Hoe lang wachten na ma om er weer voor te gaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by KleinMeisje93, Jan 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hee dames.

Ik denk dat vele van jullie mijn bericht gelezen hebben over de missed abortion.

Vandaag dus begonnen aan de medicatie om het op te wekken.
    13 januari een echo om te zien of alles schoon is.

Als het weer schoon is wilt mijn vriend het liefste er weer voor gaan maar ik wil er nog even mee wachten voor ik er weer vol voor wil gaan.

Hoe lang hebben jullie gewacht om er weer voor te gaan? En was het snel weer raak?
    Ik neem aan dat je dan echt ontzettend onzeker bent,, en hoe ga je er weer van genieten?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen,, ook over hoe jullie het nou verwerkt hebben en hoelang die verwerking eigenlijk duurde?

Sorry voor de vragen,, ben er erg nieuw in en vind het ontzettend eng allemaal.

Liefs, KleinMeisje.

2. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Ik ben gecurateerd en moest eerst mijn volgende menstruatie afwachten wat 10 weken duurde. In die tijd Heb ik het kunne verwerken en zijn we er direct weer voor gegaan. Direct raak.
    Ja de angst blijft. Bij mij nam dat na de eerste echo af. Maar mijn gevoel zei ook dat alles goed zat. Dat heeft ook erg mee geholpen. Maar zorg eerst dat je het verwerkt. Niet te luchtig over doen. Dat is het niet. Je bent wel je kind verloren. Tenminste. Zo voelde ik het.

3. Livoli

Livoli Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,185
    67
    48
    OW kleinmeisje hier schrik ik van!
    Ze zeggen dat het beste is om je menstruatie af te wachten. Maar in principe kan je er weer gelijk voor gaan. .zodra hcg je lichaam uit is kan je weer een eisprong krijgen en zwanger worden!

Neem asjeblief je tijd! Het is heftig.. ik zit er ook nog heel erg mee terwijl het al 4 maanden geleden mis is gegaan!
    Volg je gevoel!

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

4. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

Oct 4, 2016
    1,002
    589
    113
    Female
    Hey meid.

Wat ontzettend naar allemaal voor jou meis :(.

Ik zou als ik jou was naar je gevoel luisteren en zodra je er emotioneel klaar voor bent er weer voor gaan. Na mijn mk in juli (was maar 5wk), was ik er nog niet gelijk klaar voor en heb ik bewust mijn eerste menstruatie afgewacht. Daarna was ik er emotioneel klaar voor.

Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte toe de komende tijd!

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hier een menstruatie afgewacht. Even rust in m'n lijf.

6. KleinMeisje93

Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik denk dat ik na de echo volgende week vrijdag gerust ben dat alles weer goed komt. Hopelijk ben ik dan weer schoon. Ik wacht natuurlijk wel een menstruatie af.

@Livoli ik schrok er ook ontzettend van want had het in eerste instantie totaal niet verwacht en zien aan komen.

@Imona fijn dat je het in die tijd hebt kunnen verwerken ik hoop dat het bij mij direct erna ook weer raak is al wil ik eerst een menstruatie afwachten en alles hebben verwerkt.

7. Kabanova

Kabanova Lid

Oct 9, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb na een MA één ongesteldheid afgewacht, daarna was ik ook heel snel weer zwanger (2e ronde, geloof ik). Voor mij was het genoeg om er emotioneel klaar voor te zijn, maar ik heb mijn MK ook niet echt als het verlies van een kindje ervaren (het was nog voor de eerste echo, hartactie is er waarschijnlijk nooit geweest). Ik was wél heel verdrietig over het verlies van mijn zwangerschap, maar nadat alles weer "normaal" functioneerde, kon ik weer verder. Later heb ik er ook geen verdriet meer van gehad (al weet ik nog wel hoe verdrietig het tóen was). Een snelle nieuwe zwangerschap heeft daarbij, denk ik, wel heel veel geholpen en helaas is dat niet iedereen gegeven.
    Sterkte.

8. Marlee16

Marlee16 Actief lid

Mar 17, 2016
    473
    67
    28
    Ik kon na mijn eerste miskraam niet wachten en voelde mijn ei ook heel goed en snel na het bloeden was gestopt. Mijn lichaam schreeuwde echt om er wat mee te doen. Dus zonder menstruatie af te wachten gelijk voor gegaan. Direct weer raak maar helaas weer een miskraam. Of de tweede miskraam kwam omdat we te snel weer verder wilde gaan durf ik niet te zeggen maar we hebben nu wel bewust een menstruatie afgewacht. Heel moeilijk. Maar als ik weer een miskraam krijg dan weet ik dat het daar in elk geval niet aan ligt. Nu "mogen" we weer. Rond nieuwjaar eitje weer gehad. Ben benieuwd hoelang het duurt nu🍀...Ik zou persoonlijk na mijn ervaring dus echt even een menstruatie afwachten( al kan het natuurlijk ook wel gelijk goed gaan) ook zodat je baarmoeder dan de kans krijgt goed schoon te maken. Maar ik snap het helemaal als je er gelijk weer voor zou gaan. De drang om zwanger te mogen worden was voor mij na elke miskraam extra groot. Hoe dan, hoop ik dat jullie snel een mooie test in jullie handen mogen hebben en een goede zwangerschap tegemoet gaan🍀

9. KleinMeisje93

Hee dames. Wat een verhalen :(
    Bij mij is het net (tussen 2 en 3 vannacht) begonnen met vloeien.
    Net voor de tweede keer gebeld naar het ziekenhuis omdat ik ontzettend erg begon te trillen/bibberen, de gynaecoloog zei dat dat erbij hoort en ik pas moet komen als het bloeden heel erg hevig is of als ik hele hevige buikpijn heb.

