ei kwijt over vrijgezellenfeest

Discussion in 'De lounge' started by bijtjuh16, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Sorry dames, ik moet even mijn ei kwijt. Ik voel me echt een beetje bedondert op dit moment.

31 augustus gaan mijn vriend en ik trouwen.
    Nu was mijn schoonzus bezig met het regelen van mijn vrijgezellenfeest.

Hiervoor zijn uitgenodigd mijn schoonmoeder, moeder, 2 schoonzussen, 3 vriendinnen en ik.

Mijn 3 vriendinnen gaan allemaal nog naar school en hebben niet allemaal een bijbaantje. Ze hebben dus weinig te besteden.
    Mijn moeder zit in de bijstand en heeft dus ook weinig te besteden.

Tijdens het organiseren van het feest heeft niemand hier rekening mee gehouden. Tijdens het regelen kreeg ik al van diverse mensen te horen dat de plannen die ze hadden voor hun te duur zouden worden en ze dus of helemaal niet kwamen of maar de helft van de dag er zouden zijn.

Dit vond ik al niet leuk want ik nodig ze niet voor niets uit. Ik wil mijn feest beginnen en afsluiten met dezelfde mensen. Logisch toch?

Nu kreeg ik vandaag te horen van een vriendin dat ze dus definitief maar de helft van de dag kwam aangezien de kosten echt te hoog zouden worden. Ze had een mail gehad dat de plannen om waren gezet in definitief. Alles was geregeld.

Ik heb mijn moeder gebeld en gezegd dat ik het niet leuk vond dat een aantal mensen er maar de helft van de tijd bij zouden zijn. Die heeft vervolgens mijn schoonmoeder gebeld. Conclusie, het bellen had geen zin want ze zouden het toch wel zo doen zoals ze in gedachten hadden. Ik heb het er vervolgens met mijn vriend over gehad, die mijn schoonzus gebeld heeft. Zij is tenslotte diegene die alles aan het organiseren was.

Nou komt het leuke, ze was helemaal over de zeik. Ze had er tenslotte alles aan gedaan om het low budget te houden. (lees 50 euro p.p.) terwijl ik zat ideeën heb aangedragen wat veeeeel minder kost. Bijv. ipv uit eten een bbq. (uit eten ben je al gauw 30 euro p.p. kwijt, want ze hadden 3 gangen voor 24 euro geregeld excl. drinken) een bbq kun je af met 10 euro p.p. (drinken en vlees zelf halen).
    Daarnaast willen ze een of andere workshop doen wat 25 euro p.p kost en waarvan ik zoiets had doe een oriflame workshop. Kost je niks, enkel de producten die je zelf aanschaft. Zo kun je het zo duur maken als je zelf wilt.

Afijn, schoonzus dus helemaal over de zeik. Die belt vervolgens haar moeder op helemaal in tranen, want ze had er zoveel werk aan gehad. (lees alles via internet regelen). Die belt mij weer op wat dat nou voor raar gedoe is en wat ik nou wil!!!! Nou sorry hoor! Toen was ik helemaal over de zeik. Ik heb duidelijk aan diverse mensen aangegeven dat ik de dag wil beginnen en afsluiten met IEDEREEN, en niet met de helft van de mensen. ZIJ doen er vervolgens niets mee, en nu is het mijn schuld want ze hebben het idee dat ik het helemaal niet wil!

De personen in kwestie met een beperkt budget hadden het aan haar door moeten geven (waar ik haar dan wel weer gelijk in geef), maar ik kan me ook wel voorstellen waarom ze het niet gedaan hebben. Ik zou me er ook voor schamen en me behoorlijk voor het blok gezet voelen.

Nu gaat de workshop door, en gaan m'n schoonmoeder en 2 schoonzussen daarna met z'n 3-en uit eten.
    Prima dat ze dat doen, ik heb aangegeven dat ik niet mee ga uit eten als de rest niet mee gaat.

Wat mij het meest van streek maakt is wel het feit dat IK nou overal de schuld van krijg! Ik moest er net echt even een traantje van laten.

Wat vinden jullie hier nou van?

2. tulip

tulip Niet meer actief

nou vind het erg lullig dat ze geen rekening houden met jouw naasten die niet veel te besteden hebben. je wil toch gewoon een leuke dag met iedereen???
    Ik zou proberen je er niks van aan te trekken en anders nog eens bij je aanstaande spuien, misschien kan hij er nog iets mee.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is ook altijd wat met die vrijgezellenfeesten... Als organisator heb je het vaak gedaan en het kost best wat tijd en zoek werk. Ik vind 50 euro pp eigenlijk best netjes voor een vrijgezellenfeest.

