Hee mama's (to be) Kan iemand mij misschien toch geruststellen of mee uitrekenen hoe ver ik zou moeten zijn ? Gister heb ik de eerste echo gehad (2 weken na mijn eerste positieve clearblue test die aangaf 1-2 weken) nu zag de gynaecoloog alleen een vruchtzak maar geen embryo erin. Dit kan dus beide kanten opgaan. 31 oktober tot ongeveer 5/6 november was ik ongesteld pas op 1/2 november zette de bloeding pas door. Daarvoor had ik een cyclus van 26 dagen maar die kan bij mij heel verschillend zijn tot ongeveer 30 dagen. In de week voor 14 november hebben we het dus onveilig gedaan en de 24ste van november had ik een lichte positieve test en de 25ste gaf clearblue 1-2 weken aan. Ik moet 23 december terug komen naar de gynaecoloog voor nog een echo en anders als het zakje nog steeds leeg is krijg ik medicatie om het op te wekken. Maar ik voel dat het toch goed zit ?? Bij de aller eerste zwangerschap klopte het hartje mooi en bij de tweede echo was het hartje gestopt met kloppen en toen voelde ik voor die echo al dat het mis was. Ik heb trouwens geen foto meegekregen gister maar ik weet wel dat het horizontaal 19mm ongeveer was en volgensmij was het dan verticaal 11mm wat ik had begrepen. Ze had bij de conclusie 7 weken geplaatst dus ik snap het niet want uit eigen berekening zou ik ongeveer 6 weken moeten zijn. Kan iemand mij helpen ??
Wat vervelend die onzekerheid! Je moet altijd rekenen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie, dan zou jij dus 6 weken zwanger moeten zijn. Het kan dus zijn dat het net te vroeg is om iets te kunnen zien, maar ik ken vrouwen die wel al wat zagen, alleen nog geen kloppend hartje. Ik heb een echo gehad met 7 weken en 4 dagen, toen zagen we al duidelijk ons kindje met een mooi kloppend hartje. Het kan dus inderdaad 2 kanten op gaan, hopelijk is het snel duidelijk voor jullie!
En dan ligt het nog aan de echo. Ik heb dinsdag op 6+5 een echo gehad. Via de buik zagen ze niks maar via inwendig zagen we een kloppend hartje en hebben die ook kunnen horen.
Het klopt niet helemaal dat je altijd vanaf je eerste dag menstruatie moet rekenen. Dat kan alleen als je een perfecte cyclus hebt van 28 dagen met op dag 14 je eisprong. Mijzelf even als voorbeeld: mijn fase tot de eisprong kan verschillen van 14 tot 18 dagen. Mijn lf is altijd (na de eisprong) is altijd elke cyclus 12 dagen. Je kunt het het meest accuraat bekijken als je precies weet wanneer de eisprong was door bijvoorbeeld tempen.
@TS: bij mij was de vruchtzak 1 cm en zeiden ze dat dat eruit zag als een termijn tussen de 5-6 weken. Ik herken je onzekerheid.. zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Soms is het gewoon heel lastig nog te zien. Maar een vruchtzak van 7 weken en nog geen vruchtje maakt het even spannend inderdaad. Je leest allerlei verschillende verhalen. Bij de een positief bij de ander negatief. Dan wachten tot zaterdag duurt nog zo lang!!! Ik ga duimen dat het goed zit!