Ik vroeg me af of het normaal is dat je betaalt voor de tijden die het KDV dagelijks open is? Ik heb nu slechts 1 KDV gevonden waar ik wel per uur kan betalen, maar de vier anderen in de buurt hebben contracten per dagdelen van 5,5 uur, omdat ze nou eenmaal 11 uur per dag open zijn. Eentje heeft contracten voor 4,5 uur per dagdeel maar rekent dan ook meteen 9,55 per uur... Ik heb 2 vaste dagen per week opvang nodig, alleen tijdens de schoolweken en dat gaat om 8 uur per dag omdat het vlakbij mijn werk zit. Maar van de KDV's die ik heb aangeschreven krijg ik allemaal te horen dat ik dan toch echt 11 uur per dag moet betalen. Ik vind dat eigenlijk nogal belachelijk. Dat is 6 uur per week die ik moet betalen waar mijn kind geen gebruik van maakt. Dat loopt aardig in de papieren zo en KDV is al zo duur...
ja dat is hier bij de kdv's in onze omgeving ook. ons kdv heeft sinds dit jaar 4 soorten contracten - uitgebreid (alle uren) - vroeg (7:15-17:15) - midden (8-18)- laat (8:30-18:30). dat is wel wat beter geregeld. Al hebben wij er niks aan want ik moet mijn kinderen voor 8 uur brengen, maar ben niet op tijd om ze dan ook netjes om 17:15 opgehaald te hebben... dus ik betaal gewoon het volle pond terwijl ik ze ook niet stipt om 7:15 breng en al helemaal niet pas om 18:30 haal.
Ja, dat klopt. Mede om die reden gaan er tegenwoordig meer kindjes naar een gastouder omdat je daar wel per uur afneemt.
Ja, het is normaal dat je voor de hele openingstijd betaalt. Scheelt een hoop administratief gedoe, en het houdt de uurtarieven laag. Hier in principe alleen hele dagen, van 11 uur.
hmzz daar was ik al bang voor... achterlijk gedoe vind ik het... dat kost ons dan 6x 7 euro en een beetje extra elke week. Das bijna 200e extra per maand... pfff Zat ook aan een gastouder te denken maar dat vind ik toch een beetje lastig. Denk dat ik me toch beter voel bij een kdv.
Hier ook gewoon hele dagen dokken. Nu wordt ons kind vroeg gebracht en laat gehaald (wij werken allebei ver weg) dus we betalen niet zo veel voor niets.
Ja heel normaal. As je een KDV kan vinden die wel flexibele uren aanbiedt dan is het uurtarief hoger en kom je op hetzelfde bedrag uit ws. Hetvis heel logisch dat je voor een hele of halve dag moet betalen. Als er een kindje om 4 uur naar huis gaat zal de leidster toch ook moeten blijven en betaald moeten worden.
Het kost je netto niet zoveel hè? Want je krijgt ook kinderopvangtoeslag voor diezelfde uren. Dit is goedkoper dan een hoog uurtarief, want je krijgt maar tot een bepaald max uurtarief vergoed.
Hier betalen wij per 1-1-2013 32,00 per dagdeel. Een halve dag is ochtend of middag maar als je ze een uurtje eerder komt brengen doen ze echt niet moeilijk. Meestal is het bij ons van 11.30 tot 17.00 dus dat is niet zo duur. Ik denk persoonlijk dat het makkelijker is om per dagdeel te betalen, idd met al die administratieve rompslomp en het zal hierdoor ook goedkoper blijven. Maar ik ben blij dat ze op ons kdv niet moeilijk doen over een uurtje meer of minder. Je kan natuurlijk ook een uurtje later je kind ophalen en eerst lekker uitgebreid douchen/in bad, boodschappen doen of wat dan ook? Als je dan toch moet betalen kun je er net zo goed gebruik van maken (weet niet of dit praktisch gezien een optie is?).