Ik vind alleen dat wát er ook gebeurd, je de vrijgezel, buiten het gedoe houd. Want nu voel jij je hartstikke rot + degene die het zou organiseren. Het leuke is er dan wel vanaf.

sterkte - jammer dat iets wat zo leuk hoort te zijn, het tegengestelde is nu...

4. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    meid,
    het is jouwn bruiloft en jouwn vrijgezellen dag.
    doe lekker wat jij wil, als jij iedereen erbij wil hebben hun dit te respecteren.

misschien is het een idee om het feest voor je familie en vrienden appart te doen. ga lekker nog een avond stappen met de meiden ofzo. maar blijf bij je eigen gevoel.

ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet eens een vrijgezelledag heb gehad;)
    ik heb hem ook niet gemist:D

5. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    pff heel herkenbaar verhaal. Ik ga zelf 07-07-12 trouwen en ons vrijgezellenfeest wordt nu dus ook al geregeld. Hier is ook het budget het probleem (80 euro pp). Zelf vind ik dit trouwens niet te duur was ik voor andere vrijgezellenfeesten in de familie ook kwijt. En ik weet zeker dat het voor de ' mensen die het minder hebben in onze familie ' ook te doen is.

Bij ons zijn dus juist diegene die nooit een rem op eten, drinken feesten, geld spenderen hebben, nu moeilijk aan het doen. Waarop ik heb gezegd als ze het te duur vinden komen ze maar de halve dag. Aangezien ik toch wel wat verwacht van een vrijgezellenfeest, is normaal best uitbundig bij ons in de familie, en je hebt hem maar 1 keer.

Als ik zo over jou verhaal moet oordelen denk ik dat het bij je vriendinnen fout is gegaan over dat ze het niet naar de juiste persoon hebben aangegeven. Namelijk diegene die alles regelt en niet jij! Maar ook denk ik dat diegene die alles regelt eerst had moet informeren naar wat het budget van iedereen is!

Uiteindelijk is het jammer dat jij nu alle heisa over je heen krijgt. Terwijl jij hier eigenlijk helemaal niet mee bezig hoort te zijn!

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Vind het ook erg vervelend dat ze jou erbij betrekken!! Het moet jou dag worden.... Jeetje, dat ze dat nog niet eens voor elkaar krijgen..

Eerlijk gezegd vind ik 50,- p.p. ook netjes! Hopelijk valt het nog op te lossen voor de dag!

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ze hadden dit niet op jou schouders moeten leggen.
    Op deze manier is het voor jou verpest.

ik heb gelukkig geen vg feest gehad. We zaten midden in verhuizing en nieuwe baan dus ik had echt geen tijd. We zijn gewoon gezamenlijk uit eten gegaan wat ik zelf ingepland had...want veel ruimte had ik niet. Heerlijk om al dat gedoe niet te hebben :D

8. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja eerlijk? Ik snap ook je schoonzus ook wel. die heeft vol enthousiasme iets voor je geregeld...waarvan zij dus echt dacht dat je dit super leuk zou vinden! uiteindelijk wordt er geklaagd en is er gezeur om, is ook niet bepaald leuk als je zo je best doet.
    Ik weet niet wanneer ze een vrijgezellen feeat willen houden maar als hun nou elke maand 10 euro opzij doen in een potje ofzo dan zit je gauw op 50 euro is is het misschien wat makkelijker?
    Ik snap jou ook goed hoor, je wilt gewoonn iedereen erbij hebben! Dus gewoon heel verdrietig dat het zo moet gaan, daar kun jij niks aan doen verder maar snap je schoonzus ergens ook wel.

9. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind persoonlijk 50 euro p.p. voor een vrijgezellen toch ook niet veel hoor... al is het natuurlijk balen dat niet iedereen meekan.
    Nu weet ik natuurlijk niet in hoeverre er communicatie is geweest tussen iedereen en je schoonzus. Er moet natuurlijk rekening gehouden worden met het budget van iedereen, maar ik vraag me dan wel af of er ooit is gecommuniceerd wat dan wél een draagbaar budget zou geweest zijn? Hebben je vriendinnen het haar wel op voorhand gezegd? Als ze enkel achteraf na de plannen zijn afgekomen met hun problemen kan je schoonzus er natuurlijk ook niet aan doen... en als de cursus tegen dan al is vastgelegd, kan ik best snappen dat ze al een voorschot ofzo kwijt is. En dat het dan héél frustrerend is dat je ineens met een halve groep zit, terwijl je toch alles hebt geregeld.

Maar goed, inderdaad niet leuk...

