Beste mensen, Dit is mijn eerste posting hier. Ik ben 36, maar probeer eigenlijk pas sinds een paar maanden echt zwanger te raken (met ovulatietests, rekenen etc). Vorige week donderdag (15 dag sinds de eerste dag van de menstr.) heb ik ovulatietest gedaan. Die was positief. Zaterdag (17 dag) heb ik een bloeding gekregen die vrij heftig was maar een beetje waterig. Van de schrik heb ik zwangerschap test gedaan. En die was ook positief! Nu heb ik ergens gelezen dat de ovulatietest ook positief kan reageren op de zwangerschap. Dus dat is dan verklaard. Zondag en vandaag heb ik nog steeds klein beetje bloeding, geen verse zeg maar maar bruinige en oud (sorry voor de details ) En een beetje gevoel in de buik zoals tijdens de menstruatie. Vandaag (19 dag) heb ik nog een test bij de apotheek gekocht en die was weer positief Huisartsassistente gebeld, situatie uitgelegd, "gefeliciteerd" te horen gekregen en dat ik me met een paar weken bij de verloskundige moet melden. Maar wat ik niet snap, is als het een innestelingsbloeding was, hoe kan ik dan op dezelfde dag zo hoog HcG niveau hebben?? Meestal moet je toch tot NOD wachten voordat je kunt testen? De huisartsassistente was er vrij simpel over - "de test is positief, dus dat is in orde". Zou ik een heel vroege ovulatie hebben? Maar mijn cyclus is vrij lang (gemid. 32 dagen) Misschien moet ik me er niet meer druk over maken, maar toch vind ik het handig om te begrijpen voor de toekomst (je weet nooit hoe het afloopt etc etc) Alvast dan voor jullie tijd!
Wow, zou t ook niet weten meid.. Denk dat je bloeding niet een innestelingsbloeding is geweest maar dat wat je dacht dat je menstruatie was (bloeding ervoor) innestelingsbloeding is geweest? Je kan trouwens tussentijdse bloedinkjes hebben hoor, zeker in t begin.. als je googled kom je t wel vaker tegen.. Anders toch ff een afspraak maken met je huisarts en uitleg vragen? IIg een voorzichtige felicitatie!
Misschien ben je wel al langer zwanger en was je al zwanger tijdens je laatste menstruatie! (misschien was dat wel je innestelbloeding) Dan klopt het ook dat je al gelijk een positieve test in handen had op dag 15, want dan was je toen waarschijnlijk al 6 weken zwanger. Ik zou de vk even bellen en het verhaal uitleggen, misschien krijg je dan een vaginale echo en dan weet je gelijk meer. Succes en natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!
Als ik het goed begrijp heb je een positieve zw test, 19 dagen na je laatste menstruatie. Het zou eigenlijk niet kunnen dat je gelijk na je eisprong al een positieve test hebt. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je ongi bent geworden terwijl je zwanger was. Dat gebeurt wel eens bij sommige vrouwen. Dus wat ik jou adviseer is een bloedtest te laten doen via je HA, daarbij kunnen ze de hoogte aan HCG meten en weet je veel meer.
Een vaginale echo met 6 weken zw heeft weinig nut. Je ziet bijna nooit wat, omdat het nog zo klein is. Aan de hand van de HCG kunnen ze ook al een schatting doen.
ik denk dat je een bloeding aan hebt gezien voor innestelling maar... had je bij de laatste waterige bloeding misschien daavoor sex gehad? want als je zwanger bent is je gehel baarmoeder(mond) extra doorbloed en kan er een haarvaatje knappen hetgeen dan heel normaal is... een pos test kan alleen maar ontstaan als er HCG in je bloed zit dus ben je zwanger! vraag een bloedtest of meld je bij de verloskundige die een afspraak voor echo kan regelen
ik denk dat die laatste menstruatie (wat jij dacht) gewoon innestelingsbloeding is omdat je positief hebt getest. anders toch even de huisarts bellen voor een bloedtest om te kijken hoeveel hcg in je bloed zit en ook even de verloskundige bellen en je verhaal even uitleggen. er zijn ook vrouwen die gewoon ongi worden terwijl ze zwanger zijn. ik duim in ieder geval voor je. en hou je ons op de hoogte? ikzelf was 3 dagen te vroeg ongi en teste 6 dagen na die bloeding posi, maar de test werd steeds vager en nu zie ik niks meer. dus bij mij was het een vroege miskraam. ik hoop dat jij dat niet hebt gehad. hcg kan namelijk tot 4 weken dan nog in je bloed zitten. succes
Hartelijk dank voor zoveel reacties! Heb weer gebeld met de huisartsassistente en zij heeft geadviseerd om nog een weekje af te wachten en dan met verloskundige te bellen. Ik heb het uitgerekend, en dat zou op zich wel kloppen: - 8 december heb ik voor het laatst zwangerschaptest gedaan, die was negatief. (Dat was aan het eind van een ongewoonlijk lange menstruatie, en de huisarts wilde checken of het geen miskraam was) - 31 december begon (dacht ik) de menstruatie, maar wat innesteling bloeding had kunnen zijn of iets anders - was wel vrij lang, ik dacht dus echt dat het een normale menstruatie was! - 14 jan. ovulatietest positief (maar dat kwam waarschijnlijk door zwangerschap) - 16 en 18 jan. zwangerschap testen positief Dus of ik ben al sinds eind december zwanger, of heb toch bijzonder vroege eisprong gehad begin januari En nu heb ik zooo veel spijt van al dat alcohol aan het eind van december...
