bang, bang, bang... graag advies.

Discussion in 'Zwangerschap' started by junior1, Jul 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hallo dames,

Ik ben nu 18 weken zwanger en zo bang dat het kindje niet meer leeft. Niet dat ik daar aanleiding voor heb, maar het zit gewoon stevig tussen de oren.

Ik heb wel eerst wat plopjes gevoeld, maar nu niet meer. Nu voel ik wel af en toe iets door mijn buik gaan, maar ik weet niet of dat het kindje is.

Ik weet dat het totaal irrationeel is, maar ik krijg het niet uit mijn systeem. Vorige keer bij de VK hoorde ik het hartje en was gewoon verbaasd dat het nog klopte. Maar helemaal blij en opgelucht en over de weken daarna sloop dit gevoel er langzaam weer in. Nu helpt het ook niet dat ik twee weken geleden hoorde dat het bij een vriend van me en zijn vrouw mis is gegaan met 20 weken. Hartje klopte niet meer (ik zie het verband zelf ook). Heb wel al de VK gebeld of mijn afspraak niet vervroegd kon worden maar ze zitten helemaal vol en ik ben natuurlijk geen spoedgeval.

Herkennen jullie dit en hoe gaan jullie ermee om???

2. klungel

klungel Actief lid

Sep 12, 2009
    323
    0
    0
    Hallo,

Ik ben inmiddels al ruim 36 weken maar ik kan me herinneren dat ik dit ook heb gehad tot aan de 20 weken echo. Dan hoor en zie je je kleine goed en gaan ze een algehele check doen..... Ik ben daarna ook pas gaan beginnen met spullen in te kopen.

Probeer te ontspannen en geniet van het zwanger zijn voor je het weet loop je op het eind en is ie er al bijna.

Veel succes ermee
    Groetjes Klungel

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ha Junior,

Ik herken het wel een beetje hoor. We zijn overigens ook erg lang bezig geweest om zwanger te raken en dat hielp ook wel een beetje mee.
    Je zit nu in een periode dat je de baby wel gaat voelen maar dat hoeft ook nog niet dagelijks te zijn of op bepaalde standaard momenten. Maak je niet druk meid. Zolang er geen tekens zijn dat het niet goed zou gaan moet je toch proberen om je eigen een beetje rustig te houden.
    Is een angelsound niks voor jou. Dan kan je toch af en toe eens luisteren naar het hartje. Maar ook daar moet je niet te gefixeerd op raken want het kan best zijn dat je af en toe het hartje niet kan vinden.
    Ik hoop dat je de baby snel goed gaat voelen en dat je vk je snel bevestiging kan geven dat alles gewoon lekker goed is.
    Sterkte ermee meid en vergeet vooral niet te genieten want het is zo bijzonder en het gaat zo snel. Voor je het weet heb je een baby in je armen.

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Heel herkenbaar hoor! Denk dat het er misschien ook mee te maken heeft dat je je misschien nog niet helemaal realiseerd dat er echt een baby in de groeit en dat je straks mama word.

Ik voelde mijn baby vanaf 16 weken en dan ook ineens vaak een week niet. daarnaast heb ik 1 keer gehad dat ik met de angelsound het hartje niet meer hoorde...schrok me rot. Maar komt waarschijnlijk omdat de baby nog zoveel ruimte heeft dat ie af en toe helemaal naar achter gaat. Moet zeggen dat nu ik echt schopjes voel, ik wel een stuk gerustgesteld ben.

Dus nog even een paar weken geduld en dan voel je het vanzelf elke dag! Het zit heus wel goed allemaal!;)

xx

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,817
    19,122
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Herkenbaar hoor! Nog even volhouden, over een tijdje voel je de baby echt dagelijks. Dat is zo'n geruststelling. 't Is moeilijk, maar je moet gewoon 'even' door deze periode heen. Ik denk dat het een voorbereiding is voor al die keren dat je je nog ongerust gaat maken over je kind. ;) Eerste keer naar de oppaas, afzwemmen, kinderziektes, schoolmusical etc.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Herken het ook heel erg, ik had telkens na de vk of na een echo een gerust gevoel, en tegen 2 weken later zakte dat af en geloofde ik er niets meer van dat ze nog leefde. Blijkbaar een bekende twijfel! :)

Ik mocht wel eens tussendoor langskomen bij de vk om het hartje te luisteren - daar belde ik dat niet eerst voor... (konden ze me ook niet afwijzen), is dat bij jou echt geen optie?