Hier is dat ook zo. Op dinsdag werk ik tot 1 uur, maar omdat het kdv niet werkt met halve dagen, moet ik dus betalen tot 6 uur. Soms ga ik dingen zoals boodschappen doen na me werk, maar meestal haal ik hem gelijk op, omdat ik geen zin heb om de deur uit te gaan als ik eenmaal thuis ben. Buiten dat zit mijn zoontje nooit langer als half 5, en toch betaal ik toch 6. Is kut maarja
Wij hebben een kdv hier tegenover dus het is handig als onze dochter straks daar heen zou kunnen gaan. Ik vond echter hun 'voorwaarden' echt niet handig. Ze hebben namelijk verplichte afneemdagen en aangezien ik in de gezondheidszorg werk, is dat niet handig. Ik heb wel een vaste vrije dag maar mijn man dan weer niet. Die wisselt per week. Ze hebben dan wel weer allerlei voedingen en luiers enzo. Alles is inbegrepen, dat wel. Maar ik ben blij dat ze naar een gastouder gaat die ik ook ken, die is een stuk goedkoper (kan het dan weer niet aftrekken van de belasting maar goed...), ook daar kan ze mee-eten, krijgt tzt een koekje, snoepje, drinken, etc. Behalve als ze bijv. allergisch is dan nemen we het zelf mee in overleg. Maar dat vind ik niet meer dan logisch. Is trouwens op het kdv ook zo waar ik geweest ben.
Fijn zo'n gastouder! Maar als die persoon officieel geregistreerd staat kun je dat ook gewoon aftrekken hoor? Ik ken 1 meisje wat bijna een geregistreerd gastouder is. Superflexibel, maar ik twijfel nog een beetje. Hoe leuk ze ook is, ze hebben een totaal andere leefwijze dan ons omdat ze streng gereformeerd zijn. Geen tv, radio enz. Ze spelen en zingen hun eigen muziek (psalmen) op het orgel... Heb er niets op tegen dat de kleine iets van een geloof mee krijgt, maar vind dit misschien een tikkeltje te extreem. Een voor mij vreemde gastouder vind ik eng... zeker als je kind overal mee naartoe genomen kan worden, op de fiets en de auto enz. Vertrouwen moet je hebben, maar er zal maar iets gebeuren... Heb het liefst dat de kleine op 1 locatie de hele dag zit, dan is ze daar in ieder geval veilig. En heb een kdv gevonden waar je wel alleen de uren betaald die je afneemt. Nu nog afwachten of ik daar een goed gevoel bij heb.
Wij betalen (gelukkig) per uur... Doordat ik onregelmatig werk is het praktischer om flexibele uren te hebben...
Dat is echt bij heel veel kdv's zo en ik vind dat echt belachelijk Wij hebben zelf gelukkig een flexibele opvang en betaal alleen de uren als ons zoontje er ook daadwerkelijk is, uurtarief is ook niet hoger
Hier hebben we een kdv met flexibele opvang en dat hanteert een lager uurtarief als een kdv hier in de buurt met die hele dagdelen telt. Ik betaal alleen de uren die ik afneem en dat zit maar iets boven het tarief waarover ik vergoed krijg.
Ik vind het belachelijk dat je voor 11 uur betaalt en voor 8 uur afneemt. Hier is het in ieder geval niet normaal. Als ik bij de bakker drie broden koop, hoef ik toch ook niet voor vier te betalen? Van de vier KDV's hier in de buurt betaal je bij drie enkel de uren die je afneemt. Daarnaast heb ik ook nog een relatief lage uurprijs (dit jaar 6,25 inclusief voeding, luiers, uitjes etc.). De uurpijs hoeft dus ook niet hoger te zijn.
hier ook hele dagen. maar die 200 die het extra kost hoef je niet helemaal zelf te betalen die uren mag je ook gewoon opgeven bij de belasting .
Hier ook alleen halve of hele dagen. Maar ik neem bijna alles af ivm reistijd dus dan is er geen probleem.
Die vergelijking klopt niet. Het is andersom: je móet drie broden kopen. Maar hoeveel je er van op eet maakt niet uit. Al gooi je de helft weg, je moet de bakker toch die drie broden betalen.
Hoezo moeten? Als ik maar twee broden wil eten, dan ga ik er geen drie kopen. Dan komt uiteraard het argument dat ze ook kosten maken door vanaf 7.00 open te zijn. Om 7.00 maken ze minder kosten dan later op de dag, want zitten ze op het KDV al vanaf 7.00 met 100% bezetting aan personeel?! Dacht het niet.... En schijnbaar kan het ook, want de KDV's hier in de buurt kunnen ook per afgenomen uur factureren. Ik betaal in ieder geval alleen wat ik koop en dat is in ons geval 9 uur per dag en niet meer.