Positieve zw-test en pos ovu-test...?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Gwn, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden! Ik hoop dat iemand me kan helpen, bijv. door ervaringen te delen. Uiteindelijk zit er natuurlijk niks anders op dan over een paar dagen opnieuw testen en indien nog nodig bij de ha langs, maar wil het toch even delen...

Ik heb een maand of 2 geleden voor de 3e keer een mk mee moeten maken helaas. Gelukkig hebben we in de tussentijd wel een mooie dochter gekregen, maar het blijft pijn doen... Nu ben ik er dus behoorlijk 'mee bezig' steeds; wil zsm weer zwanger zijn, want wie weet hoe vaak het nog mis moet gaan.

Na de mk heb ik weer een negatieve test gehad (kv 2voor5) en een ongi. Ik ben niet heel regelmatig, maar heb nooit een langere cyclus gehad dan 6 weken, en die lange waren eigenlijk alleen na een mk of stoppen met anti-conceptie.

Deze ronde weer ovutesten gebruikt (Matcare), anderhalve week na ongi begonnen, maar niet positief geworden. 4 weken en 2 dagen na mijn ongi zw-test gedaan voor de zekerheid (Kruidvat 2voor5) en die was licht, maar wel duidelijk positief... Ik blij! Ik had ook nog een Etos-test liggen, die gaf helaas negatief. En dezelfde dag ook nog een ovutest gedaan, omdat ik maar ontzettend draderig slijm bleef houden (lijkt dus vruchtbaar), en ja hoor: knalpositief!

Dus nu weet ik het niet meer... is het nu waarschijnlijk dat ik zw ben, of dat de eisprong nu pas komt?!

Nog wat extra info; heb eerder ook al draderig slijm gehad, dat was gedurende 3 dagen, nu 2 weken geleden (do-vrij-zat). Heb een paar dagen geleden wat bruinige en licht roze afscheiding gehad. Verder wat 'kwaaltjes' die ik normaal voor mijn ongi heb en ben ontzettend moe en prikkelbaar. Oh ja, en eerder heb ik elke cyclus wel een positieve ovutest gehad (op de juiste tijd), dus het is niet zo dat ze standaard 'niet werken' bij mij.
    Zegt dus allemaal niks, maar toch... graag jullie ideeen/ervaringen hierover!

Bedankt alvast!

2. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    wat ik hier al meer gelezen heb en ook al zelf voorgehad heb is dat de testen van kruidvat 2 voor 5euro al eens heel licht durven kleuren bij de eisprong!
    heb een voorbeeld als je wil zien en dat was dus mijn eisprong terwijl ik dacht toen al op het einde van mijn cyclus te zitten.
    en indd 14 dagen na die positieve test van kv werd ik ongi.
    het is heel raar maar het is dus wel zo.

ik zou voor alle zekerheid heel erg aan de klus gaan!

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @mamavanbo: dat vb zou ik graag willen zien.
    Klussen hebben we gedaan hoor ;)
    Hoe lang had jij die pos test eigenlijk? 1 dag of meerdere?

4. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    een paar dagen maar hij werd wel lichter en niet meer positief te beschouwen.
    1 dag was hij volgens mij toch echt duidelijk en daarna niet meer te fotograferen en zag ik met veel verbeelding nog een streepje.

hier het voorbeeld

5. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    nog een

6. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    door het verkleinen zijn ze wil minder duidelijk hoor

7. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik heb zelf al 4 keer een positieve kruidvat en een cb digital test!! gehad tijdens een eisprong!

omdat ik bij de gyn loop, prik ik 3 keer per maand bloed en daarom wist ik zeker dat het elke keer een eisprong was, ik was dus echt niet zwanger!

ik denk dat je gewoon een eisprong hebt getest

8. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    jeetje ook een digi? :$

9. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja, ik ben ook bang dat het toch de eisprong is. We hebben wel geklust, dus we hebben nog een kans ;).

Toch nog even mijn tests ook hier dan (de onderste van gister, toen ook ovutest positief was, de bovenste van woensdag, toen was ovutest nog erg negatief):

Bekijk bijlage 192216

10. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Gwn ik vind die van gisteren echt wel heel duidelijk!
    Misschien toch maar door testen?
    Ovutesten willen ook wel eens positief uitvallen bij een zwangerschap.

11. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Zoals mamavanbo zegt, kan een ovu test ook positief uitslaan als je zwanger bent, dus ik zou toch even doortesten. Zover ik weet is die kans groter dan een posi zwangerschapstest bij een eisprong, al zijn die er ook genoeg.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

als ik die onderste test zie dan denk ik dat die gewoon positief is. Ik zou over 2 dagen nog eens testen en kijken of die donkerder word

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor al jullie reacties. Helaas heeft de zw-test idd op mijn ei gereageerd, want vandaag was ie weer zo wit als maar zijn kan. Ovutest was gister alweer negatief. :(
    Twee weken wachten en hopen dus!

14. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ja dat dacht ik al
    het positieve ervan is, dat je hopelijk goed heb geklust rond deze dagen, en nu duimen dat je over 2 weken een echte mooie roze test hebt

Deel Deze Pagina