Nadat we eerder in quarantaine zaten omdat mijn dochter corona had, mochten we vrijdag weer naar buiten. Omdat ze vrij jong is, heeft ze niet in isolatie gezeten. Zaterdagmiddag voelde ik me niet lekker: Drukkende hoofdpijn, keelpijn, tikje verhoging en neusverkouden (maar dat was ik al een week). Zaterdagavond een zelftest gedaan, uiteindelijk verscheen hierop een heel vaag tweede lijntje. Zondagochtend nog eens gedaan, lijntje was nu ook vaag, maar duidelijker zichtbaar, binnen de 30 minuten. Mijn man heeft ook een zelftest gedaan, die was spierwit. Ik heb al heel wat keren een zelftest gedaan, altijd spierwit, dus dat er nu 2x een vaag lijntje opkwam verontrustte me. Gelijk in isolatie om mijn man niet te besmetten... Zondagmiddag naar de teststraat voor een PCR test. Vanmorgen de uitslag: Negatief! Ik ben daar heel blij mee!!!! Maar ik vind dit ook zo vreemd.... ik weet dat zelftests minder betrouwbaar zijn, maar waarom krijg ik dan toch 2x een lijntje te zien...? Omdat ik nog steeds ziek ben, blijf ik nu voor de zekerheid nog boven zoveel mogelijk in isolatie om uit te zieken en mijn huisgenoten niet te besmetten. Toch in mijn achterhoofd: Stel dat het toch corona is/wordt? Wie heeft eenzelfde ervaring? Hoe liep het af?
Vreemd! Het lijkt me toch dat de pcr meer betrouwbaar is dan de zelftest. Ik zou dus uitgaan van de pcr.
Ken er meer die thuis positief testen en thuis negatief. Sommige bleken na 3 dagen toch nog positief bij de ggd.
Yep! Hier zelftest overduidelijk Eerst ggd test negatief en daarna belden ze dat fout was. Maar voordat ze belden waren er al 3 dagen voorbij waarbij ik me slechter voelde en alsnog een test bij ggd deed deze was positief dus goed dat je nog in isolatie blijft, ik zou er nog 1 plannen voor woensdag
Ja! Mijn man 2 positieve zelftests en pcr negatief. Hij denkt erover om over een paar dagen weer te gaan.
Nog steeds last van een grieperige, drukkende hoofdpijn en wat keelpijn. Maar mijn zelftesten blijven nu wit. Ik ben voor alle zekerheid toch thuis gebleven. Lief dat je ernaar vraagt!
Het schijnt dat die dingen ook positief kleuren als je er water in gooit Je kan je dus ook afvragen in hoeverre ze nu betrouwbaar zijn ja of niet.
Ja hier ook afgelopen week zeer duidelijk positieve zelftest bij onze zoon. Konden pas 3 dagen later terecht bij de ggd, daar was hij was negatief. Bij mijn man idem, zijn streepje was wel veel lichter dan bij onze zoon, maar wel duidelijk aanwezig. Onze dochter ook zo'n licht streepje op de zelftest maar wel positief bij de ggd. Het bijzondere is dat ze bij de test alleen een keer over de tong gestreken hebben en lichtjes tegen de neusvleugel, nieteens met het stokje gedraaid. Ik ben inmiddels al vaak getest bij de ggd; de ene roert en blijft roeren tot je neus bloedt, de ander raakt je nauwelijks aan. Ik denk dat daarmee ook wel wat negatieve pcr's verklaard kunnen worden: gewoon slechte testafname. Wij hebben in ieder geval iedereen beschouwd als positief en de isolatietijd uitgezeten.
Ik zal het inderdaad eens doen. Vorige week vertelde een waarnemer het bij ons en die kreeg toch echt 2 streepjes. Zal wel aan het merk liggen
ben het helemaal met jou eens, de ene keer prikken ze diep in de neus en de andere keer gaat het teststokje er nauwelijks in. Wat goed dat je iedereen als positief hebt beschouwd. Mijn dochter had gisteren ook een zeer licht tweede streepje, mijn man zag t niet eens en had bijna onze andere dochters gewoon naar school gestuurd, maar toen ik zei dat ik een licht streepje zag zijn we allemaal in quarantaine gegaan en naar naar de ggd en daar bleek ze positief.
Dochter is ook eerste keer enkel gekriebeld in de neus en mond meer niet Tweede keer zei ze dat stokje toch pijn deed en dat het geen gekriebel was
Wij. Man had lichte klachten en deed een zelftest. Positief. Wij allemaal in quarantaine. Twee dagen later kon hij terecht bij de GGD. Dochter en ik hadden ook lichte klachten, dus gelijk een afspraak gemaakt voor de dag erna (eerder kon niet). Vrijdag uitslag man: negatief. We waren helemaal verbaasd. Nu weer uit quarantaine?? Eerst maar de andere uitslagen afwachten. Verrassing: dochter positief. Voor de zekerheid is man zaterdag weer gaan testen en toen was de GGD test wel positief.
Heb je zeker een punt, maar op dezelfde test heeft ie een paar maanden geleden positief getest (was toen ook écht positief), in september negatief en nu dus wéér positief.