hoi ik heb eigenlijk een klein vraagje. Afgelopen week meerdere positieve zwangerschapstesten gehad en inmiddels zit ik op 15 dpo en dag 40 van mijn cyclus. Heel blij dat er een tweede kindje aankomt! Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is hoe ver ik nu ben. Ik heb mijn cyclus getemperatuurd en ovulatietesten gebruikt en denk vrij zeker te weten wanneer mijn ovulatie was, nu dus 15 dagen geleden. Dan ben ik nu toch 4 weken en 1 dag zwanger (15 dagen plus 2 weken gratis erbij)? De lengte van mijn cyclus is wisselend dus wanneer mijn NOD was wist ik niet zo goed. De app waarin ik mn cyclus bijhield zegt alleen nu dat ik op 4,4 zit en rekent dat ik 5 februari ben uitgerekend. De huisartsassistente had het over 26 januari als uitgerekende datum, wat zou betekenen dat ik al in week 5 of 6 zit ofzoiets... Ik ben de draad kwijt... heeft iemand een idee?
Ze gaan uit van de eerste dag van je laatste menstruatie en als je termijn echo krijgt kan het nog allemaal bijgesteld worden
Klopt als je eisprong 15 dagen geleden is ben je nu als het goed is 4 wk en 1 dag zwanger. Met de termijnecho wordt de precieze termijn bepaald. Ik ben zelf 5 dagen vooruit gezet, terwijl ik wist wanneer mijn eisprong was en we die 5 dagen ervoor niet eens geklust hebben
Dat doen ze inderdaad als je niet zeker bent van je eisprong. TS is dat wel. Met 15 DPO ben je inderdaad 4 weken en 1 dag zwanger.