Positieve zw.testen, maar toch ongi 17/18dpo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tinkywinky, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

10 sep 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik stelde vanmiddag mijn vraag hier op dit gedeelte van het forum, omdat ik zo ongelovelijk de weg kwijt was.
    Omdat die vraag inmiddels niet meer up to date is, stel ik graag een nieuwe vraag. Ik ben nog steeds zoekende naar duidelijkheid namelijk.

Ik ga voor de eerste keer proberen mijn temperatuurkaartje te plaatsen, zodat er beeld is bij het verhaal.
    2a30a4 Ovulation Charts
    Het gaat om het 2de kaartje, die loopt tot vandaag.

Mijn ei zou volgens deze site zijn geweest op dag 23.
    Op dag 34, had ik een test gedaan, deze was binnen afleestijd negatief, maar toen ik een uurtje later weer keek stond er toch een heel licht streepje. Testje als negatief beschouwd en weg gegooid.
    Zoals te zien werd ik op dag 37 niet ongesteld.
    Daarom heb ik op dag 39 weer een test gedaan. Deze toonde naar mijn mening binnen de 5 minuten afleestijd een heeeeel licht streepje.
    Ondanks dat men wel zegt, een streepje is een streepje, vond ik het zo licht dat ik het echt niet zomaar aan durfde te nemen.
    Vanmorgen, nog altijd niet ongesteld, weer een testje gedaan.
    Negatief binnen de afleestijd. Tussen de 7 en 19 minuten heb ik niet meer naar de test gekeken, maar toen ik dus na 19 minuten nog eens keek stond er echt een 2de streepje. Ietsje donkerder dan die op dag 39.
    Op de dag nog een 2de testje erachteraan gedaan, dus niet met ochtendurine en die was negatief, al was er wel een streepje te zien, waarvan ik me in eerste instantie dacht het in te beelden. Deze moest dus echt met bepaalde licht inval en een bril bekeken worden.

Nu een uurtje of 4 geleden ging ik naar het toilet en bij het afvegen na het plassen zag ik aan mijn toiletpapiertje dat ik ongesteld ben geworden. De hele veeg was licht rood.
    Nog 2 maal naar het toilet geweest in de tussentijd en ook beide weer licht rood afgeveegt.
    In het maandverbandje zelf zit helemaal niets. Ik veeg het dus momenteel alleen nog maar zo af.

Wat ik me af vraag is, wat is hier gaande?
    Is mijn LF niet wat lang?
    Waren die positieve testen nu dan vals?
    Ben ik wel ongesteld?
    Kortom, hoe steekt het allemaal in elkaar?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tinkywinky,

wat een onzekerheid. Ik kan je er geen duidleijke ja of nee op geven hoor, maar wat zou kunnen zijn 3 dingen; 1. je wordt inderdaad ongesteld en hebt nu beginnend bloedverlies. Je testen waren dan dus niet positief. 2. het is een ovulatiebloeding, wat wil zeggen dat je testen ook negatief waren, maar je deze keer dus inderdaad een lange LF hebt gehad. Je templijstje zou dan niet kloppen met je cyclus. Je zou dan over 2 weken echt goed positief moeten testen. 3. het is een innestelingsbloeding en je zou dan over een paar dagen positief moeten testen (op dag 45 ongeveer als ik je templijstje erbij pak).
    Dus helaas niets anders te doen dan nog even af te wachten. Ik duim voor jullie.

Groetjes Brigitte

3. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

10 sep 2009
    303
    0
    0
    NULL
    #3 tinkywinky, 8 nov 2009
    Laatst bewerkt: 8 nov 2009
    Hallo Brigitte,

Dank je wel voor je antwoord.
    Inmiddels is het weer een dag verder en heb ik een stukje om mijn verhaal te vullen. Hopelijk wilt u hier ook nog eventjes naar kijken?

Ik ben nog steeds ongesteld.
    Vanmorgen wel voor alle zekerheid nog een clearblue zw test gedaan, niet zwanger.(dan heb ik daar na zoveel eventueel positieve testen, ook weer duidelijkheid in, heel fijn)
    Vanochtend bij het 3de plasje(of 4de :D) trof ik op mijn toiletpapiertje (ik veeg bij ongi af voor het plassen en erna) naast bloed ook een grote stolsel aan. Een soort van velletje ofzo.
    Het nam op het papiertje een plekje van +/- 1,5 cm bij +/- 1 cm in beslag.
    Het plasje wat ik daarna deed, trof ik nogmaals zo'n stolsel aan.
    Hoe dat verder gaat weet ik niet, want ik moet het volgende plasje namelijk nog plegen ;)

Tevens hierbij ook mijn cyclus verloop van de vorige rondes.
    1 = 28 dagen. (niet getest, niet getempt)
    2 = posi ovutest dag 15/16/17. cyclus 30 dagen.
    3 = posi ovutest dag 15/16/17. cyclus 35 dagen. Ongesteldheid hevig en helderder/vloeibaarder. (lijkend op deze)
    4 = tempronde. ei op dag 23 (of toch 30?). cyclus 40 dagen. Ongesteldheid iets of wat heviger als normaal, maar wel helderder/vloeibaarder als normaal. Lijkend op ronde 3 dus.

U ziet hierbij dat de LF de eerste 2 rondes +/- 14 was en in ronde 3 en 4 ineens veel langer.

Zou het kunnen dat ik deze 2 rondes een miskraam heb gehad?

Daar gooi ik graag dan nog een vraag overheen.
    De moeder van mijn vriend had ook miskramen en heeft een onderzoek laten doen waar haar kinderen ook bij werden betrokken.
    Mijn vriend komt daardoor met een verhaal dat er een afwijking in zijn chromosomen zit, waardoor kans op miskramen groter is.
    (omdat wij er voor hebben gekozen niemand te vertellen dat wij bezig zijn, kan ik dus niet naar mijn schoonmoeder stappen voor een duidelijker verhaal van dit alles)
    (de zus van mijn vriend is nu +/- 23 weken zwanger. ze vertellen dat ze een jaar bezig zijn geweest, maar of dat ook zonder miskramen was, weten wij niet)

Wellicht dat u weet wat mijn vriend precies bedoelt en dat u dan ook weet of het voor ons verstandig is om een onderzoekje te laten doen ofzo.

Deel Deze Pagina