Positieve zwangerschapstest tijdens LH-piek met bloedverlies?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sandra33, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra33

Sandra33 Nieuw lid

21 apr 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sandra33, 21 apr 2014
    Laatst bewerkt: 21 apr 2014
    Ik ben momenteel zo verward dat ik heel erg hoop dat jullie enig idee hebben wat er momenteel allemaal in dat gekke lijf van mij gebeurt....

Eind december heb ik vanwege een missed abortion een curettage ondergaan. Het kindje was 10 weken 'groot', maar helaas geen hartslag. Na een week afwachten of het natuurlijk zou gebeuren, heb ik de curettage ondergaan. Helaas kreeg ik een week na de ingreep hoge koorts en moest ik een tweede curettage ondergaan vanwege stolsels.
    Eind januari had ik nacontrole. Toen was er nog wel bloed te zien, maar daar hoefde ik me volgens de arts geen zorgen over te maken, zolang ik geen heftige krampen zonder bloedverlies kreeg. 6 weken later kwam mijn menstruatie weer op gang en zijn we voorzichtig aan weer gaan proberen.

Omdat ik benieuwd was of alles ook functioneerde zoals het hoorde ben ik ook de slag gegaan met ovulatietestjes. de afgelopen maanden verliep mijn cyclus redelijk normaal.

Deze maand kwam mijn LH piek echter al op de 8 dagen na mijn vorige menstruatie. Omdat ik benieuwd was hoelang mijn piek duurde ben ik doorgegaan met testen. Vandaag voor de vierde dag op rij een positieve LH test en dat terwijl de LH piek toch maar maximaal 48 uur duurt? Vanmorgen om de verwarring compleet te maken ook nog bloedverlies erbij (vrij helder). Niet veel, maar toch wel wat. Het houdt ook minimaal aan.

Enfin, ik weer niet waarom, maar besloot zojuist een zwangerschapstest te doen. Hartstikke positief.

Ik snap er geen bal van. Dit kan toch helemaal niet? Het is nog maar 1,5 week na mijn vorige menstruatie....

Zou er een eitje bevrucht zijn, toch afgestoten worden en dat ik een hele vroege miskraam heb? Dat lijkt me wel heel sterk, dat eitje is volgens mij nog niet eens ingenesteld toch? (4 en 2 dagen geleden geklust)

Iemand ook maar enig idee wat er kan zijn?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties!

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Hoi Sandra,

Dat klinkt als mijn eigen verhaal van een aantal jaar geleden!

Wat er bij mij gebeurde hoeft bij jou natuurlijk niet aan de hand te zijn, maar ook mijn testen ( LH en HCG) waren (te) vroeg in mijn cyclus positief, inclusief bloedverlies (licht). Onverklaarbaar, dacht ik.

Een spoedbezoek aan een dokter vertelde ons dat er een corpus luteum cyste zat die de positieve testen veroorzaakte, en dat er geen sprake was van een zwangerschap. Deze cyste zou zijn ontstaan door hormonale disbalans. De bloedingen werden eveneens verklaard door die disbalans.

Ik vond het destijds een vrij ingewikkeld verhaal en kan het ook niet meer helemaal tot in het kleinste detail reproduceren, maar misschien is dat ook helemaal niet nodig ( althans, je bent vast niet op zoek naar een digitaal consult).

Als ik jou was zou ik even aanzien wat je testen doen ( worden ze donkerder?), contact opnemen met een arts en je verhaal uitleggen. Dan kun je eventueel ook een zwangerschap laten bevestigen of uitsluiten, en eventueel maatregelen nemen ( ik kreeg toen menstruatieopwekkers).

Uiteraard hoop ik van harte dat het bij jou WEL om een zwangerschap gaat trouwens! Want dat ik dit bovenstaande verhaal herken, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat dat bij jou ook aan de hand is. Ik duim voor je!

3. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Weet je zeker dat je menstruatie een menstruatie was?

Ovulatietesten kunnen positief uitslaan bij een zwangerschap. Als een zwangerschapstest hartstikke positief is, denk ik eerder dat je menstruatie geen menstruatie was maar bloedverlies tijdens zwangerschap, evt innesteling of misschien dat het toch misgaat.

Ik zou gezien je verleden de gyn of huisarts even bellen erover!

4. Sandra33

Sandra33 Nieuw lid

21 apr 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allebei bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen even met de huisarts bellen en kijken wat hij zegt...

m'n vorige menstruatie was niet heel heftig maar ik heb toch wel 2 dagen flink bloedverlies gehad en een paar dagen licht.. Paar dagen ervoor nog een zwangerschapstest gedaan die negatief aangaf.

Die verwarring vind ik misschien nog het vervelendst van allemaal. Geen idee wat ik moet denken...

Deel Deze Pagina