Leeg vruchtzakje op 6 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gulsum, Dec 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gulsum

Gulsum Lid

Dec 13, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag wat vragen waar ik zo mee zit. ik kom net van de gynecaloog en ze kon helaas niks zien. Alleen een leeg vruchtzakje waardoor ze mij vertelde dat het een miskraam kan worden. Ik voel me hier zo rot over! Maar ik las op de site bij sommige mensen dat er bij 6 weken bij hun ook niks te zien was en dat het na 1 week of 2 pas de baby weer zagen. Nou moet ik vandaag en vrijdag weer bloed af laten nemen om te kijken of me hcg wel hoog genoeg is. En volgende week gaan we weer kijken of er wel wat te zien is zo niet dan krijg ik dus medicijnen om te zorgen dat ik een miskraam krijg. Ik hoop zo dat er volgende week wat er in zit maar de kans was klein zei ze. Wie heeft hier ook ervaring mee gehad want voel me zo slecht! IK heb de bloeduitslag van gister gehad me hcg was wel goed gestegen alleen me progesteron was erg laag 6. En dat wees op een miskraam op hoeveel moet je progesteron zitten? is er nog een kans ?

2. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik weet van iemand die ik ken, daar zeiden ze ook dat het vruchtzakje leeg was. Maar die is nu wel gewoon zwanger. Ik wil je geen valse hoop geven, maar de kans zit er in dat het wel gewoon goed komt.
    Maar het lijkt me wel heel moeilijk hoor omdat te horen te krijgen. Helemaal omdat stress niet goed voor je is, en hier krijg je denk ik toch wel aardig wat stress van....
    Heel veel sterkte!! Ga voor je duimen!! ;)

3. Angie86

Angie86 Actief lid

Oct 19, 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Gulsum,

Wat vervelend voor je!
    Ik heb hetzelde meegemaakt een aantal jaar geleden..Toen zijn er 2 echo's gemaakt met een week tijd ertussen, maar daarop was ook niets te zien behalve het vruchtzakje, en toen hebben ze het vruchtzakje weg moeten halen operatief, het wou niet vanzelf weg.
    Maar dat is mijn ervaring, bij jou kan het misschien weer anders zijn. Ik duim voor je! Sterkte

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Het kan met deze termijn 2 kanten op, bij mij was het mis. over progestron weet ik dat het een week na je eisprong tussen de 20-30 moet zijn om zwanger te kunnen raken liefst nog hoger.
    Ik duim voor je ik weet hoe slopend lang en verdrietig zo'n week kan duren.

5. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Heel veel sterkte!!
    Heel rottig, die onzekerheid waar je nu in zit. :(
    Hopelijk heb je volgende keer toch nog een goede echo.

6. Gulsum

Gulsum Lid

Dec 13, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad nu veel stress ergens hopen dat het goed komt.. Maar me vk zei dat het bijna zeker een miskraam zal worden .. We gaan morgen meer weten en tenslotte woensdag me laatste echo.. Super bedankt dat jullie voor me duimen!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Bij mij was hij leeg en bleef hij leeg:(
    Deze zwangerschap zagen we met 5wk al een vruchtje,uitwendig ook nog!

Je hoort inderdaad wel vaker dat er niks te zien is en later toch een kloppend hartje zit.
    Het is helaas afwachten.
    Mijn testen bleven trouwens gewoon knallen want kwam er pas achter toen met 8-9wk terwijl het vruchtzakje dus leeg was.

8. Gulsum

Gulsum Lid

Dec 13, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen ik 2-3 weken zwanger was ben ik ook bij de vk geweest en toen vertelde ze me dus al dat ze alleen zag dat me baarmoederslijmvlies dik was aan het worden was en een goed teken... Toen was er dus geen vruchtzakje te zien.. en na 2 weken wel maar de baby niet.. DUs dan vraag ik me af zal het de volgende x misschien wel te zien zijn? 1 week duurt zo lang...

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    5 Weken is ook wel vroeg.
    Bij mij zagen ze toen wel de ring zeg maar, het zwarte rondje.
    Maar er zat nog niks in.
    Op 7 weken vonden ze het twijfelgeval of er wel wat klopte want t kindje was te klein...maar een aantal dagen later was er echt wel een hartactie te zien.

Met 10 weken liep ik ineens weer 2 dagen voor.

Terwijl bij de andere 2 kids al vroeg iets te zien was, met 6 weken een kloppend hartje.

10. Gulsum

Gulsum Lid

Dec 13, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zien ze die ring dus ook het vruchtzakje maar geen baby. Ze kon via de metingen zien dat het 6 weken was en toch wel iets normaal gezien te zien moet zijn. Dus vandaar die bloedtesten en dan kan z ehet pas 100 procent bevestigen of het een miskraam is maar zoals het er nu naar uit ziet wel.. Helaas.

11. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

Aug 23, 2010
    581
    15
    18
    Female
    Ben je precies 6 weken? Niet iets korter? Ik lees vaak dat je pas bij ruim 6 weken wat kan zien. Voor die tijd is het altijd erg zoeken en onzeker.

Geef daarom niet de hoop op. Ik duim voor je! Sterkte met wachten.

12. Gulsum

Gulsum Lid

Dec 13, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de verloskundige 6 weken dat is ook wat ik weet :(

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Maargoed, ondanks dat kun je best een week korter zijn.
    Ik bleek ook een week korter terwijl ik toch echt wist wanneer mijn eisprong was en maar 2 inseminaties.
    Moment van eisprong en bevruchting zeggen niets over wanneer het innesteld, kan ook een week later zijn.

Bij mij was bij mn zoontje het vruchtzakje 5,3 weken en was toen 6 weken zwanger (volgens mijn eigen berekening 7 weken en 1 dag).

14. oermama

oermama Actief lid

Nov 9, 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, een vriendin van mij had hetzelfde te horen gekregen en ze wilden een miskraam opwekken met medicijnen, maar ze koos er voor om dat niet te laten doen en gewoon af te wachten. Je lichaam kan prima zelf een miskraam in gang zetten mocht het nodig zijn en bovendien krijg je geen "rommel"in je lijf. Zij kreeg 9 maanden later een gezonde baby. Stel je voor als zij die middelen had genomen! En mocht het toch mis zijn dan regelt je lichaam dat heel natuurlijk.

Sterkte met afwachten

oermama

15. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Dat je lichaam het altijd zelf oplost is niet zo hoor, soms komt het gewoon niet of pas na heeeeel lange tijd op gang.

16. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Het kan 2 kanten op gaan jammer genoeg... hoop voor de goede kant voor jou in ieder geval.

Share This Page