Positieve verhalen nodig...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Liana84, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik had gisteren al een stukje geschreven over mijn eigen miskramen.
    Maar om nog een positief verhaal te vertellen;):
    Bij mijn moeder is het voor mij (ik ben de oudste) drie keer verkeerd gegaan. Daarna is ze zwanger geraakt van mij en heeft ze in totaal 8 kinderen gekregen! Dus die 3x was echt gewoon pech.
    Dus geef de moed niet op!

2. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Dat geeft zeker hoop Wenda, dank je!

Jij bent nu weer zwanger lees ik in je onderschrift? Gefeliciteerd! Ik hoop dat het een plakbeebje is!

3. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Dankjewel en hopelijk raak je gauw weer zwanger en blijf je het lekker!

4. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Dankje Kuukske, dat hoop ik ook!

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    O wat verdrietig :(
    hoe hoopvol het ook is dat je wel zwanger kan raken natuurlijk.. ik herken je gevoel ontzettend.
    Maar schrijf hier ook omdat ik inmiddels een positief verhaal ben:
    1e zwangerschap: missed abortion bij 10 weken
    2e zwangerschap: vroege miskraam
    3e zwangerschap: dochter!!
    4e zwangerschap: buitenbaarmoederlijke zwangerschap, eileider kwijt
    5e zwangerschap: begon als tweeling, helaas heeft eentje het niet gered. gelukkig zit de ander inmiddels al bijna 30 weken in mijn buik te broeien!

kortom: het kan.. echt! en ik hoop van harte dat iedereen die het nodig heeft in dit topic over een tijd ook haar positieve verhaal mag gaan delen!

6. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    ik lees nu pas je berichtje.Wat erg. Maar heel veel liefs en sterkte!!!

7. Jessica80

Jessica80 Nieuw lid

29 okt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan zeker goed gaan! Ik heb ook 2 miskramen gehad, en nu ben ik recentelijk bevallen van een gezonde zoon. Erg naar die onzekerheid, gaat het nou wel of niet lukken, word ik wel of niet moeder? Het lag mogelijk aan mijn bloedstolling, heb het anti-fosfolipidensyndroom. Vandaar dus de hele zwangerschap aspirine geslikt en vanaf de eerste echo heparine gespoten.
    Het komt vast en zeker goed, het geduld is lastig op te brengen. Houd vertrouwen!

8. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heel veel sterkte!!

Hier ook een succes verhaal, na vier missed abortion's achter elkaar, raakte ik voor de vijfde keer zwanger.... En deze zwangerschap ging goed! En ben nu moeder van een baby meisje van 8 weken! En dat op mijn 41ste!!
    Ik heb gevochten als een leeuw en ben altijd hoop blijven houden dat ik moeder zou gaan worden!

9. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bedankt voor jullie positieve verhalen meiden! Doet me echt goed!

Jessica80, ben je er door bloedonderzoek achter gekomen dat het mogelijk aan je bloedstolling lag?

10. Meizel

Meizel Actief lid

26 apr 2014
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat rot om te lezen... Heel veel sterkte met je verlies. Ik weet helaas wat je doormaakt. En hoe boos en machteloos je je voelt. Neem de tijd om je verdriet er te laten zijn, klinkt misschien suf, maar voor mij was dat heel belangrijk. En laat je onderzoeken bij de gyn voor de zekerheid. Na 2 miskramen heb je daar recht op. Meestal vinden ze niks, maar dan heb je dat in elk geval bekeken.

Inmiddels ben ik weer (pril) zwanger en ik hoop dat het deze keer goed gaat. Hopelijk komt het bij jou ook de 3e keer goed.

Veel liefs!

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bedankt voor je reactie Meizel! Ik hoop op een plakbeeb voor jou! Laat 3x inderdaad scheepsrecht zijn.

12. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hoi Liana,
    Ik ben je regelmatig in (miskraam)topics tegengekomen en was dan ook superblij dat je weer zwanger was. En ik schrok onwijs toen het toch weer mis ging! (zo stom, maar het lijkt net of je elkaar een beetje kent :)).
    Bij mij helaas ook 2x mis. Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat bij mij zowel SLE (lupus) als AFS (antifosfolipiden) is geconstateerd, jaren geleden. Dus zodra ik een positieve test in handen heb, begint bij mij de behandeling. Dan word ik als een 'normale' zwangere beschouwd. De 2 mk worden bij mij ook als pechgevallen gezien. En voor nu wil ik dat dan maar geloven.

