Hallo allemaal, Ik zit hier met een grote vraag en hoop dat er dames zijn die een antwoord voor mij hebben. Ik gebruik Puregon 75 eh. en Pregnyl 5000, we hopen zo onze droom uit te laten komen. 9 dagen na het spuiten van de Pregnyl vond mijn vriend dat ik een zwangerschapstest moest doen, ik vertoonde veel zwangerschapskwaaltjes. Test was positief. Dag 10 opnieuw met ochtendurine, ook positief. Dag 11 nog een keer getest, nog steeds een licht streepje te zien. Ik heb de kliniek gebelt, zij zeiden dat een streep een streep is, en dat Pregnyl met 8 dagen uit mijn urine is. Ze feliciteerde me al voorzichtig. Op internet lees ik andere verhalen en mijn zwangerschapskwaaltjes zijn ook verminderd. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij meer informatie geven?? Ps: Op mijn profiel heb ik een foto geplaatst van de testen.
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar ik snap werkelijk niet dat de kliniek reageert zoals ze hebben gedaan. Pregnyl kan met 8 dagen uit je lichaam zijn ja, maar het kan ook langer duren weet ik uit ervaring. Daarom wordt er altijd geadviseerd met pregnyl niet voor NOD te testen. Daarbij vind ik eerlijk gezegd dat je testen lichter worden (van boven naar onderen)... Ik zeg niet dat je niet zwanger bent (want dat kan natuurlijk best), maar ik zou je nog niet durven feliciteren, ook niet voorzichtig. Sorry als dit berichtje misschien niet zo leuk binnenkomt... Ik hoop gewoon voor je dat hij positief blijft!
Is de onderste de meest recente?Die is wel lichter dan de andere 2 inderdaad.Lastig...eigenlijk kan het beide kanten uitgaan.Al zou pregnyl 5000 nu in theorie wel uit je lichaam moeten zijn volgens mij.De testen worden alleen wel lichter.Maar dat kan ook door de geconcentreerdheid van de urine komen....
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik kon het niet laten, heb net opnieuw een test gedaan (13 dagen na Pregnyl) En deze was negatief Dus de positieve testen, moeheid, misselijkheid, gevoelige borsten en obstipatie komen allemaal door de Pregnyl. Helaas... Aankomende maand starten we met IUI.
Wat enorm balen!!! Ik was er al bang voor. Misschien goed in bij de kliniek aan te kaarten, want zo komt het extra hard aan. Als zij hadden aangegeven dat je moet wachten tot je NOD dan was de situatie toch anders geweest. Laat je niet gek maken door pregnyl. Het is een zwangerschapshormoon en je kunt je er echt zwanger door gaan voelen. Ik voelde me elke maand zwanger... tot een dag voor NOD, dan waren de klachten opeens weer weg en wist ik: weer niet gelukt... Hopelijk is het met IUI snel raak voor jou!
Ja enorm balen, en ga het zeker aankaarten! Ze hebben mij toen der tijd wel gezegd om met testen te wachten tot m'n NOD, maar toen ik ze van de week belde met mijn verhaal kreeg ik dus bovenstaande te horen.. Dus zeker een punt om aan te geven.. Jij hebt je dochter dus gekregen door gebruik van Pregnyl?? Hoe is jou ervaring met IUI??
Ik heb 8 keer IUI gehad, bij de 5e keer raakte ik zwanger. Dit is helaas een miskraam geworden. Onze dochter hebben we via IVF. Voor beide behandelingen heb ik pregnyl gebruikt. Ik vond aan IUI voor en nadelen zitten. Voordeel: het is een stuk minder belastend (lichamelijk en psychisch) dan IVF. Het wordt onbeperkt vergoed, dus gevoelsmatig heb je dan nog alle kansen van de wereld om zwanger te raken. Op het moment dat ik met IVF begon moest ik wel even slikken: dit zou het eindstation zijn voor ons. Aan de andere kant vond ik IUI soms ook stressvol. Ik spoot Puregon in de hoop 2 eitjes te krijgen voor meer kansen op zwangerschap. In ons ziekenhuis gaat IUI door bij maximaal 2 eitjes, met 3 of meer gaat het feest niet door. Dan moet je een maand wachten, met kans dat er cystes blijven zitten (en dan moet je nog een maand wachten tot ze weg zijn). IVF gaf rust. Het maakte niet uit hoeveel eitjes er zouden komen (natuurlijk niet heel erg veel!) en ik zag het veel positiever in. Bij ons was de eerste IVF raak. Ik denk dat als er goede kansen zijn om zwanger te raken met IVF, dat je die zeker moet pakken. Voor ons was er echter net iets meer voor nodig.
Ha meis, balen joh! Klets anders mee in ons topic: puregon en pregnyl in januari. En idd, pregnyl kan je goed voor de gek houden
Dit is de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/325602-wie-begint-januar-2012-puregon-pregnyl-spuiten-60.html