Positieve verhalen m.b.t. huis verkopen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Inge88, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Sinds vandaag staat ons huis te koop :D We waren eigenlijk van plan nog een jaartje te wachten met verhuizen, maar gezien de huizenmarkt hadden we bedacht dat het toch slim is om het huis dan nu al te koop zetten. Nu zitten we alleen niet echt in een handige tijd, daar zijn we ons goed van bewust. Daar worden we ook wel bewust van gemaakt want het enige wat we continu te horen krijgen is; "Haha, tja, dat huis raak je voorlopig nog niet kwijt hoor".

Toch ben ik meer van het positief blijven en ik wordt natuurlijk alleen maar positiever als ik succesverhalen hoor :p Dus zijn er mensen die hun huis in deze tijd wél snel verkocht kregen? Of in hun omgeving wel snel huizen verkocht zien worden? Wij hebben naar mijn mening een huis wat snel verkocht kan worden (recent helemaal opgeknapt, moderne inrichting, goede prijsklasse, geschikt voor zowel starters als gezinnen)

Tja, we waren pas van plan volgend jaar te verhuizen maar nu het huis eenmaal te koop staat en we al verschillende mooie huizen hebben gezien begint het toch wel erg te kriebelen!

Dus kom maar op met de positieve verhalen ;)

Die zijn er toch wel...?? :)

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    mijn collega heeft 3 weken geleden haar huis te koop gezet, mooie starterswoning en binnen 3 dagen verkocht!

Ze hadden net een nieuwe vloer laten leggen en die investering hebben ze er niet uit... maar de rest dus wel!

Het kan dus nog!

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Mijn schoonzusje en haar man hebben een maand of 3 geleden hun huis verkocht en deze heeft 5 weken! te koop gestaan :)

Succes met de verkoop!

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    :$ Kijk DAT zijn nou eens positieve verhalen! Daar wordt ik natuurlijk blij van :D Vanavond mijn vriend maar even laten lezen!

Omdat ons huis dus ook gewoon écht klaar is en heel neutraal en modern ben ik wel wat positiever :) Eventuele kopers kunnen er direct in zonder ook maar een kwast en verf te hoeven gebruiken. Tenzij ze natuurlijk graag een kleurtje op de muur willen of paarse kozijnen ofzo ;)

More??? :D

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank je! :)

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Succes meid!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ons huis kwam op woensdag op funda te staan. Die middag gebeld voor 1 kijker. Vrijdag gebeld voor nog 5 kijkers, woensdag 1e bod en nog een afspraak voor een kijker.
    In 1 week tijd hebben wij 7 kijkers gehad, binnen 2,5 verkocht. Meerdere geintreseerde mensen, na het kijken.

Ons nieuwe huis; zaterdag op de markt, wij smaandags gaan kijken en direct bod gedaan. Vrijdags met aankoopmakelaar gaan kijken en ik geloof binnen 2 weken te horen gekregen dat wij het huis hadden. Maar daar waren nog 2 andere bieders voor en daarom liep het iets langer uit.

Waarom kan het wel? Beide huizen met een lagere prijs op de markt geplaatst, dus niet met de hoofdprijs maar realistisch. Gunstige locatie, ten opzichte van alle voorzieningen maar ook rustig gelegen.
    De fotos zijn enorm belangrijk. Wij hebben een stylist en prof fotograaf in de armen genomen. Hebben de moeite genomen om de woning wat neutraler te maken.
    Een gekleurde muur schrikt af. Mensen kunnen vaak niet bedenken dat een muur wit kan worden.

Onze buren (van het oude huis) hebben het ook zeer snel verkocht (binnen 2 maanden).
    Verkoop was zuid-holland, aankoop Drenthe.

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij in de wijk staan huizen ongeveer 3 maanden te koop.... en niet langer, vaak korter...en gezien de doem verhalen vindt ik dat allemaal heel netjes..

Hopelijk gaat bij jullie de verkoop voorspoedig!!

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank je wel!

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dat zijn goede succesverhalen! Ik ben het helemaal eens met je standpunt over prijs, ligging en foto's. Wij hebben ook een goede fotograaf laten komen die ook nog wat verstand had van styling. Ze heeft echter bijna niets gedaan, ze vond ons huis al erg rustig en neutraal. Wij hebben nergens kleur op de muur alleen op de babykamer een lichtgrijze muur. Onze ligging is naar onze mening ook goed, op loopafstand van een redelijk groot winkelcentrum, een park een straat verderop en KDV en school dichtbij. Ook een grote speeltuin op loopafstand.

