Hoi dames, Ik probeer mijn verhaal zo kort mogelijk te houden, maar zoek n btj steun/herkenning/positieve vibe. In juni geopereerd ivm bbz en rechter eileider kwijt. Ik mocht alles gewoon aankijken maar na 2 rare menstruaties (qua lengte) 2 gewone menstruaties qua duur maar niet qua hoeveelheid (heel minimaal) laatste cyclus voor mijn doen lang met late eisprong. Maar ivm ook steeds positieve ovulatietesten toch naar de huisarts daar wat bloedonderzoek laten doen. Lh was bijna 13, 6 dgn voor menstruatie en volgens huisarts te hoog dus ze heeft me doorverwezen. 2 dgn later kreeg ik ook nog het nieuws dat ik chlamydia heb gehad ooit en nu dus weer (was en ben in shock en voel veel schaamte en angst). Gelijk gestart met antibiotica. Tijdens de eerste operatie hebben ze geen verklevingen gezien. Maar zegt niks over de binnenkant natuurlijk.... Nu gaan ze deze maand mijn cyclus monitoren op eisprong, baarmoederslijmvlies etc. En word ik in januari opnieuw geopereerd voor hsg en kijkje "hoe het er nu bij ligt".... Mijn leven en wereld staat op zijn kop de laatste weken. Ben zo bang dat alleen ivf nog een optie is en hoop ergens nog dat de chlamydia en de bbz gewoon allebei dom toeval is en links in top conditie maar vrees het ergste
Heel veel sterkte! Bij mij waren vanwege een onontdekte chlamydia-infectie mijn beide eileiders volledig verkleefd en bleef inderdaad alleen IVF/ICSI over als optie. Ik heb nog altijd geen flauw idee waar ik eraan gekomen zou moeten zijn. Mijn 2 bedpartners zijn mijn huidige man en mijn ex, meer niet. Mijn man is getest en had niks en mijn ex ook niet. Dus hoe kan ik dan in hemelsnaam chlamydia gekregen hebben??? Maar goed, het was blijkbaar zo en het heeft flink schade aangericht. Ik hoop van harte dat het bij jou meevalt en dat links gewoon open is.
Hoi hilly helaas komt die positieve test niet met een postcode en huisnummer nee. Bleeh. Ik weet het dus ook niet met zekerheid maar heb een vermoeden maar dat vind ik voor nu niet eens het belangrijkste. Ik heb nog een soort van hoop omdat links er in juni nog gewoon normaal uitzag aan de buitenkant. Maar dat zegt ook niet alles of niks eigenlijk. Ik zie wel dat je nu zwanger bent! Fantastisch. Heb je lang moeten wachten? En vond je het slopend of heb je het goed kunnen "dragen"?
Wij hebben er uiteindelijk 3jr over gedaan in de MMM (4jr in totaal). Ik begon in eerste instantie vrij relaxed aan onze eerste IVF. Maar dat werd een miskraam en toen nog 3. En toen was ik wel redelijk murw en kapot intussen Wij hebben 3 IVF-rondes gedaan in Nederland, met in totaal 4 terugplaatsingen en dus 4 miskramen. Voor de 4e ronde zijn we naar Gent gegaan en van die poging ben ik nu zwanger. Maar... Ik zal eerlijk zijn: ik liep op mn tandvlees. Ik kon echt niet meer tegen zwangeren in mijn omgeving. En toen ik weer zwanger was, was het niet meteen over. Ik was de eerste weken 1 klomp zenuwen. Inmiddels is dat over en ben ik helemaal blij zwanger. Maar het was geen 'easy ride'..
