Dank jullie wel, ben blij dat jullie vinden dat de testjes mooi oplopen Ja ik dacht meer aan een echo rond de acht weken om te horen of er een hartje klopt. Je hoort helaas verhalen dat bij een echo geen kloppend hartje te horen is. Dat lijkt mij zo erg, dan denk je dus dat je al 12 weken zwanger bent maar dat het dus is misgegaan. Het horen van een hartje zou mij wel geruststellen. Maar goed, geduld is het sleutelwoord haha. Dat zal ik in de toekomst nog wel veel vaker moeten hebben
Misschien word het hartje wel met de dopler gedaan.. Kun je hem in ieder geval horen. . Sterkte met afwachten
Aanvallende opmerking, aanvallende reactie he.. misschien iets te maar je snapt toch zelf wel hoe zo mijn zin bedoeld wordt?
Gefeliciteerd! Het ligt inderdaad aan de VK wanneer je een eerste echo krijgt. Misschien moet je eens rond kijken naar andere VK praktijken bij jou in de buurt? Bij ons wordt standaard een echo aangeboden bij 8, 12, 20 en tussen de 28-30 weken. Ik vond het toch wel fijn om zo nu en dan eens te spieken naar het wezentje in mijn buik. Bij de eerste zwangerschap zat ik bij een andere VK, daar kreeg ik dus alleen een echo bij 12 en 20 weken.
Ze lopen mooi op! Gefeliciteerd! Ik kreeg met 10 weken de eerste echo. Ik ben het trouwens niet eens met de zin 'hoe minder echo's, hoe beter'. Ik krijg namelijk iedere 2 weken een echo en dat heeft niks te maken met eerdere miskramen of baby's waarmee het niet goed gaat.. Het is dan wel een ander iets als 1 baby, maar toch is het niet, omdat het niet goed gaat.. Meerdere echo's kunnen dus ook door iets anders komen, iets positiefs!
Zeker positief maar wel anders dan anders. Ik bedoel te zeggen dat er vaak een reden is voor meer echo's.. Zo te lezen staat het er onduidelijker dan ik dacht. vooral niet druk maken ts, het komt vast goed
Dit waren de mijne op de NOD (Kruidvat) en Clear Blue iets ervoor nog. Bekijk bijlage 402113 Bekijk bijlage 402114 En mijn meisje is alweer 15 maanden
Er is helaas hier weinig in de buurt... Dan zou ik waarschijnlijk al verder moeten gaan zoeken inderdaad. Maar ik heb wel een onafhankelijk echocentrum gezien waar je wel een echo met 8 weken zou kunnen maken geloof ik. Ik moet ze nog even bellen om te vragen of ze inderdaad gewoon zomaar een echo met 8 weken geven. Maar als dat zo is, dan gaan we daar wel alvast heen met 8 weken hoor, dan hebben we in ieder geval iets gezien/gehoord!
De dame die ik aan de lijn had, zei ook nog dat ik eventueel met 10 weken een combinatietest zou kunnen doen. Maar dan moet ik eerst de intake bij 8 weken hebben gehad met de verloskundige om dit soort dingen te bespreken.
Dat zou ik ook prima vinden. Als ik in ieder geval maar iets kan horen/zien. Het is nu zo bewerkelijk allemaal.
Bij de meeste echobureaus doen ze dat wel. Alleen moet je die dan waarschijnlijk zelf betalen. Oja met de dopler.doen ze meestal pas na 12 weken want dan heb je echt goede kans dat je het hartje hoort. Anders kan je vk m misschien nog niet vinden en wordt je er ongerust van. Voor zover je het nog niet bent in het begin
Van harte gefeliciteerd TS. Je testen lopen mooi op en in het begin hoef je niet altijd te voelen dat je zwanger ben. Ik kreeg meestal rond 6/7 wkn last van kwaaltjes. Tegenwoordig kan je idd rond 8 wkn de eerste echo verwachten. Maar het verschilt per verloskundige/ ziekenhuis. Ik had bij eerste kind ook pas rond 12 wkn eerste echo. Bij de zwangerschappen daarna wat eerder. En mocht ik nu opnieuw zwanger worden zal ik rond 7 wkn de eerste echo krijgen. Dat komt omdat 1ste en 3e met 28wkn werden geboren en vorig jaar verloor ik mijn dochter met 23 wkn zwangerschap. Veel succes en lekker genieten van je zwangerschap.
Je testjes lopen mooi op. Gefeliciteerd.. Je moet nog een poosje wachten dan. Dan zou ik het bij de vk doen. die twee weken kun je dan ook nog wel wachten toch? Ik snap je wel hoor denk dat ik het ook te lang vind duren...
Ik heb ook nooit vroege echo's gehad hoor. Bij mijn dochter rond de 10.5 week de eerste echo, en nu ook weer met ruim 10 weken pas. Ondanks dat ik dit keer naar de gyn moet, en ondanks twee vroege miskramen. Ik lees hier ook heeeel veel vroege echo's, maar noch bij de verloskundige noch bij de gyn in mijn stad is dat kennelijk gebruikelijk. Maar je moet het zo zien: als het goed zit, zit het dat ook wel zonder echo's e.d. En als het niet goed zit kan een echo daar toch niks aan veranderen.
Ben eigenlijk ook geen fan van vroege echo's. Heeft mij laatst alleen maar meer stress bezorgt dan dat ik al had. En je heb gelijk; een echo meer of minder zal niets veranderen
Klopt, dat zeg ik ook altijd maar tegen mezelf, die vroege echo's leveren soms ook zoveel meer onzekerheid juist op! Het voordeel van een eerste echo met >10 weken is dat je dan, als alles goed is natuurlijk, al echt een klein mensje ziet wat heerlijk aan het spartelen is en je baarmoeder als glijbaan gebruikt (--> dochterlief... ).
Eigenlijk is het ook wel zo natuurlijk, ik heb gewoon erg weinig geduld. Maar mijn man wil toch ook wel heel graag een echo rond de acht weken. Ik ga er nog eens goed over nadenken en het bespreken met mijn man.