na 4 IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kell90, Nov 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kell90

Kell90 Nieuw lid

Nov 1, 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nieuw hier en ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met IUI .

Na een jaar proberen en oefenen was het ons niet gelukt om zwanger te worden . Na een doktersbezoek zijn we doorgestuurd naar het zh in Rotterdam ! De onderzoeken begonnen, bloedtest, algemene vragenlijst en een zaadtest.... Alles was oké en niets stond ons in de weg om zwanger te worden..... 6 maanden thuis oefenen was ons huiswerk. Een zwangerschap zat er na die tijd nog niet in. Terug naar het ziekenhuis en zijn begonnen aan chlomid.... Na 3 maanden was er nog geen succes geboekt! Zijn overgegaan op injecties met menopuur en pregnyl .. In combinatie met IUI ... Nu zijn we 4 behandelingen verder en vandaag ongesteld geworden... De hoop die we hadden wordt veranderd in onzekerheid of het ons überhaupt wel gaat lukken. Mijn vriend heeft al een prachtige dochter en onze grootste wens is dat wij ook zo'n mooi kindje krijgen.nu hebben we nog 2 IUI behandelingen gepland.... Dan wordt het ivf!

Er zeggen zo vaak mensen zet het van je af.... Ik geloof dat het bij sommige van jullie je oren uit spuit😁😒😣

Heeft er iemand ervaringen met IUI? Hoor heel graag reacties!

Alvast bedankt, !!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hier ook IUI gedaan, na 22 maanden zelf klussen (ook met hormonen vanwege mijn cyclus);) iui was blijkbaar net het goede zetje, want ik was de 3e keer zwanger :)

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Hier pas de 4e iui zwanger. Mn hoofd ging al helemaal richting ivf..
    Wij beide wel een 'mankement'

4. happy87

happy87 Lid

Jul 23, 2015
    61
    9
    8
    Wij hebben 6 lui behandelingen gehad, met daarbij de bijhorende hormoon spuiten en pillen. Helaas heeft dit voor ons niet mogen lijden tot een zwangerschap. Wij mochten na deze 6 behandelingen nog 2-3 behandelingen doen van lui maar mijn gevoel zij dat we ermee moesten stoppen, dus toen overgegaan op IVF wat gelukkig in 1 x aangeslagen is en wij nu zwanger zijn van een wondertje.

Ik geef je als tip, laat je niet door mensen beïnvloeden maar ga echt na wat jij wilt en wat je gevoel je zegt. Jij voelt wat het best is voor jouw en je lichaam. Het is allemaal al zwaar genoeg.

Heel veel succes!

5. tosti123

tosti123 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    IUI 1 met hormoon behandeling zwanger werd een miskraam, IUI 2 en 3 mislukt IUI 4 zwanger en nu nog steeds :D Had het ook niet verwacht er is zoveel gebeurd en nu ben ik alweer 13 weken.

6. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Hier was het pas de 8e (tevens de allerlaatste) IUI poging raak.
    Met ons hoofd ook al helemaal bezig met IVF/ICSI.
    Wij ook beide 'mankementen'.

Mijn advies is: de moed NIET opgeven.... x

7. Liefdeskind

Jun 30, 2014
    39
    0
    0
    Hoi Kell, wat een herkenbare situatie. Ik heb morgen de vierde iui, eerste keer in een gestimuleerde cyclus. Ik probeer al sinds 2009 zwanger te worden. Ik was toen 29. Destijds met mijn toenmalige partner (toen 8x iui gehad zonder effect), nu sinds een jaar of drie met mijn huidige partner. Ik ben nog nooit zwanger geweest. Ik heb deze keer dus voor het eerst menopur moeten prikken. Ik heb normaal gesproken een keurige cyclus van 26 dagen en nu ook. Alleen dacht ik dat er meerdere eicellen zouden groeien en helaas is het er maar een. Ik merk dat ik er een beetje somber van ben. Maar ik twijfel ook of dat door de hormonen kan komen. Wat is jouw ervaring? Ik hoop dat het jullie snel gegund is een kindje te krijgen (en voor mezelf hoop ik dat ook :))

groetjes, liefdeskind

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    hier in de 4e ronde van iui. Zie onderschrift hoe en wat..
    wat ik je wil meegeven: laat je kopie niet zakken. dat vanaf je af zetten is heel moeilijk. maar geef niet op. niemand heeft jullie gezegd dat het NIET kan. blijf positief denken want jullie hebben nog kansen!
    Heel veel succes!!!

9. debv

debv Lid

Oct 7, 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben na ruim 2 jaar zelf proberen de stap genomen naar het Zh te gaan. bij ons was het onverklaarbaar en hebben 3 iui pogingen in eigen cyclus aangeboden gekregen.
    wij hebben er maar 1 nodig gehad want het was gelijk raak.

Geef de moet niet op !!
    succes

10. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

Jun 14, 2014
    1,104
    83
    48
    Hier 5e IUI raak. Eerste drie pogingen alleen Pregnyl 5000 gespoten. Vanaf de 4e IUI begonnen met Fostimon 75 spuiten, bij de 4e poging om de dag spuiten, leverde één follikel op. Geloof iets van 3,8 miljoen zaadcellen, helaas niet gelukt.

Tijdens de 5e poging mocht ik elke dag Fostimon 75 spuiten en toen waren er twee eitjes te zien. Er zijn 1 miljoen zaadcellen ingebracht en dacht, dit zal niks worden...Toch bleek ik zwanger!

Veel succes en blijf moed houden!

11. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

Jun 14, 2014
    1,104
    83
    48
    Oh ja, bij mij was alles in orde, mijn lief heeft te weinig, maar wel redelijk goed bewegende zaadcellen. Denk dat de hormonen een extra handje geholpen hebben.

Share This Page