Onze dochter is nu 6,5 wk. Vanaf 3 weken werd ze steeds onrustiger en vanaf 4 weken sliep ze praktisch niet meer overdag. Alleen nog als we gingen wandelen sliep ze in de draagzak maar dan moesten we stevig doorlopen, zodra we stil stonden werd ze wakker en begon het huilen weer. In de draagdoek kreeg ik haar niet eens geknoopt, zo erg zette ze zich af. Daarnaast had ze krampjes en spuugde ze veel. Sinds een week ben ik op dieet, ik laat koemelk, soja en ei staan. De oudste heeft KMA en was tot haar 2e ook allergisch voor soja. Het gaat een stuk beter! Spugen doet ze nog flink maar lijkt vooral teveel melk te zijn, soms zit het iets dwars maar verder lijkt ze er niet veel last van te hebben. Ze is na de voeding ongeveer een kwartier/20 min. rustig wakker, lacht ook en wordt dan weer moe. Ze valt alleen niet bij ons in slaap, zelf al helemaal niet maar dat verwacht ik ook niet. In de kinderwagen ook niet met wandelen. In de draagzak met een hoedje op zodat ze niks ziet en speen in werkt gelukkig alleen moeten we vaak in beweging blijven en dat breekt me wat op. Als ik rustig ga zitten is ze weer wakker en als ze niet genoeg geslapen heeft, is ze weer onrustig. Vaker de borst wil ze ook niet (drinkt ongeveer om de 3 uur), als ik aan blijf dringen, pakt ze m uiteindelijk wel maar spuugt dat ook weer uit. Mijn man heeft last van zn enkel en kan ook niet lang met haar rondlopen dus het komt veel op mij neer. Ik vind het niet erg om haar veel te dragen maar het zou fijn zijn als ze gewoon eens op schoot in slaap viel of even bij papa ligt te slapen zodat ik even door het huis heen kan. Dat zit me het meeste 'dwars' 's Avonds is ze wakker en wat onrustig, echt clusteren wil ze ook niet al heb ik haar nu even zo ver dat ze aan een lege borst blijft drinken. 's Nachts slaapt ze goed van voeding tot voeding, naast mij of in de co-sleeper. Als ze genoeg slaapt is het best wel een tevreden baby. Wel wil ze de hele dag zuigen maar dan dus niet aan de borst als ze genoeg heeft gedronken. Vraag me dus af of het normaal is dat ze alleen in slaap valt met dragen en in beweging. Zit zelf wat te twijfelen of het er gewoon bij hoort en vanzelf makkelijker wordt of zou ze ergens last van hebben? Wil het dan niet over het hoofd zien.
Helaas klinkt het wel bekend... Hier heeft voor het slapen een puck-a-baby heel goed geholpen! Daar werd ze echt rustiger van. Verder eigenlijk niet echt tips. Wel veel sterkte, want het is niet makkelijk! Heb je mensen om je heen die de zorg even van je over kunnen nemen?
Ik heb geen ervaring met BV en allergie e.d maar het wakker worden zodra er niet meer bewogen wordt komt me heel bekend voor. Tycho kon ook niet goed in zn bedje in slaap vallen. Heeft de eerste 4maanden ingeslapen op mijn arm en pas als ik hem goed slapende had kon ik hem wegleggen. Ik ging indd vaak ook met hem wandelen in de kinderwagen want het brak mij ook op om elke keer maar te wiegen. Ik heb ook vaak zat met de kinderwagen in de huiskamer rondjes gewandelt omdat het slapen hem niet lukte. Wij zijn toen vanaf 4maanden ook gaan inbakeren en in zn bed te leggen met inslapen. Dat gaf rust voor hem en voor mij. Hierbij deden we ook RRR: elke keer hetzelfde zodat hij en wij wisten wat er komen ging. We lieten hem dan 5-10minuutjes huilen en dan gingen we erheen en aaide over zn hoofdje tot hij weer rustig was en gingen dan weer weg en zo tot hii sliep. Ik vond het echt heel erg zielig maar op een gegeven moment zat ik uuuren met hem op mn arm omdat ik hem niet slapend weggelegd kreeg en dat 3x per dag ... Ik kwam nergens mesr aan toe. Xx
Ik zou eens een keer langs een osteopaat, gezien het strekken (onze baby had ook veel onrust in haar lichaam, was na 2 behandelingen helemaal ontspannen) en vind het idd best vreemd dat ze alleen slaapt in beweging, maar ik hoor het niet voor het eerst. Je hebt van die automatische wipstoelen/baby schommels, is dat niet wat?
