Positieve zwangerschapstest en roze afscheiding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Arretjescake, 15 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arretjescake

    Arretjescake Actief lid

    29 nov 2021
    142
    118
    43
    Vrouw
    Al een aantal dagen voelde ik al dat het “raak” was. Een raar weeïg en misselijk gevoel (zoals ik herkende van mijn vorige zwangerschap).

    En vandaag inderdaad: een licht streepje op de test. Een uur daarna echter roze afscheiding na het afvegen. Heel klein beetje, maar nog steeds bij het afvegen een mini beetje roze. Ik heb in het verleden ooit een missed abortion gehad dus in mijn hoofd is bloedverlies slecht nieuws en gelijk einde verhaal. Maar goed. Iemand ervaring mee?
     
  2. Otsie

    Otsie Actief lid

    10 nov 2020
    135
    155
    43
    Vrouw
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap de eerste maanden telkens een beetje roze verlies gehad. De verloskundige gaf aan dat het niet erg was, als het maar niet helder rood was of gepaard ging met erge buikpijn. Bij mij is alles goed gekomen, maar toch heb ik wel veel stress gehad hierdoor, ook al werd er gezegd dat het normaal was Je baarmoedermond is een stuk beter doorbloed nu en daardoor kan het sneller gaan bloeden of een bloedvaatje knappen. Hierdoor verlies je dus lange tijd een beetje roze, maar dit is niet erg. Zo werd het mij uitgelegd in ieder geval.
     

Deel Deze Pagina