Och jeetje ja kan me er iets bij voorstellen wat moet je dan toch nog een hoop krachten verzamelen steeds. Jouw ervaringen in Gent zijn goed dus? Ik heb al wel besloten dat wanneer ik aan ivf moet gaan geloven ik sowieso gelijk start in Gent. Lees zoveel mensen die uiteindelijk na de overstap zeggen dat had ik eerder moeten doen dat ik dat bij deze al besloten heb
Hoi, Wat een rot nieuws heb jij te verwerken gekregen! Ik wil je graag een hart onder de riem steken. Wij begonnen in 2010 aan onze kinderwens, maar helaas bleef een zwangerschap uit. Ik wist dat ik chlamydia van een ex had gekregen maar dat was geen aanleiding om mij eerder door te verwijzen naar het ziekenhuis. Eind 2012 liepen we dan toch het traject met vruchtbaarheidsonderzoeken door en bleken mijn eileiders erg slecht door te lopen. Met name links. In december 2012 bleek ik onverwachts toch zwanger. Ik had er direct een slecht gevoel bij en na een aantal weken werd een miskraam vastgesteld. Toen ik het ziekenhuis kwam voor een gesprek en een extra controle werd ook een bbz vastgesteld in mijn rechter eileider. Ik ben met grote spoed geopereerd en mijn rechter eileider is verwijderd. Daarna heb ik om een nieuwe HSG gevraagd en bleek links totaal niet doorgankelijk. Wij kregen van de gyn de keuze, of een hersteloperatie aan de linker eileider of beginnen met 1 poging IVF. Zij raadde ons IVF aan omdat we op die manier de hersteloperatie achter de hand zouden houden en zij onze kansen met IVF erg goed inschatte. Eerlijk gezegd geloofden wij er op dat moment niet meer in. We zijn de poging IVF ingegaan met het idee dat we het zouden proberen en daarna wilden afsluiten. Maar onze gyn bleek gelijk te hebben. We hebben een bijzonder succesvolle IVF behandeling gehad en ik was bij de eerste terugplaatsing zwanger. Ook hebben we het geluk dat we nog cryo's hebben en we hopen ooit nog een broertje of zusje voor onze kleine man te verwelkomen. Ik besef me heel goed, en iedere dag weer, dat wij uitzonderlijk veel geluk hebben gehad. Maar het kan dus wel.. Ik wens jullie heel veel sterkte en geluk de komende periode. En dat jullie wens maar in vervulling mag gaan.
Dank je voor je lieve woorden. Dat doet me goed en ook de kans dat ivf dus ook "snel" KAN gaan. Ik heb een slecht gevoel over de operatie en de uitslag maar nog een beetje hoop. Ik ben blij dat bij mij de onderzoeken dan binnen het jaar zijn afgerond. In april wilden we zwanger worden en was ik dat na 1 x!!! Ik zou er niet aan moeten denken dit nieuws na 2 jaar proberen te moeten ontvangen... Zit er nu soms al doorheen. Heel veel respect dus voor andere dames!
Even heel kort, maar wilde toch mijn positieve verhaal niet onthouden. Hier ook chlamydia en verklevingen. Ivf was de enige optie. Vreselijk als je gelijk al op het eindstation mag instappen. Maar... Ivf is in de eerste plaats ontwikkeld voor vrouwen met eileider-problemen. De kans van slagen is groot als er verder geen problemen zijn. Wij hebben 1 keer ivf gedaan. Hieruit het ik 4 terugplaatsingen gehad (1 verse en 3 cryo's) en hieruit is drie keer een zwangerschap ontstaan (zie onderschrift). Hoop voor jou ook op zo'n mooie score!
Dank je wel lieve dames voor toch wat positieve verhalen! Dit maakt de komende weken iets beter draagbaar. Kerst is de laatste jaren al drama omdat ik kort achter elkaar allebei mijn ouders heb verloren. Dit jaar had ik eigenlijk hoog zwanger moeten zijn want 9 jan uitgerekend. Helaas zit mijn hoofd nu vol met andere shit. Kan het niet anders noemen. Toch maar mijn best doen om er iets van te maken
Eerste echo gehad, om cyclus te monitoren, grote cyste linker eierstok 4cm. Of dit "erg" is geen idee. Ze deed er zo luchtig over dus denk het niet. Baarmoederslijmvlies werd nu pas wat opgebouwd maar was minimaal. Rechts wat follikels te zien maar links de grootste maar stond nog niet op springen. Overmorgen weer
Ha Truus, Wat een narigheid allemaal. Helaas herken ik mij (deels) in jouw verhaal. Ik heb en paar weken geleden, na ronde 7 voor eerste kindje, een bbz of tubaire abortus doorgemaakt, waaraan ik gelukkig niet geopereerd hoefde te worden. Tot mijn totale verbazig, boosheid en verdriet hoorde ik vandaag van de gyn dat ik ooit chlamydia door heb gemaakt. Geen idee wanneer dit is geweest en hoe lang dit heeft geduurd. Voor mij lijkt 1 en 1 twee en denk ik dat ik de bbz heb gekregen door verklevingen door de chlamydia. Mijn gyn zegt echter dat de kans op een normale zwangerschap nog steeds aanwezig is en ik het gewoon op nieuw moet proberen. Voor mij duurt het allemaal zo lang, en ergens zou ik het liefst zsm een laparoscopie willen. Al zitten daar volgens mijn gyn ook weer nadelen aan. Ik ben erg benieuwd hoe dit jou vergaat en wens je heeeeeel veel succes en hopelijk een mooi klein wonder voor 2015.