Gelukkig gaat het alweer wat beter en heb ik nog wat last van misselijkheid, lage rugpijn en het erg koud hebben.

Misschien klinkt het raar maar mijn vriend en ik hebben gezocht naar een unisex naam voor ons kleintje die er niet meer is,, de naam Casy/Casey vonden wij wel gepast ervoor. Zo heb ik het gevoel toch mama te zijn en dat mijn vriend papa is.

10. jster

jster Actief lid

Nov 23, 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meis. Wat lees ik nu!!! Wat is het nieuwe jaar voor jou rot begonnen...
    Mijn verhaal ken je wel. Bij ons heeft het uiteindelijk na curretage 14 rondes geduurd. Ik ben nu wel zwanger. Maar wel met medicatie (Utro)
    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Neem de tijd. Want bij mij kwam de klap pas veel later.

Liefs en dikke knuffel

11. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Hoe voel je je nu? Tijdens mijn miskraam had ik ook vrij veel krampen en inderdaad het gevoel van niet lekker zijn/rillerig. Toen ik het vruchtzakje eenmaal was verloren trok dat gevoel weg en ging het over in gewoon bloedverlies (zoals bij een menstruatie). Het voelde nog wel wat beurs maar dat extreme gevoel was gelukkig voorbij.

Wat betreft het een naam geven. Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ik denk dat veel vrouwen die een miskraam hebben gehad weleens er over nadenken hoe het geweest zou zijn/er uit zou hebben gezien. Als het voor jou prettig voelt om het een naam te geven moet je dat vooral doen, als dat je helpt bij de verwerking.
    Wat betreft het je toch papa en mama voelen, ik vind dat persoonlijk wel erg zwaar overkomen maar iedereen is verschillend natuurlijk.

Nogmaals veel sterkte gewenst.

12. Cyd

Cyd Bekend lid

Jul 28, 2016
    917
    494
    63
    België
    Wij wilden niet wachten, maar gewoon weer zo snel mogelijk zwanger zijn. Maar mijn lijf was er zelf gewoon nog niet klaar voor. Ik kreeg na 14 dagen mijn eisprong, maar na 4/5 dagen werd ik al ongesteld. Had wel een voordeel, alles was zeker schoon zo. Dan in de tweede ronde erna was het al weer raak :) je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik heb verschillende gynaecologen gezien en ze zeiden me allemaal dat het niet hoeft, een menstruatie afwachten.

13. Nooortje

Nooortje Actief lid

Aug 1, 2016
    470
    132
    43
    He bah, wat naar voor je/jullie. Ik wens je veel sterkte!
    Na mijn eerste miskraam waarbij ik gecuretteerd ben moest ik er ook even niet aan denken. We moesten verplicht een ronde wachten wat ik prima vond, de ronde erna was ik er eigenlijk nog echt klaar voor maar de wens bleek groter. Pas de ronde daarna voelde het goed om er weer helemaal voor te gaan. Inmiddels zijn wij 6 rondes verder, met afgelopen ronde een nieuwe miskraam maar nu een erg vroege. Deze laatste voelt voor mij heel anders dan de eerste, hoewel ik het opnieuw spannend vind om ervoor te gaan. Wij hebben inmiddels geleerd om hierin helemaal onze eigen weg te kiezen, het is ons proces en mijn lijf.
    Doe vooral wat bij jullie past en goed voelt. Zelf weet je gevoelsmatig vaak wat wel/niet goed is. Ik wens je veel wijsheid!

14. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

Apr 26, 2016
    322
    41
    28
    Het is voor iedereen verschillend en doe vooral waar jij je goed bij voelt, en wat jullie samen vinden.
    Ik heb in okt een MA bij 9 weken gehad, na twee kuren Cytotec die niet hielpen ben ik op 11 nov gecurreteerd. Na 26 dagen werd ik weer ongesteld, we hebben maar 1 keer gemeenschap gehad in die periode omdat het toch wat lastig was. Ik weet ook niet of ik wel een eisprong heb gehad.
    Op dag 20 na die menstruatie had ik een positieve ovulatietest (kerst) en hebben we bewust gevreeën rond die dagen (omdat we er beiden weer voor wilden gaan. Nu is het afwachten of die kans benut is en moeder Natuur hetzelfde plan heeft!
    Ik heb zelf niet het gevoel dat we een kindje zijn verloren. Maar ik was wel erg gefrustreerd dat ik eindelijk na 1,5 jaar voor het eerst zwanger was, maar het niet mag afmaken, ik geen buikje zou krijgen en we geen kindje in ons armen ging krijgen. We zijn wel reeel dat dit vruchtje niet levensvatbaar was en dat dit helaas door de natuur komt.

Heel veel sterkte en succes!

15. KleinMeisje93

Bedankt voor jullie reacties!

Vannacht heb ik de miskraam gehad en daarna nog een beetje van die 'klodders' gehad,, nu is het meer een gewone menstruatie :)
    Maandag kan ik al terecht bij de gynaecoloog om te kijken of het inderdaad schoon is.

Share This Page