Verder is het een kwestie van tijd - ECHT!! - tot je je kindje veel vaker gaat voelen en dus steeds "weet" dat het er nog is. Ik heb nu die twijfels niet meer, wel nog soms het idee dat ik haar al een dag echt niet gevoeld heb, hm, raar, maar voordat ik dan ongerust kan worden is ze er weer.

Sterkte meid! Gewoon geloven en genieten hoor!

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    ik zou gewoon even de vk bellen om het hartje te luisteren. voor sommige vrouwen is 4 wk tussen een afspraak gewoon te lang. Doen ze bij mijn vk helemaal neit moeilijk over. stress en je zorgen maken is ook niet goed.
    En inderdaad nog heel even geduld en dan voel je de kleine elke dag, dat maakt het toch makkelijker!

8. helia

helia Actief lid

Dec 4, 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    ook ik had die gevoelens...ik heb zelf een doptone aangeschaft en zelfs nu luister ik soms nog en dat terwijl ik al bijna moet bevallen :D ...als ik haar te lang niet voel wil ik nog altijd de bevestiging dat ze nog in leven is.
    Ik denk dat iedere zwangere dat wel heeft dus maak je geen zorgen het is helemaal niet zo vreemd als jij dacht ;)

9. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Lieve dames, hartelijk dank voor jullie berichten. Ik voel me in ieder geval wat meer gerustgesteld.

En voor de meiden die bijna moeten bevallen... Heel veel succes! Wat heerlijk dat jullie bijna bij de eindstreep zijn!

10. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,013
    0
    0
    Hoi junior1, Heel herkenbaar hoor. Straks als je je kindje dagelijks voelt bewegen heb je natuurlijk steeds een bevestiging en nu kan het je nog wat onzeker maken. Probeer van je zwangerschap te genieten!!!:)

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik heb dat nu 33w nog steeds wel eens hoor. Ik voel haar echt heel veel maar soms als het stil is ga ik echt even voelen of ik een schopje kan krijgen.

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    1,717
    0
    0
    Zeeland
    Gewoon je vk bellen als je twijfelt!!! Ik vind dat ze daarvoor zitten en beter een keer teveel bellen dan te weinig.

Ik ga nu om de twee weken om het hartje even te luisteren. Maar je zit nog net in het begin dat je je kindje begint te voelen en dan voel je het niet elke dag.... hoewel je dat zo graag zou willen. Mijn vk zei wel dat je ook niet constant aan je buik moet "duwen" zeg maar, omdat dan je kindje ook weer heel erg geprikkeld wordt. Het blijft moeilijk vind ik tot het eind.

Maar meis, geef het aan en misschien mag je wel om de vier weken op controle en dan tussenin alleen even hartje laten luisteren. Stelt je toch weer gerust en kun je er weer even tegenaan.

Hoop dat je toch kunt genieten van je zwangerschap.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik er niet zo'n last van heb. Maar ik heb wel steeds meer de drang om nu eens echt wat te gaan voelen. Vorige week woensdag was ik precies 17 weken en heb ik voor het eerst iets gevoeld wat ik niet anders kon plaatsen als het kindje (veegje/ kieteltje lang binnenkant van de buik). Was heel apart, maar heb het nog niet weer gevoeld.

Ik weet niet hoe ik je gerust kan stellen, maar als je erg gestresst bent, kan het best zijn dat je je kleintje daarom wat minder voelt. Hoeft dus niets te betekenen.
    Probeer te genieten of je even op wat anders te richten. :)

14. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hartelijk dank voor alle reacties. Ik mag over een uurtje terecht bij de verloskundige om even naar het hartje te luisteren. Ergens schaam ik me een beetje dat ik mezelf zo weinig in de hand heb, maar volgens mij is dit een van de vele, fastastische bijwerkingen van een zwangerschap :) En je moet het natuurlijk wel 100% ervaren, hihi.

15. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik heb hier mijn hele zwangerschap mee gelopen (zonder reden overigens want ik had een goede voorspoedige zwangerschap) maar kon gewoon niet genieten, er was altijd wel weer iets waar ik me zorgen over maakte;
    Ik was ook bang dat het een voorgevoel was van iets erg wat me zou overkomen.

Allemaal voor niets want ben ruim twee maanden geleden van een beeldschone gezonde dochter.

Achteraf zou ik willen dat ik toch iets meer genoten had want het was toch ook een hele bijzondere tijd.

Ik zou je alleen kunnen adviseren het een beetje van je af te zetten en je niet gek laten maken door nare verhalen die je hoort/leest/voelt enz.

16. misa

misa Niet meer actief

Hoe was het bij de vk?

Share This Page