Mijn bevalling eindigde in een sectio (en op dat moment was ik daar heeeeeeel blij mee want ik kon niet meer). Buiten dat verhaal om vond ik de sfeer hee rustig en erg vriendelijk personeel. Je hebt natuurlijk te maken met de wisseling van diensten, maar tijdens dezelfde dienst hadden we te maken met een verpleegkundige en een verloskundige. Ik had het eea in mijn bevalplan gezet (kind zsm bij mij enz) waar zij ook echt voor gezorgt hebben en waar ik ze ook echt dankbaar voor ben. Kleine lag na kleine check bij mijn hoofdeind en terug op de kamer bloot op mijn borst. Ik was een beetje beduusd en versuft van wat extra pijnstilling...dus niet helemaal toerekeningsvatbaar...maar het ging in alle rust en zoals wij het graag wilde. Het was druk op dat moment, maar daar hebben wij weinig van meegkregen. Wij hadden echt ons eigen "eilandje". Inderdaad zo veel mogelijk gedimd licht, muziekje oid kan (had ik geen behoefte aan) en er werd zo weinig mogelijk gestoord.
Hier ook 2 ziekenhuisbevallingen en zou niet anders willen... Eerste bevalling is ingeleid met 38.1 weken doordat ik minder leven had en een grote baby, Het was wel echt een rot bevalling met heeel veel weeen waar geen einde meer aan kwam (infuus bleven ze ook maar opvoeren) wel een injectie gehad tegen de pijn (daarna gezegd dat ik dat nooit meer zou doen) En uiteindelijk is het een vacuumverlossing geworden doordat Nina iets scheef zat in het geboorte kanaal. Was ook heel heftig doordat we 's middags om 16.00 een telefoontje kregen dat mijn man zijn oma net overleden was en ik ben om 23.22 bevallen. in 16 uur bevallen tweede bevalling weer ingeleid door minder leven en een grote baby met 38.2 De gyn en verpleegkundige konden niet geloven dat ze het infuus zo hoog hadden gezet (op stand 22) hun zeiden ik denk niet dat hij veel hoger dan 8 komt Deze bevalling was heel relaxt heel veel naast bed gezeten en kon eigenlijk alles doen. rond 17.00 moest ik op bed om te kijken hoeveel ontsluiting ik had 8cm en toen brak het helemaal los wist niet meer hoe ik moest liggen/zitten en kon alleen maar zeggen ik weet het niet meer hahaha, 1,5 uur later is onze dochter geboren wel sloeg ik mijn infuus eruit waardoor ik zelf heel veel kracht moest zeggen omdat ik geen pers weeën had. Na deze bevalling riep ik ook niet van dit doe ik nooit meer (deed ik wel na mijn eerste bevalling. om 18.30 is onze dochter geboren en ze heeft tot 21.30 bloot bij mij gelegen daarna zijn ze alles pas op gaan ruimen en ben ik lekker gaan douchen. Stel dat wij ooit nog een kindje mogen krijgen gaan we weer naar het ziekenhuis...
Hier 3 keer bevallen in het ziekenhuis en de volgende ook absoluut weer! Alleen maar positieve ervaringen dus!
Heel verhaal getypt... alles weg Mijn tweede bevalling was ook in het ziekenhuis en ik heb er geen nadelen aan ondervonden. De komende keer weer. Laat het gewoon allemaal over je heen komen. Komt allemaal wel goed
ik ook 2x in het ziekenhuis bevallen. De 1e keer werd ik ingeleid De 2e keer thuis begonnen, toen naar het ziekenhuis vanwege onregelmatig hartslag kindje. Allebei prima bevallingen geweest. Bij de eerste duurde het 6 uur, bij de 2e duurde het 4uur. Ik vond het erg prettig om in het ziekenhuis te zijn, genoeg hulp en hele lieve mensen. Ik vond het een fijn gevoel dat daar alle hulp en zorg was die ik en de baby nodig hadden zodat ik echt op de juiste plek was. Dat gaf mij een geruststellend gevoel! Bij de 2e bevalling was mijn eigen verloskundige er ook bij. Ze mocht niets doen (ziekenhuis nam het over) maar was er wel de hele tijd bij, aangezien ik thuis was begonnen. Erg fijn!
Wat zonde @mom86! Bedankt allemaal! Veel uiteenlopende verhalen en gelukkig allemaal positief en toch realistisch. Thanks!
Van mn 1e thuis bevallen. Dit wilde ik bij mn 2e ook weer heel graag, maar vanwege langdurig gebroken vliezen moest ik naar het ziekenhuis. Toen de vk dat zei moest ik even huilen, haha.. Ik wilde echt niet in het ziekenhuis bevallen. Ik was nog thuis toen de weeën eindelijk begonnen en zijn toen gelijk naar het zhuis gegaan. Eenmaal op de verloskamer stopten de weeën omdat ik me niet op mn gemak voelde, in zo'n vreemde omgeving. En moest aangesloten worden op de ctg etc. Vastgekluisterd aan bed dus... Maar ik had een super lieve en leuke verloskundige en verpleegkundige erbij! (Nog leuker dan mn eigen vk) En als ik graag wou mocht ik wel even een rondje lopen. Ze hebben me eerst ook even met rust gelaten. Even acclimatiseren. Al snel begonnen de weeën weer en al heel snel kwam ik in een weeën storm. Begeleiding was echt super. (Veel beter dan bij mn 1e, thuis, eigen vk) Persen duurde wat lang, zl bleek een sterrenkihkertje. Maar ze hebben rustig afgewacht en gelukkig niet meteen ingegrepen met rare fratsen Ik moest ivm de langdurig gebroken vliezen ook 24 uur blijven voor extra controle. Daar baalde ik eerst ook ontzettend van. Maar ook dat vond ik achteraf heel fijn. Ik kon lekker in bed blijven liggen en als ik iets nodig had kon ik mooi op het belletje drukken Dus, een hele positieve ervaring hier!