Het probleem is ook dat als ze wat ziet dus kan rondkijken, ze niet gaat slapen. In de draagzak zet ik haar een hoedje op en dan ziet ze vrijwel niks en doet ze haar oogjes tenminste dicht. Op de arm zakt ze soms wat weg maar even later is ze er weer en lijkt wat schrikkerig. Wegleggen vanuit de draagzak (bondolino en heb een hoppediz doek) lukt ook meestal niet, dan wordt ze weer wakker. De enkele keren dat wegleggen lukt, slaapt ze op haar buik, rug of zij blijft ze onrustig. Als ze aan het huilen is overstrekt ze ook erg, ze gaat gewoon staan op schoot zo erg zet ze zich af. Zat idd in twijfel of een ostheopaat wat voor haar kan betekenen. @Sassie, in de kinderwagen gaat ze ook niet slapen, gisteren toevallig nadat ik haar uit de draagzak haalde en ze aardig ver weg was. Heb haar in de kinderwagen gelegd en die nog even heen en weer geschommeld maar dat is maar heel soms dat het lukt. @Eeksie, heb de puckababy geprobeerd vanmiddag maar dat is ook geen succes.
ik zou ook eens naar een osteopaat gaan en zoals ik het lees lijkt ze wel wat overprikkeld. misschien is het wel onhaalbaar/helemaal tegen je eigen gevoel in maar als je bij de osteopaat bent geweest en ze is 'los' verklaard dan zal ik haar toch proberen om haar op haar kamertje te laten slapen. rustige omgeving zonder andere prikkels om haar heen, ik denk dat ze daar veel rustiger van wordt en beter gaat slapen. hier iig wel!
Puck-a-baby is geen wondermiddel... Onze dochter schrok zichzelf wakker door haar onrust en na een paar dagen werd ze zelf wel rustiger. Heb je de slaapkamer helemaal donker? Wij hebben een verduisterend rolgordijn en verduisteringsgordijnen er over heen. Echt donker dus! Anders sliep mevrouw ook niet.... Maar inderdaad: misschien een osteopaat of chiropractor. Proberen kan altijd! Ik hoop in ieder geval met je mee dat het snel beter gaat!
Hi Red, Kan me voorstellen dat het je wat 'dwars' zit hoor , misschien is het totaal niets, maar als ze snachts wel slaapt zou het geen optie zijn om haar overdag ook in haar bedje te leggen, goed donker maken op de slaapkamer en dat jij er dan bijv bij blijft liggen tot ze slaapt en kijken wat ze doet als jij dan weer weggaat? (of evt je man naast haar?). Dat was zomaar mijn ideetje, heel veel succes iig!