Hoi hanna bedankt voor je reactie en wat naar om te horen snap heeeel goed je ontgoocheling (schrijf je dat zo). Als je vragen en twijfels blijft houden gewoon bespreken hoor met je gynaecoloog. Fijn dat je je eileider hebt kunnen behouden natuurlijk. Hoe zijn ze achter de chlamydia gekomen? Dmv bloedonderzoek? Dat hebben ze bij mij nooit gedaan dus en ben daar een btj boos over. We zijn erachter gekomen omdat ik na maanden van aanhoudende klachten zelf naar de huisarts ben gestapt. Hou je taai hanna! Mijn echo zag er buiten de cyste normaal uit ook een mooi rijpend eitje was ah rijpen en baarmoederslijmvlies normaal opgebouwd. Volgende week weer bloedprikken en nu wachten op uitslag algehele soa screening.... Wat vind ik dat laatste n ramp. Ik dacht nooit dat ik dit kon hebben. Mijn vriend trouwens negatief getest!!!
Dank je voor de steunende woorden Truus. Waarom heb je nu al die echo's? Moet dat voor de laparoscopie? Na mijn bbz vertelde de gyn mij dat ze standaard bloedonderzoek op chlamydia deden na zoiets omdat dat de meest voorkomende oorzaak is van een bbz. Mijn ex ging helaas vaak vreemd en ondanks vele testen die eerder allemaal negatief waren heb ik ergens tussendoor toch de infectie doorgemaakt. Wel raar dat ze bij jou pas zo laat zijn gaan testen! Vervelend he, dat hele soa gebeuren. Naast alle verdriet en teleurstelling over het niet lukken van een goede zwangerschap voel ik me daardoor ook een beetje viezig en schuldig. En boos op mijn ex, dat hij me dit aan heeft gedaan zonder dat ik het wist. Ik vind het soms moeilijk om hoop te houden maar het forum helpt wel.
Ja schuldgevoelens had ik ook...mijn huidige vriend is gelukkig super lief en steunend en niet veroordelend. Bij mij kwam na die operatie gewoon niets meer normaal op orde. Hele korte menstruaties en veeeeel positieve ovulatietesten. Daarmee maar de huisarts gegaan en met alles bespreken ook aangegeven dat ik soa screening wil. Toen daaruit kwam chlamydia ben ik met de voorgeschiedenis gelijk doorverwezen. In het ziekenhuis was gelijk actie maar ik denk ook uit "schuldgevoel" misschien door de hele manier van handelen in het traject hiervoor. Zij zweerden bij een miskraam. Ik bleef zoveel pijn houden en wilde perse Hcg laten prikken voordat ik een maand op reis zou gaan. Was niet nodig. Toch doorgezet. En toen zagen ze dus Hcg stijging maar lege baarmoeder en bloed in mijn buik. Was al 11 weken toen ik 6 dgn voor vliegreis uiteindelijk geopereerd ben. En als ik haar advies gevolgd had, nml na reis maar weer eens prikken, was ik er misschien wel niet meer geweest. Aangezien je in indonesie niet zo snel bij een ziekenhuis bent. Vermoedelijk een hetero zwangerschap geweest vandaar de verwarring
Dus er is twee keer (in eerste instantie) iets gemist bij jou: eerst de bbz en daarna de soa. Wat ellendig. Zo zie je maar weer: altijd naar je gevoel luisteren. En 11 weken zwanger van bbz, das ook niet niks! Raar idee dat je dan met zo'n tijdbom rond hebt gelopen he. Dat geldt trouwens ook voor die stomme chlamydia. Mijn vriend is ook heel lief en begripvol gelukkig. Dat maakt alleen maar dat mijn kinderwens sterker is dan ooit.
Hoi dames, hier ook verklevingen aan beide eileiders door chlamidia. Bezig met mijn eerste ivf. Hooen dat ik zwanger wordt zodat het een beetje de pijn draagzaam maakt.
Hi huismusje, Op wat voor manier ben je er achter gekomen? En heb je een kijkoperatie gehad? Na hoeveel tijd begin je nu aan IVF? Sorry voor alle vragen, ben gewoon benieuwd hoe het bij 'lotgenoten' gaat!