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Wat onwijs vervelend dat jij dit nu over je heen krijgt!
    Op zich vind ik 50 euro ook netjes en natuurlijk hadden jouw vriendinnen het duidelijk moeten aangeven bij de organisator.
    Je schrijft dat je aan verschillende personen kenbaar hebt gemaakt dat je iedereen er de hele dag bij wil hebben, heb je dit ook naar de organisator kenbaar gemaakt? Want dat is natuurlijk wel heel belangrijk.
    Stel dat iedereen om haar heen heeft zitten praten (en niet tegen haar) dan is het wel een harde klap als je achteraf hoort dat het niet goed is.

Maar goed, het blijft wel een ellendige situatie. Ik hoop dat jullie er nog iets leuks van kunnen maken. Misschien duurdere workshop en dan low budget eten (iedereen neemt iets mee) en dat dan ook met je (s)moeder en schoonzus?

11. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    om dit soort reden ben ik blij dat ik geen vrijgezellen feest heb gehad,
    ik snap niet waarom het zo duur moet zijn, ik zou zelf ook geen 50 euro uit geven, puur ook omdat we het niet hebben, daar kan ik een week van eten met ons gezin

12. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Heel erg jammer, dikke smet op jouw vrijgezellendag!!!!
    En dat het ook nog eens bij jou terecht is gekomen vind ik erg slecht! Dit had achter jouw rug om gewoon geregeld moeten worden. Dat niet iedereen het met elkaar eens is, hetzelfde wil en kan besteden etc is allemaal logisch. Maar je gaat de 'vrijgezel' hier niet mee belasten.

Ik hoop dat je alsnog wel een hele leuke dag krijgt, en dat dit alles niet de boventoon heeft op deze dag!

13. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Op zich is 50 euro per persoon wel redelijk. Gemiddeld genomen, natuurlijk, je kunt het inderdaad zo gek maken als je wilt. Op dit moment ben ik samen met een vriendin bezig voor het vrijgezellenfeest van onze vriendin, a.s. zaterdag gaan we. Ook wij moesten rekening houden met allerlei bestedingsbudgetten, daar hebben we ook specifiek naar gevraagd bij iedereen. Niet iedereen kan dat namelijk zo maar missen. We zitten op 55 euro en op een enkel probleempje na, wat ook weer opgelost is, kon iedereen en ze begrijpen waar de kosten naartoe gaan. Begrip is sowieso erg belangrijk, dat heeft je schoonzus blijkbaar dus niet gekweekt bij jouw genodigden.
    Ik begrijp jou helemaal, en ik vind het ontzettend rot voor je dat je er zo naar van bent. Regel 1 is dat de bruid overal buiten wordt gehouden, of het "geregel" nu voor weinig of veel gezeur zorgt. Ik vind het niet netjes van je schoonzus en al helemaal niet dat ze jouw wens, om iedereen erbij te hebben, daarmee negeert. Natuurlijk vind jij het belangrijker om iedereen erbij te hebben, dan dat je iets heel groots en duurs gaat doen!
    Probeer je lief hiervan op de hoogte te brengen, misschien dat hij dit nog kan repareren voor je. Zou echt heel fijn voor jou zijn!

14. Bri

Bri Niet meer actief

Heel vervelend dat het bij jou terecht komt.
    Maar als iemand aan het organiseren slaat, en zij alleen weet dat het niet al te veel mag kosten maar niet meekrijgt hoe low het budget precies is, dan wordt het toch ingewikkeld. Voor een hele dag uit, inclusief 'activiteit' en uit eten vind ik 50 euro behoorlijk low budget.

Ik snap wel dat mensen zich ervoor kunnen schamen dat ze het wat minder breed hebben, maar als het zo'n beperking is moeten ze toch wat explicieter zijn dan 'ik heb niet veel te besteden'. Ik vind het niet zo chic dat sommige genodigden hun mond niet open trekken tot het programma en de prijs definitief zijn, en dan zeggen: ja, maar dan kom ik niet (of dan kom ik alleen voor gedeelte).

Iemand had veel eerder aan de bel moeten trekken. Hetzij jouw schoonzus met de ideeën qua programma en een kostenindicatie, hetzij degenen die weinig te besteden hebben met hun budgetbeperking.

Maar het blijft rot dat jij er nu op aangekeken wordt. Ik weet ook niet hoe je het kunt oplossen. In elk geval eens om tafel met je schoonzus, die er ongetwijfeld een hoop tijd in heeft zitten (via internet regelen kan je ook dágen tijd kosten; zoeken, vergelijken, offertes vragen, beschikbaarheid vragen, alternatieven zoeken, ga zo maar door). Het lijkt me dat je in elk geval nog met haar door één deur wilt kunnen, ze is wel de zus van je aanstaande, en dus straks ook jouw familie.

15. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou wat een domper zeg. Ik ben het met je schoonzusje eens.

50 euro is een leuk bedrag voor een hele dag. De rest had in discussie moeten met je schoonzusje en niet hun beklag bij jou moeten doen.

Ik snap best dat je schoonzusje wat over de zeik is. De verassing en pret is er helemaal af. Heel jammer zeg.:(

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind het ook superrot voor je....
    Zoals ik het lees,ben jij de tussenpersoon tussen je schoonfamilie en je vriendinnen.
    En daar is het al fout gegaan.

Schoonzus had email-adressen of telefoonnummers van jouw vriendinnen moeten vragen en jou erbuiten moeten laten.
    Het moet toch een beetje een verassing voor jou zijn?

Dan had iedereen aan kunnen geven hoeveel ieder te besteden heeft en wie er ideeen hadden om te gaan doen.
    Blijkbaar is het zo niet gegaan,is je schoonzus zelf gaan regelen en haakt nu iedereen af.
    Niet leuk dus,maar ook niet goed aangepakt.

Overigens vind ik het ook wel sneu voor je schoonzus,ant waarschijnlijk waren haar bedoelingen wel goed. Vijftig euro is ook niet veel voor zo'n vrijgezellenfeest,en dacht ze dat iedereen dat wel op kon brengen.

Nou,al met al zou het voor mij zo niet meer hoeven,de lol is er wel vanaf nu.Errug jammer,maar ik zou toch nog eens een goed gesprek aangaan met je schoonzus.
    Ik kan me niet voorstellen dat zij dit allemaal zo gewild heeft!

17. bijtjuh16

Er is nooit gevraagd of ik uberhaupt een vrijgezellenfeest zou willen hebben, en daarnaast is er ook nooit aan mensen gevraagd wat voor budget ze hebben. Alles werd maar gewoon geregeld zonder te luisteren naar wat ik leuk zou vinden en zonder met elkaar te overleggen. Dat ze niet met mij overleggen is logisch, maar dat ze met anderen niet heeft overlegd vind ik toch wel vreemd. Het gaat om een groep van 8 personen, niet om maar 1 iemand.

18. bijtjuh16

de communicatie tussen schoonzus en vriendinnen is er wel geweest, alleen begonnen vriendinnen naderhand mij al te confronteren met het feit dat zij de helft van de tijd er dus niet bij zullen zijn. Toen heb ik gezegd How Stop! dit is niet de bedoeling.
    Als ik dit niet had gedaan was alles gewoon gegaan zoals zij hadden gewild en was ik dus de dupe van het feest geworden. Ik wil IEDEREEN er bij hebben en dit heb ik ook meerdere malen gecommuniceerd. Waarom nodig ik anders mensen uit als ik ze amper zie.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik heb ook 1x een vrijgezellenfeestje georganiseerd en ik doe het nooit weer! Er is altijd wel wat met een groep mensen bij elkaar.
    Wat de een duur vindt, vindt de andere niet etc. etc.

En 50 euro vind ik niet echt heel veel!

Ik weet dat er ook wat voor mij geregeld wordt, maar ik ga me er mooi niet mee bemoeien, kijk wel uit!

Er is met dit soort dingen altijd gezeur over geld!

20. bijtjuh16

nouja hele dag, het gaat om een workshop van 1 of 2 uur, en het uit eten. Hier komen de drankjes nog bij. Daarnaast heb ik een vriendin uit Leeuwarden, die de treinkosten ook nog voor haar kiezen krijgt. Ik heb er vriendinnen bij zitten die echt krap zitten. Ze zitten op school, hebben voor 10 uur in de week een bijbaantje, waar ze alles van moeten doen: Kleding, schoolspullen die niet door stuvi gedekt worden, andere dingen die ze nodig hebben zoals btg/verjaardagen etc, huishoudgeld e.d. Ik heb zelf in zo'n positie gezeten en weet dat dat echt niet makkelijk is! je houdt amper wat over, dus dan is 50 euro echt veel geld. Dat kun je niet zomaar even ophoesten.
    Ik weet ook dat mijn moeder elke maand zelfs geld tekort komt. Bijstand, 4 kinderen, amper alimentatie. Die kan het nu al amper bolwerken, daarnaast wil ze bij de bruiloft ook niet met lege handen aankomen, wil ze toch ook wat leuks aan doen straks (veel soeps heeft ze niet), dus dan ligt de prioriteit toch ergens anders. (ondanks dat dat tegen je gevoel in gaat) zij kan het geld maar 1x uitgeven

Share This Page