Je verhaal klinkt herkenbaar. Onze baby wilde dus ook niet liggen. Zodra ik haar weglegde als ze eindelijk in slaap was gevallen werd ze binnen 5 minuten weer wakker, soms zelfs na een paar seconden. Ze bleef onrustig. In de wandelwagen ook. Ik kon wandelen met haar wat ik wilde, ze bleef huilen/onrustig. Af en toe op haar zij ging het goed. 's nachts sliep ze ook naast mij op haar zij. In de draagdoek wilde ze eerst ook niet, erg overstrekken tijdens het knopen. Bij het inbakeren krijste ze ook. Maar is ook niet zo gek, als ze sowieso al niet op haar rug wil liggen. Wil jouw baby wel in de maxicosi? Want dat wilde die van ons ook niet... Waarschijnlijk is er iets verkeerd geschoten tijdens de bevalling, haar hoofd zat ook schuin en haar neusje stond zelfs een beetje scheef... De osteopaat voelde blokkades in haar nek, rug en buik. Vooral die in haar nek heeft ze weggemasseerd en diezelfde dag heeft ze voor het eerst geslapen op haar rug. Armpjes naast haar hoofd. Eindelijk rust. En ze pakt sindsdien ook een speentje, die wilde ze daarvoor niet, maar ze heeft zoveel zuigbehoefte. Wij hebben dus heel veel baat gehad bij de osteopaat. Ik kan haar wel op mijn blote knieƫn bedanken. Van een onrustige/huilbaby werd ze een lachbaby! Woon je toevallig in de buurt van Utrecht? Dan kan ik je wel contactgegevens geven van degene waar wij waren.
Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze overal doorheen en wordt ze ook niet wakker van onze oudste die aardig wat lawaai produceert. Alleen als ze al tegen wakker worden aan zit als het tijd wordt voor een voeding. Ik heb laatst wel geprobeerd haar boven in slaap te krijgen nadat ze s morgens echt wakker was, maar dat lukte ook niet. Ze is gewoon zo onrustig en aan het maaien en bewegen. Ik krijg haar alleen na een ochtendvoeding nog weer in slaap, dan leg ik haar op haar buikje en blijf ik even bij haar liggen en dan slaapt ze tot 10 uur/half 11 nog op ons bed. Om de 10 minuten ga ik dan even kijken. In de puckababy blijft ze onrustig, moet ze ook op haar rug liggen terwijl ze het beste op haar buik slaapt en ze kwam ook niet diep in slaap en was gelijk weer wakker. In de maxicosi wil ze wel, als ik haar direct na een voeding er in zet is er niks aan de hand. Wel moet ik gelijk gaan rijden in de auto. Als ze nog echt wakker is pruttelt ze af en toe wat en anders valt ze in slaap. Mijn oudste sliep overdag ook slecht en s nachts goed toen er wat aan de hand was, dus vandaar dat ik het me ook af vroeg. Die keren dat ik haar wel kan overleggen slaapt ze ook goed, het is alleen lastig als ze alleen in de draagzak in slaap kan vallen. Ze is ook wel even rustig als ze wakker is na een voeding, dan kijkt ze rond, zoekt ze contact, maakt ze wat geluid, lacht ze, volgt ze ons, in de box zit ze even naar de speeltjes te kijken, 5 minuten ofzo dan wordt ze het zat en na 15-30 minuten wordt ze moe en begint de onrust langzaam. Speentje pakt ze hier meestal wel maar gooit ze ook vaak uit. Als ze rustig op haar buik slaapt, ligt haar handje vaak tegen de speen en houdt ze 'm wel in maar dat lukt dus alleen maar als ze rustig is. In de draagzak heb ik haar dicht tegen me aan en doe dan de speen er tussen, dan moet ze 'm ook wel inhouden en valt ze in slaap. Ze draait wel goed met haar hoofdje en is ook sterk in haar nekje en kan al een tijdje haar hoofdje omhoog houden. Ik kan ook geen voorkeur ontdekken. Ik woon op de grens friesland/groningen dus Utrecht is een beetje uit de buurt
Ik weet het natuurlijk niet maar het klinkt toch ook wel alsof ze makkelijk overprikkeld raakt (omdat je ook zegt dat ze wel slaapt als je haar gezichtsveld 'afsluit'). Scheelt het misschien als je haar kamer wat verduisterd? En verder is mijn jongste de eerste maanden ook behoorlijk onrustig geweest, bij haar hielp een zekere regelmaat met een vaste slaapplaats redelijk goed en verder moest ze gewoon wat ouder worden. Nu ze meer kan en makkelijker prikkels kan verwerken is ze veel vrolijker. Nog steeds geen meisje wat overal in slaap kan vallen en de avonden zijn nog steeds wel onrustig maar het gaat veel beter dan in het begin. Sterkte, het is zo vermoeiend en onzeker, die eerste maanden!