Bij mij zit er bijna een jaar tussen 1e en 2e zwangerschap, grooooooote frustratie!!
    Op dit moment ben ik de hoop een beetje kwijt dat het na 1.5 jaar proberen een keer zal lukken én goed zal blijven gaan. Ver weg in mijn achterhoofd begin ik me eigenlijk al voor te bereiden op volgende stappen, als ik niet meer zwanger word zullen we in juni een jaar bezig zijn sinds de laatste mk. Want dat is ook zoooo irritant, dat artsen bij een mk opnieuw beginnen met tellen.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit schrijf, want eigenlijk wil ik je alleen een hart onder de riem steken haha! Maar ik kom niet echt positief over ;)

Heel veel sterkte en ook ík denk ook dat het goed gaat komen!!

13. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bedankt voor je reactie! Hartstikke lief!
    Ik ben je inderdaad ook vaker tegengekomen in miskraam topics. Het schept toch een zekere band ;)

Wat naar dat er een jaar tussen de eerste en tweede zwangerschap zat. En als het dan ook nog eens weer misgaat, is dat extra verdrietig. Irritant dat er een jaar geteld wordt vanaf de laatste miskraam. Ik hoop van harte dat je snel weer zwanger mag zijn. Ik ben nog maar 7 maanden bezig en dat voelt al als een eeuwigheid. Laat staan hoe dat voor jou (en vele anderen) moet voelen.

Liefs!

14. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Hier ook een positief verhaal!!! Ik heb 4 miskramen gehad voor ik mijn zoontje kreeg.
    Ze konden ook niks vinden heb testen gehad ze hebben mijn baarmoeder na gekeken en er was niks raars te zien.
    En toen raakte ik zwanger van mijn zoontje en ging het goed!
    En toen mijn zoontje ander half was heb ik nog een miskraam gehad en toen ben ik weer aan de pil gegaan tot hij 3 was toen gestopt en toen zwanger van mijn dochtertje!!!
    Dus hou hoop heb met 5 miskramen toch 2 gezonde kinderen gekregen!!!!

15. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Hier ook twee miskramen. Ertussen zat ruim een jaar. Daarna na 3 maanden weer zwanger. Met 6+0 te horen gekregen dat ik me moest voorbereiden op een derde miskraam.
    Maar dat bleek niet het geval. Vandaag precies 35 weken zwanger.
    De angst dat het weer/alsnog misgaat is echter nog steeds aanwezig. Het wordt nooit meer onbezorgd.
    Los daarvan heb ik altijd hoop en moed dat ik straks mijn kindje mag vasthouden. Dat gun ik jou ook!

16. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hier nog eentje die zwanger is na 4 mk (2 met mn ex). Eerste curretage in 2006 gehad, daar is t bij mij waarschijnlijk wel fout gegaan.. Juni 2013 weer een curretage moeten krijgen. Naar ander ziekenhuis gegaan, nu in t buitenland, bleek dat ik asherman had. Ja t heeft wat voeten in aarde gehad! Jaar na vorige mk weer een mk :( moed zakte echt in m'n schoenen... Maar zie banner! Gelijk de cyclus daarna hadden we een vechtertje!
    Na die mk blijf je onzeker. Die eerste 13 weken waren vreselijk. Moet er ook bij zeggen dat ie vanaf week 6,5 iedere week gebloed heb alsof ik ongesteld was. Daardoor oa ook meerdere echo's gehad, maar ons mannetje zit er nog en groeit lekker door.
    Heel veel succes dames! Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger worden en dat die eerste weken voorbij vliegen.

17. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Wat fijn zeg die positieve verhalen! Ik kijk er zelf ook nog regelmatig op doet mij zelf namelijk ook goed :) Gefeliciteerd meiden!

Zelf gisteren ook weer een goede echo gehad! Heel erg blij weer en opgelucht. Ben vandaag 9 weken zwanger dus nog ff drie weken doorbikkelen totdat we echt wat meer kunnen genieten.

18. Bijtje87

Bijtje87 Lid

20 okt 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    He liana.

Inderdaad, 2x domme pech is mogelijk.
    En ik vond het erg vervelend om deze onderzoeken te hebben.
    Je moet steeds maar weer naar het ziekenhuis.
    En wie weet lukt het bij de 3e x wel.

Succes meid!

19. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Kuukske, wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad!

Tinkerbell, noah en Jinxy, bedankt voor jullie positieve verhalen! Fijn om te lezen, heb weer even een flinke dipdag en dit geeft weer goede moed!

20. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    De tijd zal het leren of de derde keer scheepsrecht is! Ik hoop voor ons dat die derde keer snel komt en dat het goed gaat!

Deel Deze Pagina