Hoi, 2 weken geleden heb ik een miskraam gehad, opgewekt met cytotec. Volgende week heb ik nog een controle of mijn baarmoeder schoon is (vorige keer had ik dit na 2 weken al, geen idee waarom nu na 3 weken pas). Nu willen we graag weer opnieuw zwanger worden. Ik was dan ook benieuwd wat een zwangerschaps- en ovulatietest op dit moment aan zouden geven. Die zijn dus allebei knal positief. Ik heb nog een beetje bruinverlies. Ik had eigenlijk verwacht dat de zwangerschapstest al lichter aan het worden zou zijn.. naar mijn idee was dit de vorige keer wel zo? Wat zijn jullie ideeën hierover? Zou de ovulatietest reageren op het HCG of zou er een nieuw eitje aan het groeien zijn en kunnen we aan de klus? Is het normaal dat de zwangerschapstest nog zo positief is, of zou er toch restweefsel achtergebleven zijn?
Allereerst sterkte met het verwerken van dit verlies.. Ik had pas een negatieve zw test 4 weken na cytotec. Alles hangt af van de hoeveelheid hcg bij het mk én hoe snel je het afbreekt. De ovu test reageert op het hcg. Je zal pas een eisprong krijgen wanneer het hcg op nul staat..
Wat vreselijk weer. Snap dat je graag doorgaat nu met je leven. Ik hoorde van de Vk dat het gemakkelijk 6 weken duurt voor je weer een eisprong krijgt. Je kan dus een zeer trage afloop hebben die weken duurt, je kan ook nog restweefsel hebben. Er zit helaas niets anders op dan nog even te wachten tot de controle. Zou jammer zijn als je nu al veel energie in eventuele eisprong zou steken als je nadien te horen krijgt dat er nog een restje zit die er met een volgende menstruatie pas meekomt.. Veel sterkte. Het duurt ook zo lang allemaal.
Sterkte. Je hcg is nog veel te hoog: kan 6 weken duren vanaf de miskraam voordat het laag genoeg is. Eisprong zit er dus helaas nog niet in. Testen met ovulatietest zou ik ook niet doen zolang je zwangerschapstest nog positief is. Na 6 weken nog steeds erg positieve testen? Dan zou ik wel aan de bel trekken
Hi Anne, Wat naar voor je, sterkte! Hier zeiden de artsen: bij een volledige miskraam na één week negatieve testen. Ik had het geluk dat het bij precies klopte en weet dat dat bij @M061987 ook zo was (we zitten in hetzelfde ziekenhuis). De termijn en hoogte van je hcg spelen ook een rol. Na mijn bbz duurde de daling langer (toen was HCG 4000). Bij mijn vm met 5+3 weken had ik binnen een week een witte test. Fijn dat je volgende week controle hebt; hoop dat alles schoon is!
Bij mij was dit het teken kan restweefsel, wat op de controle echo gemist is. Je ovulatietest slaat nu in ieder geval uit op hcg. Ik zou idd tot 6 weken wachten en dan aan de bel trekken als je geen flinke afloop ziet. mij werd in deze situatie overigens geadviseerd om niet zwanger te worden. Mocht je wel een ei hebben dan heb je het risico op weer een miskraam wanneer er toch nog wat restweefsel zit, wat je lichaam er nog uit wil werken.
Thanks voor jullie reacties! Bij mijn vorige miskraam (met 8 weken wat in het begin een tweeling was) duurde het een aantal weken voor de test negatief was. Nu met 7 weken een miskraam gehad van 1 kindje dus hoopte nu sneller afloop te zien. Woensdag controle dus hopelijk is er dan geen restweefsel meer te zien.. duurt inderdaad allemaal zo lang dit. Je wilt gewoon verder. Maargoed, nog even geduld dus, dat is duidelijk! Heb wel besloten dat we in ieder geval 1 menstruatie afwachten zodat m’n lichaam alles weer een beetje op orde heeft.
Helaas is er over afloop niets te zeggen, ik spreek uit ervaring.. In augustus een miskraam gehad bij bijna 8 weken en dat was vrij snel weg. In december een miskraam bij 4+3 en pas na ruim 2 maanden hcg vrij. Nu cyclus nog in de war en op cd24 nog geen eisprong gehad (normaal standaard rond cd16). Hou het in de gaten en mijn gynaecoloog adviseerde om een volgende keer (hopelijk komt het niet zover) wekelijks bloed te laten afnemen om daling te zien. De ondergrens was minimaal 15% afname per week van het HCG..