Daarnaast hebben wij ons huis bewust scherp geprijst en onder de 200.000 gehouden. Als je gaat kijken naar vergelijkbare huizen dan zijn die echt veel duurder/kleiner/minder netjes. We hoeven niet de hoofdprijs, we willen gewoon graag de hypotheek er uit dat is alles.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn collega kwam gisteren met het verhaal dat hij een bod op zijn huis had gekregen, hij stond pas 7 dagen te koop. Feit is wel dat het huis laag geprijsd was en het bod ook erg laag was dus hij wacht het nog even af.

Een vriend van ons is makelaar. Hij gaf aan dat er echt nog genoeg huizen verkocht worden maar dit voornamelijk huizen zijn die klaar, neutraal en laag geprijsd (tov gelijkwaardige woningen in de buurt) zijn. Wij zaten te denken ons huis te koop te zetten. Hebben dit huis gunstig gekocht dus enorme ruimte dus het is te doen om het huis lager aan te bieden dan de huizen in de buurt. Feit blijft dan wel dat we er een stuk minder voor krijgen dan dat het echt waard is en dat vind ik zo zonde. Daarom blijven we nog even zitten. Het is een heerlijk huis maar een kamer extra en een grotere keuken zou ik wel graag willen maar omdat het een luxe probleem is doen we het voorlopig maar even niet.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Foto kunnen zoveel zeggen. Ik heb op funda huizen gezien waar het vieze koffie kopje nog op tafel stond! Maar rustig en neutraal is idd heel belangrijk.
    Hopelijk is jullie huis zo verkocht! Succes

13. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nou als je de moeite al niet neemt om rotzooi op te ruimen.. Tja dan kan het lang te koop staan lijkt me!
    Dank je wel! Hoop het ook!

Nog meer succesverhalen?? :)

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja zeker ons huis was binnen 2 weken verkocht 3 kopers zelfs!!! maar dit was wel net in de beteretijd (2008)

15. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ons huis heeft 2 jaar geleden 5 weken te koop gestaan, binnen 2 weken al een bod waar we uiteindelijk uit zijn gekomen.
    De ervaring is dat huizen rond de 150.000 euro snel verkopen, rond de 200.000 blijft hier lang staan. Maar als de vraag realistisch is dan kan je huis zo verkocht zijn hoor. Het is niet een hele gekke tijd om een huis te kopen op dit moment...

16. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Pff dat is inderdaad écht snel! Ik ben al blij als het met een paar maandjes is hoor! Je hoort tegenwoordig toch vaak dat het echt super lang duurt!

17. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik begreep van de makelaar dat huizen in het duurdere segment (zeg vanaf 300.000 ongeveer) vaak langer te koop staan. Ons huis staat te koop voor 199.500 en dat is schijnbaar in een klasse waar nog wel beweging in zit, in onze regio althans. Ik hoop het maar! Jullie hadden ook geluk dan, erg fijn! :)

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wij hebben in januari ons huis te koop gezet en eind maart hadden we al een bod. We zitten nu nog steeds met de financiering, dat duurt allemaal láááng, maar verder was ik positief verrast dat het zo snel ging.

We hadden 107.500 gevraagd en hij heeft 105.000 geboden, dus wel iets onder de vraagprijs, maar we willen er graag snel vanaf dus we doen het toch. Wij hebben zelf 112.500 betaald, dus al met al kost het grapje ons toch wel e.e.a., maar dat heb je eigenlijk altijd als je binnen een paar jaar weer weggaat. We hebben 3 jaar in dat huis gewoond, dan ga je er bijna altijd op achteruit.

19. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons huis is afgelopen december verkocht, waarvoor het nog maar 3 maanden te koop stond, het bod was 4000,- onder de vraagprijs maar gelijk aangenomen aangezien we er snel van af wouden (had geen slaapkamer voor de jongste) en er meer dan 40 van dezelfde woningen in dezelfde prijsklasse op het dorp te koop stonden, en vele al heel erg lang!

20. tulip

tulip Niet meer actief

ons huis was dan geen suc6 verhaal, maar wel van iemand die wij kennen. Hadden het huis 2 weken te koop staan, op 2 dagen achter elkaar komen kijkers. Beide kijkers brengen een bod uit de 2e dag. Maar tegen elkaar op laten bieden mag niet. Als je nl met de 1 in onderhandeling gaat dan zeg je de ander voorlopig af. Maar wel lullig omdat ze vrijwel tegelijk de makelaar belden. Makelaar heeft afgesproken dat ze 2 dagen later beiden op kantoor zouden komen met hun bod in een gesloten envelop en dat ze verder zouden gaan met de hoogste bieder. 1 stel heeft de vraagprijs geboden;)

Deel Deze Pagina