Iets wat ik vaker hoor en nu deze maand ook zelf ervaar: je wilt samen een (volgend) kind en dus ga je je cyclus in de gaten houden, evt tempen, ovutetsje, vitamientes, je weet wel: optimaal klaar zijn om zwanger te worden. Maar zodra je in je vruchtbare dagen komt, heeft meneer ineens "geen zin", is "moe" of heeft ie rugpijn, keelpijn etc. En dat terwijl ie van mij écht geen urenlange bedsessies met me hoeft te houden. Niet dat ik dat niet leuk vind, maar ik snap ook wel, dat als je echt niet zoveel puf hebt, een quickie mag volstaan om je gezamenlijke wens te laten vervullen. Wat doen jullie eraan om het dan toch -op een leuke manier- voor elkaar te krijgen? Want ik vind het vreselijk frustrerend dat iehet nu, terwijl het écht belangrijk is, het laat afweten. Ben er ook best verdrietig over en voel me ook wel lichtelijk afgewezen. Maar ik wil er ook geen ruzie over maken, want dan loop je kans dat het helemaal niet meer goed gaat lukken. Dus: ervaringen en creatieve tips zijn welkom!
Is het dan misschien omdat hij weet dat het moet...en dan juist geen zin meer heeft. Ik hoef die van mij maar aan te kijken...maar ik laat hem ook niets weten over welke periode van de maand ik in zit. Voor hem is het "gewoon" seks, terwijl ik aan het klussen ben. Heb wel eens gehoord dat het bij mannen averechts kan werken als ze weten dat het seksen om een baby gaat... Maar trek iets spannends aan en verleid hem, geen man die dat kan weerstaan toch...
Nou hier profiteert manlief er echt wel van haahahah. En als bv zeg dat ik geen zin heb of moe ben,weet hij mij wel over te halen door te zeggen "mss zit je wel in je vruchtbare periode!!". Dus jah,hier werkt het(gelukkig) anders Begrijp wel dat je dat verdrietig maakt,dat zou ik dan weer ook hebben! Mss heb gewoon vertellen dat jullie juist dan grote kans maken?!
Niet laten weten waar in je in je cyclus bent. Dan krijgen ze het 'moetjesgevoel'. Dat werkte hier het beste. En verleiden inderdaad...maarja als je echt niet wil wil je niet...probeer het dan nog een keer in de ochtend
In de eerste 1 a 2 maanden was dat hier hetzelfde, vooral omdat manlief dan het idee kreeg dat het "moeten" werd.. Daarom dan ook niet verteld wanneer ik dacht in mijn vruchtbare periode te zitten. Nu ben ik sinds anderhalve maand aan het tempen en is hij veel meer betrokken. Vraagt hij wanneer het zover is, en elke ochtend vraagt ie al of mn temp al omhoog is gegaan Praat er in elk geval over, vraag of hij het fijner weet om het misschien niet te weten wanneer hij "moet" presteren.
Hier is hetzelfde liedje wij zijn nu 1.5 jaar verder. En dan kan je er bijna niet meer om heen. Mijnvriend heeft eifenlijk alleen zin in het weekend. Voor hem is het dus echt zin maken. Met een drukke baan is dat soms lastig. Ik herken dat gevoel van afwijzing wel. Heb al van alles geprobeerd.alleen het ultieme niet gevonden. Dus ik blijf nog even mee lezen. Het is alleen makkelijk gezegt door sommige. Ach trek wat leuks aan het lukt wel. Sterkte
Tja is natuurlijk heel frustrerend. Vooral als het een " moetje" word!! Zeg niet dat dat bij jullie is hoor hellen. Ik zeg dus niets tegen mijn man over hoe em wanneer want hij wil het zo spontaan mogelijk haha maar hij merkt natuurlijk ook dat mijn libido een stuk hoger ligt als normaal. Alleen uitspreken doe ik dus niet want dat werkt averechts. Weet niet of het bij jullie werkt maar ik zou er niets over zeggen dus.... Mannen denken nou eenmaal anders. Als je man nou zo moe is hè, geef hem vanavond in bed een lekkere massage!!!! Dat werkt hier super hihi.... Succes meis en ik weet zeker dat het goed komt!!!!!!
Hmm..ik heb wel een heel eigenwijs type hier. En bij ons is de tijd om het voor elkaar te krijgen nogal kort, (ik ben 40 en hij 43) dus is het voor mij erg moeilijk om er géén zaak van te maken. Zoals nu: hij "ontspant"achter de computer en ik zit hier, met een zere buik van de ovulatiepijn. Maar ik durf al geen move meer te maken. 3 Afwijzingen in een etmaal wordt mij iets teveel ....
O Hellen, zoooooooooo herkenbaar!! Heel frustrerend... Ik denk dan verdorie, ik ben druk met ovulatietesten, (onregelmatig) werk plannen, etc., kom op nou, jij wilt het toch ook graag, doe nu ook maar ff wat "moeite"?!? Hahaha, dat moest ik blijkbaar even kwijt!!
