Positiviteit Topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Beetje gekke vraag misschien maar mijn oudste wil graag vissen, heeft hij het nu al heeeel lang over (serieus hij is 3 maar weet goed wat hij wil) Ik pareer het nu steeds want ik heb nog nooit gevist en het lijkt mij ook niks (ieuw moet ik zo'n vis van zo'n haakje pakken?!) en mijn man vindt het niet zozeer vies maar hij heeft het nog nooit gedaan. Maar zoontje blijft maar: ik wil vissen met papa en mama (wellicht omdat er hier in de wijk heel veel gevist wordt) Dus voor beginnende vissers, wat zou je dan aanraden? Moet je materialen kopen? kan je hetook ergens huren? Echt ik heb geeeeeen idee :)

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Goeiemorgen allemaal! Vannacht heb ik mijn neusbeugel erin laten zitten! Ik trek dat ding er heel vaak uit zodra mijn man uit bed is. Soms doe ik het bewust en soms onbewust. Nu had ik met mezelf afgesproken dat ie maar moet blijven zitten aangezien ik binnenkort een slaaponderzoek moet doen, dus dan moet ik die neusbril die ik dan in moet ook laten zitten. Dus toen ik vanmorgen wakker werd van mijn man:mad: heb ik hem er niet uit gehaald! En ik ga straks lekker sporten. De kleine kan gewoon mee want ze hebben oppas in de sportschool:D

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Voor kinderen heb je kleine hengeltjes. Die heb je al tussen 10 en 20 euro. Wast huren kost geen idee. Mijn man vist zelf ook dus heeft genoeg hengels van zichzelf en volgens mij, weet het niet zeker hoor, kun je alleen in een betaalde vijver een hengel huren. Stukje frikandel aan de haak en vissen maar. Als jullie het vaker willen gaan doen zou ik wel een vispas aanschaffen

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Hopsatee

Thanks weet ik in elk geval hoe we eens kunnen kijken of testen of het wat is!

cactusje vindt dit leuk.
  5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi hoi,

Nee joh geen gekke vraag.
    Hier hebben we bij de lokale dierenwinkel een kinder hengel gekocht (a7.50) als hij niet opgetuigd is bij jullie vraag het even aan een medewerker om het voor te doen.
    Is heel simpel en dan kun je het voortaan zelf ;)
    Zelf gebruiken we brood voor aan de haak naar recept van mijn vader(ik viste vroeger ook als kind haha)
    Witte boterham en het korstje eraf. Beetje water en kneden met maizena tot je een niet pakkende bal heb.
    Wij nemen ook altijd wat oud bruin brood mee. Goed nat maken in de sloot en dan beetje gooien op de plek waar je vist.
    Wel echt nat anders word het eendjes voeren :roflmao:
    Tip voor vieze vis..neem een oude handdoek mee, maak hem nat en en haal daarmee voorzichtig de vis van de haak.
    Ook een schaar om de draad door te knippen in het geval de vis het haakje in heeft geslikt.
    Veel plezier!!

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Daar heb je een speciaal soort pennetje voor;) is ook zo sneu om een vis met haak en draad terug te gooien. Mijn man heeft dat ding altijd bij zich en hoeft daardoor maar zelden het draad af te knippen omdat het echt niet lukt.

Chocolat en Hopsatee vinden dit leuk.
  7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Gewoon een hengeltje kopen bij de Action voor een paar euro. Hier zijn de rollen een beetje omgedraaid, mijn man moet niets hebben van vissen en ik vind het GEWELDIG :roflmao: Wij wonen ook aan het water, onze tuin valt in de sloot zeg maar dus we hebben ook geen achter in gang, wij staan dus bijna ieder weekend even te vissen. Heerlijk! Mijn hobby is zelfs al zo uitgebreid dat ik een aquarium van 150cm in de woonkamer heb staan hahaha echt te erg.