En nu heb ik zooo veel spijt van al dat alcohol aan het eind van december...[/QUOTE] niet doen... kan je niet terug draaien.... nu gewoon geen risico's meer nemen....... kleine troost.... eerste 4-6 weken komt jouw inname niet direct bij een foetus...
dat alcohol kan nog geen kwaad de eerste paar weken want dan komt het nog niet bij het vruchtje ik zou wel even vragen voor een echo als ik jou was aangezien je wel een bloeding hebt gehad met 6 weken zie je wel iets dan klopt ook soms het hartje al hier een echo van 6 weken en 2 dagen met kloppend hartje!
Oke, bij mij konden ze met 6 weken niks zien, alhoewel een dag later had ik een mk, dus mischien is dat de reden waarom ze niks konden zien. Meid succes, ik duim voor je dat je zwanger bent (trouwens dit geldt voor alle dames die een zw- wens hebben)
Een update: heb vandaag gebeld met de verloskundige en de situatie uitgelegd. Zij denk dat de kans toch groot is dat ik op 31 december gewoon ongesteld ben geworden en dus heel pril zwanger ben. Dat wil ik natuurlijk ook liever aan denken dan aan een extra bloeding in het begin van de zwangerschap... Afspraak gemaakt voor 4 maart. Nu is het een kwestie van afwachten en mocht ik weer gaan vloeien, gelijk bellen. Het worden lange zes weken En nu een lekker negatief sausje eroverheen: weet iemand hoe lang HcG hoog blijft na een hele vroege miskraam?
ik heb net op de site van med care gekeken en je kunt tot 8 weken na een miskraam het in het bloed terugvinden. ik heb er zelf geen ervaring mee dit is alleen wat ik heb gelezen. sterkte
Hallo allemaal, Even een update. Heb gisterenavond een lichte bloeding gekregen met als gevolg een vervroegde eerste visite aan VK vanochtend. En wat bleek nou . ben helemaal geen 6,5 weken zwanger, maar toch - ja-ja-ja - "goede 9 weken"! Dus iedereen die twijfels had bij een vroege positieve test - gelijk hebben jullie, ik ben dus gewoon al langer zwanger Heb het kloppend hartje op de monitor gezien en bewegende handjes, echt hilarisch... Verder lijkt het erop dat ik makkelijk bloed verlies na de gemeenschap wat verder ongevaarlijk is (komt door een adertje aan de baarmoederhals als ik het goed heb). Pfff.. en nu eerst een Bavaria ik bedoel glasje melk
Hoi Verona, Van harte, zo gaat het wel snel als je eerste weken niets weet. Het menselijk lichaam is weer meesterlijk in misleiden, maar voor jou heeft het goed uitgepakt. geniet er lekker van, nu je zekerheid hebt. Je buikje zal zo zachtjes aan wel zichtbaar gaan worden. heel veel geluk toegewenst
Echt een geweldig verhaal, van harte gefeliciteerd! Je bent dan ook al lekker snel door je onzekere eerste weken heen, heerlijk lijkt me dat! Zo zie je maar, dat je menstruatie niet altijd je menstruatie hoeft te zijn! Dat geeft ons allen ook wel weer een beetje hoop! Veel plezier, geniet vooral van het zwanger zijn!
Wow wat geweldig! Van harte gefeliciteerd hoor!! En geniet er maar lekker van, nu hoef je iig niet meer onzeker over te zijn!
Gefeliciteerd!! Maar voelde je menstruatie-die-geen-menstruatie-was dan wel net zo? Wat werkt een lichaam soms toch raar!