Hele korte ongesteldheid, help?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Door, 17 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Hallo,

    Ik stel mijn vraag maar gewoon,
    ik had 15-2 mijn NOD, mijn temperatuur is de week ervoor constant hoog gebleven, rond 37,3.
    Woensdag was het maar 36,8, ik dacht: de ongi komt eraan, dus op naar volgende ronde.

    Normaal gesproken ben ik niet zwaar ongesteld, vijf dagen, waarvan drie waarop ik behoorlijk bloed.

    Gisteren ben ik ongesteld geworden, maar het is nu al weer afgelopen, nog wat roze afscheiding hier en daar, en dat was het dan.
    Mijn ochtendtemp. is nu weer 37.1

    KAn er iets engs met me aan de hand zijn dat mijn ongi zo kort duurt en mijn temp. zo hoog blijft?
    Is het nodig om hiermee naar een arts te gaan of is een keer een hele korte ongi tussendoor iets wat vaker voorkomt?

    Alvast bedankt voor het antwoord, groeten Dorien
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hallo Dorien,

    je hoeft zeker niet meteen in paniek te raken hoor. De ene ongesteldheid is de andere niet, dat kan per ongesteldheid wisselen. Heb je veel bloed verloren? Als het echt maar heel weinig is geweest, roze afscheiding, zou het kunnen zijn dat je toch zwanger bent. Het kan dan gaan om een innestelingsbloeding. Je zou voor de zekerheid een test kunnen doen.

    Mirjam
     
  3. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Bedankt voor je antwoord...

    Ik heb weinig bloed verloren ( 4 halve tampons) maar wel echt bloed....

    Het zal wel niets geks zijn, alleen die temperatuur, wanneer hoort die normaal weer te zakken?
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Door,

    de temperatuur doet soms wat ie wil. Normaliter zie je dat de temperatuur iets daalt op dag 2 van je ongesteldheid en verder daalt op dag 4 en op dag 8 nog weer verder. Maar houd je hier niet te veel aan vast, want het kan per persoon en per cyclus verschillen.

    Mirjam
     
  5. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Okay,
    bedankt voor je antwoord!!

    Ben pas afgelopen maand begonnen met temperaturen dus had geen idee hoe het nu moet zijn...

    Ik wacht gewoon even af, en mocht mn ongesteldheid dit razende tempo de volgende ronde ook aanhouden ga ik toch even langs de dokter....
     

Deel Deze Pagina