Positieve verhalen trekken kies en verstandskies

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 3 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Haha ja en ook niet roken, bij mij was mijn sigaret uit mijn mond gevallen zo op mijn blote been au au. Was achteraf echt het pijnlijkste aan het hele kiezentrekgebeuren.

Prettykitty en Emotions vinden dit leuk.
  2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier ook doodsbang maar alles meegevallen

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik vind alle verhalen of verstandskiezen nogal indianenverhalen. De behandeling zelf is natuurlijk niet per se leuk, ik zit liever op een terrasje, maar het is zo gepiept.
    En ik had zelfs verstandskiezen die dwars groeiden onder mijn tandvlees, dus ze moesten snijden, om de kies heen boren en dan pas trekken. Het viel me erg mee.
    Naderhand goed koelen, middagje rustig aan doen en dan gaat het we weer.
    Komt goed! Beetje ontspanningsoefeningen doen, misschien een muziekje op je oren als je er ligt, kan wel helpen. Pijn heb ik tijdens de behandeling niet gehad, het geluid is een beetje gek, maar dat duurt maar kort.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou er zijn wel degelijk mensen die veel napijn hebben, dat zijn echt geen indianenverhalen (of wilde je ts geruststellen, sorry ;)).
    Maar meestal valt het inderdaad wel mee volgens mij.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Er zijn zeker mensen die er echt wel veel pijn van hebben, en dat soort verhalen delen mensen natuurlijk ook vaker dan de ‘was zo gepiept, paracetamol en geen pijn’-verhalen.
    Het ligt helemaal aan hoe de kies bv ligt, of er een ontsteking zit, hoe het trekken gaat. Mijn zus had bv een hele blauwe wang en fikse napijn; gelukkig is dat tijdelijk. Goede pijnstiller, coolpack, rustig aan doen, bij ontsteking soms een ab-kuur.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier positief! Heb totaal 4 kiezen en 2 verstandskiezen laten trekken en van alles geen last gehad.

7. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Heel goed ervaren. 2 onderste moesten eruit. Ik ging onder lichte sedatie en was 45 minuten later terug wakker. Prik pas gehad na de verdoving en uiteindelijk enkel ongemakkelijk gevoel gehad voor paar dagen en een blauwe wang. Viel echt heel goed mee want ik was echt heel bang.

Het hielp mij ook dat ik dacht dat zo'n ingreep dagelijks 100 keer wordt gedaan.. mocht het zo erg zijn zou er veel meer over te horen zijn.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dr indianenverhalen gaan vaak over de behandeling zelf. En ik kan me voorstellen dat je daar dan juist angstig voor bent. Vandaar dat ik het zo benoem. Als je mijn post goed leest, gaat het nergens over napijn.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je had het over indinanenverhalen over verstandskiezen, dat is vrij algemeen. En je had het over naderhand goed koelen en een middagje rustig aan en dat het dan wel weer ging, dan heb je het over de napijn. Maar dat is dus niet voor iedereen zo. Maar meestal wel gelukkig :)

10. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik heb twee kiezen laten trekken en vier verstandskiezen. Ging vrij gemakkelijk.
    Ben daarna ook weer gaan werken diezelfde middag.

Mijn man is een ander verhaal. Foutje van de kaakchirurg. Dat verhaal vertel ik maar niet

11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik heb 4 verstandskiezen laten trekken. Telkens 2 tegelijk.
    De eerst keer ging echt super, alleen die middag wat na pijn gehad.

Maar de 2e keer.... Ai dat vertel ik maar niet..
    Ik heb 1 week lang een dikke en blauwe wang gehad vreselijk.. Kreeg ook speciale ibuprofen mee en ik dacht nog na de eerste keer dat dat wel prima te doen was.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier twee verstandskiezen onder moeten laten verwijderen een aantal jaren terug. Zat 1 dik worteltje aan ipv 3 of 4 en waren er echt zó uit.
    Wel opletten dat als je niet mag spoelen dit ook echt niet doen!! Ene kant had ik totaal geen last van de andere kant wel paar dagen pijn omdat ik te snel had gedronken en t bloedpropje per ongeluk eruit had gespoeld. En dat is juist belangrijk voor de genezing dat het blijft zitten.

13. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik begrijp je helemaal! Hier ook een grote doodsangst voor alles wat ook maar met de tandarts te maken heeft.
    Tijdje terug ineens een ontstoken verstandskies (onder) en zoveel pijn dat ik met Pasen naar een vervangende tandarts moest.
    Ik zat te trillen als een rietje, zo bang was ik. De tandarts speelde er perfect op in en gaf de prikken ontzettend snel, zodat ik geen tijd had om te beseffen wat er gebeurde, en eerlijk: het was best te doen. Bovenste de verstandskies moest er ook uit omdat ik anders steeds de wond zou open bijten De tandarts zette 't haakje achter m'n kies en wrikte 'm er zo uit, zo snel ging 't! Onderste was iets meer gedoe omdat die nog onder 't tandvlees zat, maar al met al viel het me echt mee. Het is uiteraard niet leuk maar was goed te doen. Komt goed!

Binnenkort moet ik naar de kaakchirurg om de andere onderste verstandskies te laten trekken. Ondanks mijn redelijk goede ervaring krijg ik hier ook weer het angstzweet van, maarja, moet er maar even door heen...

Succes, 't komt goed!

14. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ooh bedankt voor jullie reacties!
    Heb je ook niet erg het idee dat je moet kokhalzen van dat gewroet achterin? Heb ook nog eens een sterke kokhals reflex :(

15. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ervaring met kies trekken en verstandskiezen trekken. Ik vind het idee altijd heel naar en ben altijd behoorlijk bang van te voren maar het is mij elke keer weer 200 % meegevallen. Ik heb er alle keren niks van gevoeld en stond binnen no time weer buiten. Ik laat liever een kies trekken als een gaatje boren of wortelkanaalbehandeling!

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Met verdoving had ik daar helemaal geen last van, sowieso was het trekken echt misschien 30 seconden werk.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Hier inmiddels twee verstandskiezen armer en ik vond het minder erg dan vullen!
    Oke ik weet een leukere besteding van mijn tijd, maar het is relatief snel klaar en ik had na een half uurtje bijten op zo'n piiiiepwatje geen last meer.

18. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    De kiezen waren er binnen een paar seconden uit hoor!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik zag er vreselijk tegenop. Nou, alleen de verdovingsprik was niet zo prettig, maar dat is zo voorbij. Trekken was zo gedaan en ik heb ook amper napijn gehad.

20. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Je hebt gelijk, ik lees nu dat ik idd ik iets schreef over ‘na de behaneong’ :) Al doelde ik wel op de behandeling zelf met het woord indianenverhalen. Maar ik wilde ook een beetje een positief bericht posten omdat ts daar om vroeg. Ergens ontspannen in gaan, helpt altijd.

Deel Deze Pagina