Echo 9.1 niet goed; ernstige chromosoom afwijkingen

Discussie in 'Miskraam' gestart door suzies, 28 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Na een fertilteits traject zijn we zwanger geworden na IUI. Bij 7 weken een kloppend hartje gezien. Super blij natuurlijk dat het eindelijk is gelukt. Helemaal in de wolken. Ook hadden we besloten om voor de komst van de kleine te trouwen. We zitten nu middenin het plannen en organiseren. Alles ging fantastisch.....

    Afgelopen vrijdag hadden we onze intake bij de verloskundige in het Z-H en daarna nog een afspraak bij de gynaecoloog. Helaas was de echo niet goed. Het beeld wat ze zagen zie je vaak bij ernstige chromosomen afwijkingen. Wel een kloppend hartje. We zijn doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis en kunnen daar terecht als ik 11 weken ben. Ik kan niet alles meer goed herinneren maar het was me duidelijk dat het goed fout zat. Vlokkentest is genoemd maar ook dat het hartje al uit zichzelf stopt en ik kan beginnen met vloeien.

    Graag zou ik wat vergelijke verhalen horen, wat de uitkomst ook was. Ben dan ook benieuwd hoe de echo er dan bij jullie uitzag.

    Het ergste is dat wachten. Ik ben gewoon nog zwanger. En zorg ook op die manier voor mezelf. Maar wat gaat er nu komen.....
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Is de nekplooi zo erg verdikt? Of zie ik dat verkeerd?
    Als dat inderdaad de nekplooi is dan is het echt foute boel :(
     
  3. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ze hebben het niet over de Nekplooi gehad. Wel over vochtschil en vlies. Maar daar wil ik morgen nog over bellen. Door alle commotie is mij dat niet duidelijk geworden, wat we hier precies zien.
     
    janne1978 vindt dit leuk.
  4. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Snap ik... wat een vreselijke onzekerheid :(
    Is er wel een kans dat er met 11 weken niks aan de hand is?
    Ik vind het er ook moeilijk uitzien eigenlijk. Weet niet zo goed wat ik nu zie, lijkt op vocht inderdaad.
     
  5. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Er was in het begin een opmerking over dat het weg kan trekken maar is na alle verhalen over afwijkingen en hoe nu verder niet meer genoemd. Ook was het buikje nog niet gesloten maar dat kon nog door het termijn. Voor ons is het echt over gekomen dat het foute boel is. Alleen is de vraag hoe fout.
     
  6. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat een nare situatie zeg :(
    Ik zou morgen inderdaad even bellen om wat meer te vragen. Anders zijn het sowieso 2 hele lange weken. Al zijn ze dat denk ik toch wel.
     
  7. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Hoi Suzies,
    Mijn zus had 5 jaar geleden een echo die er bijna precies hetzelfde uit zag. Bij haar werd die 'schil' die je achter de baby ziet hydrops foetalis genoemd. Inderdaad een spontane miskraam bij +/- 10 weken gehad.
    Ik weet natuurlijk niet of dit ook hydrops foetalis is, ik ben geen echoscopiste.. Maar het oogt heel vergelijkbaar (sorry ik heb er geen foto van en het is ook niet iets wat ik ff aan haar vraag om me toe te appen..).
    Hor het verder ook loopt: heel veel sterkte :(
     
  8. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Toevallig ben ik dat al tegen gekomen tijdens m'n speurtocht op internet. Dat begrijp ik hoor, zulke Dingen kun je niet vragen. Maar ik bel morgen inderdaad eerst even.

    Heeft jou zus verder nog onderzoek gehad?
     
  9. jk84

    jk84 Bekend lid

    6 feb 2017
    594
    264
    63
    Wat heftig Suzie, dat is niet het nieuws dat je verwacht te horen. Ik kan je helaas niet verder helpen, ik wil je alleen heel veel sterkte toewensen.
     
  10. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Nee. Ik geloof dat er wel was gesproken over de mogelijkheid van verwijzing naar de klinisch geneticus maar het kon ook stom toeval zijn. En dat laten onderzoeken werd (toendertijd..?) een traject van maanden tot ruim een jaar, en zij wilden gewoon zo snel mogelijk weer een zwangerschap. Daarna 2 gezonde kinderen gehad.
     
  11. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    geen ervaring ,maar wil je veel sterkte wensen.
     
  12. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Meid, wat een ontzettend naar bericht! Ik heb geen ervaring en ook geen tips, maar wil jullie allebei wel heel veel sterkte wensen.
     
  13. natjeb85

    natjeb85 Bekend lid

    18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    heel veel sterkte :(
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat een naar bericht, geen ervaring maar wil jullie ook veel sterkte wensen.
     
  15. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik dacht ook meteen een extreem grote emplooi te zien. Pff wat heftig meid... Ik had heel iets anders maar herken het verdriet van een foute echo maar waarbij het kindje nog wel door leeft. Bijna ondoenlijk ... sterkte
     
  16. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Allereerst bedankt voor alle lieve reacties.

    Ik heb even gebeld met de verloskundige. Het beeld wat ze hebben gezien is dus inderdaad de verdikte Nekplooi. En evt een buikwand defect. Maar dat kan nog bij het termijn horen en was niet goed te zien.

    15 juni is de vervolg afspraak bij het academisch ziekenhuis. Ik mag evt tussendoor nog langskomen bij de verloskundige voor een echo. Maar weet nietwaar dat mij kan helpen.
     
  17. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ruim 2 weken wachten is wel erg lang
    Ga je tussentijds dan zie je wel evt ontwikkelingen al..
    Ik heb daar toen wel voor gekozen
    Wij moesten uiteindelijk beëindigen
    Door elke keer op de echo te zien dat het erger werd steunde mij in de keuze dat afbreken t enige mogelijke was.
    Maar dat is heel persoonlijk !
     
  18. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jeetje meid... wat een onzekerheid :(
    Veel sterkte!
     
  19. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Even een tegen geluid, niet om je valse hoop te geven maar wel om je te laten weten dat het desondanks anders kan.

    In mijn nabije omgeving meegemaakt een ernstig verdikte nekplooi, drie softmarkers en een zeer sombere combinatie test. Desondanks een kerngezonde baby.

    Het kan dus ook meevallen maar de spanning is echt heel erg naar.

    Sterkte!
     
    Faithh vindt dit leuk.
  20. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Bedankt @Katenhond fijn om te lezen.

    @Bubbels84 ik denk wel dat ik dat ga doen inderdaad, ook even om de tijd ertussen wat te breken.
     

Deel Deze Pagina