijk wel af van je zw diabetes, of je erg wisselende waardes hebt, moet bijsluiten, of dat het heel goed te reguleren is met een dieet. En wat het geschat gewicht is van de baby. En hoe je eerste bevalling verliep.
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Dat is ook zo, ik ben nog niet eens bij de gyn geweest, wie weet valt het allemaal wel mee. Op de 20 weken echo was ons kindje helemaal gemiddeld, en ik ben zelf nog maar een kilo aangekomen, maargoed, meestal ontwikkeld zwangerschapsdiabetes zich pas na de 20e week. Mijn waarde na de glucose tolerantietest was 8.4, is ook niet schokkend hoog, dus de vk heeft goede hoop dat een dieet voldoende is.

    Ik denk dat ik eerst maar eens moet afwachten hoe alles loopt

    @81kaatje wat vervelend dat je je kindje verloren bent :( wist je het van tevoren of was het een schok? Hopelijk gaat deze nog even draaien, hoe ver ben je nu?
     
  11. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    ja we wisten van te voren dat ons zoontje het waarschijnlijk niet zou halen.
    je gaat er natuurlijk vanuit dat dat niet het geval is en je tot de gene behoort waarbij het wel goed komt.
    ik ga er ook vanuit dat de baby nog zal draaien, ben nu 32weken.

    hopelijk valt het allemaal mee voor je en zijn de suikers goed te regelen met een dieet.
     
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Waar zie je t meest tegenop bij inleiden? Dan kun je dat misschien ook bespreken.
    Ik ben ook ingeleid bij mn zoontje en vond het ook verre van prettig. Vooral de onnatuurlijke weeën vond ik vreselijk (vaak zonder pauze). Nog een keer inleiden zou ik dus ook tegenop zien maar heb mezelf in ieder geval voorgenomen om pijnstilling nu wel toe te laten, dat geeft al wat rust.
     
  13. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Het duurde vooral heel erg lang. Ik heb er 35 uur over gedaan, waarvan 28 uur echte weeën. En dat was met 42 weken, wanneer de baby er helemaal klaar voor is om te komen. Ik ben dus bang dat met 38 weken er helemaal niks gebeurt en ik dagen lang heen en weer naar het ziekenhuis moet. Mijn man kan niet zo lang vrij krijgen en we hebben ook nog een dochtertje om voor te zorgen.

    Daarnaast kreeg ik zodra de vliezen gebroken waren door de vk meteen heftige persweeën iedere minuut, zonder ontsluiting. Ik heb na een uur voor een ruggeprik gekozen, maar liefst zou ik willen bevallen zonder pijnstilling

    Maar het aller naarst vond ik toch dat ik de ervaring gemist had van een natuurlijke bevallingsstart
     
  14. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Oh jij ook 28 uur weeën. Mijn vliezen braken en 7 uur later begonnen de weeën. Vanaf het moment dat mijn vliezen waren gebroken tot de bevalling heeft ook 35 uur geduurd. Ik had dan wel een natuurlijke start van de bevalling maar bij mij is het geëindigd in een keizersnede. Dus bij mij is de wens weer heel groot dat ik nog een keer op een natuurlijke manier mag bevallen. Ik hoop voor jou dat het allemaal gaat lopen zoals je wenst!
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  15. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik had bij mijn jongste zwangerschapsdiabetes ( wat ik heel goed onder controle kon houden met het dieet.)
    En ik ben niet ingeleid, mijn bevalling begon gewoon met 40 weken.:)
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  16. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik had bij mijn eerste zwangerschapsdiabetes (alleen dieet, geen insuline), maar mij wilden ze niet inleiden voor 39 weken. Baby zat op P98.

    Elk ziekenhuis bepaalt ook zijn eigen beleid hierin, wat best uiteen kan lopen.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  17. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb ook zwangerschapsdiabetes waarvoor ik elke avond insuline moet spuiten, en de verloskundige vertelde mij dat ze alleen inleiden bij een te groot kind (of andere complicaties natuurljk)
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  18. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja bij mij duurde het ook zo verschrikkelijk lang en in combinatie met die hevige weeën pffff
     
  19. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ik ben ook ingeleid ivm zwangerschapssuiker en insuline spuiten. Mijn waardes waren altijd onder de 8, maar alsnog insuline gekregen, omdat ik mezelf uithongerde. Daarna ging het beter.
    Ingeleid met 38.3
    Mijn dochter was uiteindelijk maar 2600 gram. Dat was voor de dokters ook schrikken. Later zeiden ze dat ze niet inleiden omdat het kindje dan te groot wordt, maar dat de placenta vanaf 38 weken sterk achteruit kan gaan.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  20. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ik zit op randje van zwangerschapsdiabetes met 7.8.
    Gisteren is ons verteld dat inleiden bij een groot kind met 38 of 39 weken niet altijd slim is. Kindjes zijn er vaak nog niet klaar voor. Ons kindje zit op de p91 lijn nu.

    Onze oudste zoon is ingeleid met 38 weken. Heeft 3 dagen geduurd en toen een keizersnede. Hij heeft inderdaad dysmatuur gedrag vertoond. Uiteindelijk is alles goed gekomen hoor, maar denk dat hij nog wel even lekker had willen blijven zitten.
     

Deel Deze Pagina