Onze dochter begon na 2 weken ook veel te huilen was erg onrustig en overstrekte zich veel. Ze deed steeds hazenslaapjes. Onze dochter was zichtbaar overprikkeld. Wij zijn bij een osteopaat geweest en die heeft echt wonderen verricht. Tuurlijk bleef ze wel wat huilen etc maar een stuk minder. Ze bleek een werveltje scheef te hebben zitten door de bevalling (vacuum) en de spieren waren verkrampt. Wij zijn toen wel overgegaan ophet inbakeren (puckababy) en wij zijn daar zeer tevreden over. Onze dochter deed nu langere slaapjes en was niet steeds wakker. Bi onze zoon zijn we hem ook direct gaan gebruiken omdat hij ook onrustig was in zijn slaap.
Wat lastig he?! Hoort het erbij, is er toch meer...herkenbaar verhaal! Osteopaat heb ik niet zo goede ervaring mee, maar wij zijn via de huilpoli bij de fysio terecht gekomen en zij heeft ons doorverwezen naar de manueel therapeut. Dit hielp wel iets, de scherpe randjes waren er toen af, maar het is tot wel 10mnd moeizaam geweest. Wij konden haar vanaf dat ze 3mnd was inslaap wiegen en dan voor 45min wegleggen. Dit deed ze 3x per dag, maar bleef de rest van de dag wel onrustig/huilen. Ook s nachts slecht slapen en vele krijsbuien. Ze heeft ook dieetvoeding en reflux medicijnen gehad. Hier deed het niks maar mssn kun je de reflux nog beteren met medicijnen? Bij mij zoontje hielp op de buik slapen goed, dat al geprobeerd? Snap dat het je opbreekt hoor, sterkte!
Misschien heeft het geholpen dat ik het hier neer heb gezet Vandaag een goede dag gehad. Ik was de hele dag bij een vriendin en ze heeft eigenlijk niet gehuild. 't Was bijna een uur rijden, heeft ze lekker geslapen. Daar even in de box gelegen, na de bv toen ze moe werd bij me gedragen en na 2 uurtjes werd ze wat onrustiger. Voeding wil ze dan niet. in de box heeft ze nog een uurtje wat geslapen met af en toe de speen geven die ze steeds kwijtraakt. Na de bv viel ze op schoot in slaap! Heerlijk! In de box verder geslapen en heb haar na 5 kwartier slapend in de maxicosi gedaan en thuis gevoed. Sliep ze ook lekker op schoot, overgelegd in de kinderwagen en aantal keren de speen moeten geven maar niet gehuild ofzo. Nu is ze echt wakker en ligt ze weer te drinken en zal ze wel wat wakker blijven tot 11 uur. Ik hoop dat het zo blijft haha. Ze hoeft van mij ook niet in haar eigen bedje te slapen maar ik trek het zelf niet om overdag non stop te dragen. Merk dat ik daar erg onrustig door wordt omdat ik me wat belemmerd voel en we hier een huishouden van jan steen krijgen waar ik slecht tegen kan en wat ik ook lastig uit handen geef. Als ze op schoot slaapt kan ze ook s bij papa liggen en zou fijn zijn als ze soms even een tukkie doet in de kinderwagen, dan kan ik er prima mee leven. Wachten wel even af hoe ze het de komende dagen doet. @noukie, volgens mij heeft ze niet echt last van het spugen en is ze alleen onrustig als ze niet/slecht slaapt. Ze slaapt idd op haar buik, rug en zij is geen succes, alleen soms s nachts als ze aan de borst inn slaap valt en ik haar tegen mij aan laat liggen