Jah...desnoods maar ff een hele vlugge 5 minuten he. Mja...da's teveel moeite. Ik ga ook echt aan mezelf twijfelen nu. Want er was een tijd dat ie me elke dag wel wou. En nu lijkt het wel of ik iets vraag wat enorm veel moeite kost. Maar goed..ik zie het nu ook allemaal wel heul erg negatief, denk ik. Soms denk ik "konden we maar zelfbestuiven "
Hellen @ Ik herken het van de tijd in de mmm wel . Niet willen omdat het voelt als moeten , hij vond dat het leuk moet blijven en dat ben ik met hem eens . Maar toen moest het wel , wij hadden dan wel eens gezegt ja leuk is het niet maar lotje wil graag bij zaadje in het potje lol er om maken. We hadden ook wel eens dat we wel wilden maar die dingen die het moesten doen begaven het waren slap en droog ! lol. en dat is ook erg moeilijk. Maar nu doen we het gewoon wanneer we zin hebben , en nog wil het wel eens voor komen dat het niet wil. Of is ook gebeurt dat we op bed lagen en echt het gevoel hadden moet dit , dan doen we het dus ook niet , het moet wel leuk blijven. Ik kan je gevoel goed voorstellen helemaal als we het over je leeftijd gaan hebben . Ik word ook 40 en manlief is 38 de klok tikt wel door . Bij ons is de kans heeeeeeeeeeeeeeeel klein dat het spontaan gaat lukken , maar oefenen blijven wer toch zo lang ik niet in de overgang zit. Hoop dat je me begrijp , maar wil hij mis toch geen tweede ? of vind ie het gewoon te moeilijk om dan te moeten? Druk is te hoog denk ik. Praat je er wel een uurtje met hem over hoe hij er in staat. waarom hij moeilijk doet in je vruchtbare dagen . Probeer eens niet te laten merken dat je weet wanneer je vruchtbaar bent. Ik weet het verder ook niet lieverd het is lastig hoop is hier weg maar soms komt het even terug. Knuffel
Pff, hier geen goede tips alleen enorm veel herkenning! Wij waren altijd van de weekendsex en daar werd ik nog heel snel 'spontaan' zwanger van ook. Helaas ging het mis en voor mij is alles nu anders. Ik voel de druk! Van manlief mag ik niet zeggen wanneer ik vruchtbaar ben en van de weekendroutine wil hij ook niet echt afwijken... Hij schijnt te denken dat het allemaal vanzelf gaat. Ik denk: ik ben 31 en we zijn er klaar voor, laten we een beetje ons best doen! Het is voor ons gewoon een heel erg lastig onderwerp. Tips zijn dus heel welkom
Misschien helpt het om niet te zeggen waar je in je cyclus zit (ik heb het zelf nooit gezegd) stuur hem eens een sms of mail en zeg dat je zin in hem hebt of kruip naakt naast hem in bed
Mijn vriend had dat ook in het begin.. Hij voelde zich zowat gedwongen. Maar nu we toch wel echt klaar zijn voor een kleine, doet hij het met plezier. ZELFS als hij moe is
Ik herken het wel. Mijn man heeft moeite met presteren (lees: klaarkomen) als het 'moet'... Helaas werkt 'mooie lingerie' en dat soort dingen dan ook niet. Ik probeer maar ovulatietesten zodat het niet de gehele maand om de dag moet (dat lukt namelijk echt echt echt niet)
Oh die mannen. De mijne heeft dat altijd wel. Mijn libido is denk ik zoals de gemiddelde vrouw, maar mijn man hoeft nooit zo nodig. Ik zit nu niet in mijn vruchtbare periode en heb gewoon echt een keer zin. Heeft hij geen zin. Elke andere man staat te springen als ik vriendinnen mag geloven, maar de mijne? Als het dan de vruchtbare periode is, wil hij wel omdat het dan moet. Ik baal er wel eens van hoor! Maar als ik een keer geen zin heb, voel ik me iig minder schuldig. Maar ja, dat komt helaas minder vaak voor. Mannen
Herkenbaar!! Sowieso je hele verhaal is herkenbaar voor mij. Maar gelukkig werkt het bij mijn man juist wel goed om hem te zeggen dat mijn ovulatietest postitief is. Dan maakt hij toch wel even zin hoe laat het ook is of hoe moe hij is. Ik vind het soms zelf wel vervelend als het voelt als moeten en dat doet het dan soms wel een beetje maar net wat jij zegt, je wilt toch samen die wens vervullen! Ik heb dus ook geen tips helaas en lees even mee wat anderen nog zeggen. Veel succes! Ik voel eht biologische klokje ook tikken maar snap dat bij jou de druk nog hoger is (ik ben 35 mijn man bijna 39)
Heej Hellen, ik heb je verhaal al gelezen in het NOD-topic, het is een lastig verhaal... Vooral omdat iedereen op een andere manier met sex omgaat... Mensen kunnen zeggen, verleid hem, bespring hem, maar dat is voor de één makkelijker dan voor de ander. Ik weet niet hoe lang jullie al samen zijn en hoe jullie sexleven was/is, maar openheid over sex is altijd belangrijk. Ik heb helaas zelf een aardige tijd een laag libido gehad en ik merkte, hoe minder sex we hadden, hoe moeilijker het werd om de eerste stap ernaartoe weer te zetten... Mijn vriend en ik hebben toen lang en open gepraat over ons (seks)leven en hebben op aanraden van iemand een spel gekocht: 'Ultiem verlangen'. Moet je maar even googlen. Door dit spel zijn we meer te weten gekomen over wat we van elkaar verlangen wat vooral niet en daardoor weten we nu ook beter wat te doen om elkaar te verleiden of om toch opgewonden te raken terwijl we misschien vooraf dachten geen zin in sex te hebben... Misschien kan het jullie helpen, zoals het ons geholpen heeft... En nee, ik heb geen aandelen, maar het heeft bij ons wel voor openheid gezorgd op een leuke manier (hebben vaak zat in een deuk gelegen om elkaar en het spel ). Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.