Hallo meiden, Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. Nadat onze zoon (welke we hebben gekregen na Clomid) 1 jaar is geworden hadden we besloten om er weer voor te gaan. De Clomid sloeg niet goed meer aan waardoor we over zijn gegaan op Conal F spuiten. Na de eerste kuur zijn we niet doorgegaan omdat we op vakantie gingen. Daarna heb ik een kuur Duphaston gekregen om de ongesteldheid weer op te wekken. Hier ben ik 8 april mee begonnen na een negatieve zwangerschapstest. De laatste pil heb ik 19 april genomen en vond het toch wel lang duren voordat de ongesteldheid doorkwam. Daarom dacht ik, laat ik eens een zwangerschapstest doen, en wat denk je? Een dikke vette knaltest! Dit dus zonder hulpmiddelen. Ik maak me nu een beetje zorgen of de Duphaston kwaad kan voor de zwangerschap.... Ik kan hier niet duidelijk antwoord op vinden op internet. Maandag natuurlijk meteen contact opnemen met de gyn.
duphaston wordt hier in belgië ook gegeven bij herhaaldelijke mk om dit te voorkomen het kan dus geen kwaad hier zelf ook een dochter van 8 rondlopen nadat ik duphaston had genomen om ongi op te wekken (na clomid)
Hallo Zuurtje, Ik had inmiddels al wat soortgelijke verhalen gevonden op andere forums over Orgametril of Primolut (wat eigenlijk het zelfde is als Duphaston). Hier werd verteld dat het niet of nauwelijks invloed zou kunnen hebben. Ook wat jij zegt over miskramen voorkomen kwam ik ook al tegen inderdaad. Maar bedankt voor de geruststelling en goed om te horen dat het bij jou goed is gegaan. Thanks! Vandaag naar het ziekenhuis gebeld naar de Fertiliteitsarts en gynaecoloog. Helaas schijnt het nogal druk te zijn en wacht nog steeds op een telefoontje om teruggebeld te worden :x Ik zou uiteraard meer willen weten of er een echo gedaan wordt of hoe en wat...
Om een uur of 15:00 werd ik teruggebeld met de mededeling dat het geen kwaad zou kunnen. Woensdag mogen we langs komen voor een echo. Ik denk zelf dat ik al 7 a 8 weken zwanger ben uitgaande van mijn laatste menstruatie. Spannend! Een paar dagen geleden waren we helemaal nog niet bezig met zwanger worden aangezien we nog moesten wachten op de menstruatie om vervolgens weer te beginnen met de spuiten. Daarom is dit wel een hele aangename verrassing dat we nu al 7 a 8 weken op weg zijn.
Thanks! Toch wel bizar dat ik zwanger ben geworden in de MMM tijdens een stopmaand. Ik ben recent 10 kilo afgevallen. Misschien dat dit het kan verklaren.
dat kan zeker de reden zijn ik ben ook pas 14,5 kg afgevallen en ben ook zwanger geraakt zonder mmm (de andere kids met mmm)
Dank!! Vandaag een echo gehad! Alles zag er goed uit en het hartje klopte al!!! Uitgaande van mijn laatste menstruatie zou ik 14 december uitgerekend zijn (en precies 8 weken moeten zijn). Echter dan zou ik de dag dat ik begonnen was met de Duphaston al positief getest moeten hebben. Mijn eisprong is vermoedelijk dus wat later geweest. Het is moeilijk in te schatten aan de hand van de echo hoe ver ik precies ben. De gyn schat in dat ik ongeveer 6 en halve week moet zijn. Het hartje begint meestal met 6 en halve week te kloppen. Op 25 december uitgeteld nog wel... Maar goed tijdens de volgende echo zal dit beter in te schatten zijn. 18 maart een 2e echo! Maar goed, erg blij natuurlijk dat alles goed zit! Het gevoel van zwanger zijn begint nu echt door te dringen!
Super dat je een mooie echo hebt gehad en het hartje hebt zien kloppen Ik denk trouwens dat je 18 mei bedoelt ipv 18 maart dat je dan weer een mooie echo mag hebben
Gefeliciteerd!! Afvallen kan er idd voor zorgen dat je makkelijker zwanger raakt. Naast dat je een gezonder gewicht krijgt, breek je bij het afvallen ook vetcellen af. Hierbij komen verschillende stoffen vrij, sommigen zijn afvalstoffen en verlaten je lichaam op de gebruikelijke manier D) en anderen worden opgenomen of verbrand. Ook worden sommige stoffen worden gebruikt als grondstoffen voor hormonen, dus misschien heeft dit net een extra zetje gegeven om een eitje te laten springen en spontaan zwanger te raken. Ik ben diëtist, en ik zie in mijn praktijk vaker dat vrouwen vruchtbaarder worden tijdens het afvallen. Het heeft bijna altijd wel invloed op de menstruatiecyclus.