Ooh herkenbaar. Hier ook al weken aan het zoeken en klungelen. Sms dsgen dat ze erg goed slaapt en soms een half uurtje op een dag. De nachten gaan bijna altijd wel goed. Ze heeft ws verborgen relfux, krijgt medicijnen en ik ben nu met kma voeding (pepti) begonnen. Lijkt allemaal niet (echt) te werken tot nu toe. Nu heb ik advies van het cb en op internet gevonden. Het cb vind dat we moeten sten huilen in bed, na 20 min 30 cc aanbieden en weer naar bed. Dat mag 3x en dan weer een hele fles, voor zover ze die wil. Dat lijkt ons dus echt niets. Ik kan dat niet en ik wil dat niet. Nu heb ik de website inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen & huilen. doorgelezen en We gaan proberen een duidelijk ritme te creeeren. Dus slapen, voeden, wakker. Ook al is dat al 2 uurtjes na de vorige voeding, maar dan wel een iets kleinere flesje. En dat werkt vandaag erg goed, dus dat gaan we doorzetten. Hopelijk is dat de sleutel, want ik ben van mening dat een kindje niet zomaar zo onrustig of huilerig is. Heb je trouwens advies gevraagd bij een dietist voor een goede voeding zonder koemelkeiwit? Zodat je wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Veel succes, ik weet hoe slopend het is..!
Ik ben bij de oudste een jaar op dieet geweest en heb nog contact met de diƫtist. Slapen, voeden, wakker geeft ze hier zelf wel aan en ze komt eigenlijk steeds om de 3 uur. Na 2 uur wakker wil ze nog niet drinken maar eigenlijk nog slapen. Nu even kijken of het lukt om haar ook steeds te laten slapen. Dan gaat het wel goed. Ik kijk het even aan en gaan zonodig een keer naar een osteopaat. laten huilen is hier ook geen optie en ik wil eigenlijk 6 maanden rooming in.
hoi, ik had hier ook een huilbaby die gevoelig was voor prikkels en zich steeds overstrekte. Ik kon haar nergens neerleggen en maar huilen en niet slapen. 's nachts sliep ze gelukkig wel. Ze wou alleen maar tegen mij aanliggen. Met 8 weken was ik er klaar mee. Ik ben met haar naar een manueel therapeut gegaan en die zei dat ze het kiss-syndroom had. Ze had een nekwervel vastzitten en ook bij de bekken zat er wat vast en ze had een voorkeurshouding voor rechts. Ook ging ik naar de ha en die zei dat ze een prikkelbare baby was en overactief. Ze wou graag alles zien en dat het liefst bij op mijn arm maar vervolgens kon ze de prikkels niet allemaal verwerken en ging ze huilen. Daardoor raakte haar maagje overstuur en moest ze vaak spugen en ging ze overstrekken. Op advies van de ha hebben we haar overdag in een hangmatje gelegd zodat ze zich niet kon overstrekken en niet alles kon zien maar wel horen. Op die manier had ze minder prikkels en toch geborgenheid. Ze sliep er gelijk in. Wat een rust had ik ineens. Ik had mijn handen vrij en kon weer dingen doen in het huis. Heerlijk!! Hier hebben de manueel therapeut en de had dus beide hun werk goed gedaan. Ik wou dat ik eerder naar de ha was gegaan. Maar ja, dat is achteraf gepraat. Gelukkig kan ik mijn ervaring wel delen met anderen die hulp nodig hebben. Bekijk bijlage 267717
Hoe was de bevalling? Mijn verloskundige raadt iedereen aan even naar een osteopaat te gaan vaak is er een nekwerveltje verschoven. Ik ben met 3,5 week geweest met succes. Zou dat eerst doen, uitsluiten dat er niet iets met het nekje is..
Ik heb een rustige badbevalling gehad zonder poespas. Persen ging ook rustig, volgens mij is het voor haar ook prima verlopen. Ze viel gewoon in slaap toen ze bij me lag.