Maar hier zijn de kids begonnen met een simpel hengeltje van de Action, je hebt ze daar zowel met molentje ( waar dus het visdraad op zit ;) ) en gewoon de ouderwetse bamboe stok. Beide prima om mee te vissen en deze zijn vaak al helemaal kant en klaar.

Qua visvoer inderdaad doen wat @paula1984 zegt, wij vissen hier ook met witbrood. Als we naar de zee gaan ( ja zelfs daar vissen we ;) ) dan vissen we ook wel eens met kleine visjes. Krijg je wel iets grotere visjes door aan je haak dus daar zou ik als beginner niet aan beginnen ;)

hummeltje5, Chocolat en Hopsatee vinden dit leuk.
  8. Hopsatee

Jaa bedankt @paula1984 en @Debaky daar kan ik wel wat mee! Ga ook beginnen hier in de watertjes want als ik het de mensen hier vraag schijnt er best wat te zitten :roflmao: Eerst maar kijken of het wat voor de oudste en ons (haha) is

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En vooral foto's maken en net doen alsof ze goud hebben gevangen :roflmao: Die oudste van mij ( 10 ) die vist al met z'n vriendjes op de wat grotere vissen maar als die jongste ( 6 ) een vorentje a 2cm vangt dan doe ik altijd zo overdreven blij hahahah dat koppie dan ook :eek: hahhaha :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ze moeten wel geduld hebben, hier kan het soms zo zijn dat ze dan een hele middag bezig zijn en helemaal niets vangen, dat is wel jammer, maar het blijft een leuk iets :D

hummeltje5, Chocolat, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje lijkt wat vissen betreft meer op zijn vader en vindt het "iieeuww", beetje jammer :confused:

Het positieve: zoontje en ik liggen nog lekker op bed, nog geen herfstvakantie maar een studiedag :)

11. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Heerlijk, een positief topic!

Ik ontbijt vandaag met de kersenvlaai, nog overgebleven van de verjaardag van mijn zoon.
    Heerlijk!

hummeltje5, Biny, Nescio en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik kreeg het even benauwd toen we in het vliegtuig zaten en ik zag dat we op 2500 feet vlogen. Toen ben ik maar naar andere dingen gaan kijken.

Het gaafste vond ik het uit het vliegtuig springen. Met een mooie salto met halve draai, hing ik ineens in de lucht.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Fijn hoor, zo'n topic!

Hier vandaag een rustig dagje. Ik ben snipverkouden en de jongste hoest wat. Dat houd ik dus goed in de gaten. Verder hopelijk nog wat zon meepakken in de tuin!

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vandaag mag ik weer de hele dag genieten van mn ventje. Door het verbouwen is hij 5 dagen bij mn schoonouders (slaapt wel thuis, van 9 tot 6 is hij weg) en nu dus eindelijk weer een dagje samen. Daar geniet ik nu nóg meer van.

We gaan samen spulletjes halen voor zn nieuwe kamer, heb er zin in!

hummeltje5 en Nescio vinden dit leuk.
  15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Debaky aquarium helemaal geweldig!
    Wij willen er graag aan beginnen ivm allergie van jongste is dit denken wij leuk.
    In het verleden voor we Kids hadden ook al eens gedaan. We vonden het super leuk maar uiteindelijk door gebrek aan kennis en witte stip in de bak alles opgeruimd.
    Heb jij nog tips qua merk of soort bak?
    Zitten te denken aan zn 60 liter, zoetwater :)

16. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ah dit had ik nodig, een positiviteits topic! :D
    Vanmorgen met dochterlief naar de tandarts geweest, de eerste keer ging het niet zo goed ondanks de goede voorbereiding, maar vandaag heeft ze het fantastisch gedaan! Alle tandjes geteld, en trots dat ze was! :thumup:
    Vanmiddag controle bij de vk, ook elke keer weer leuk :) en vanavond zwanger(zwem)fit. Lekker actief dagje :)

hummeltje5 en Debaky vinden dit leuk.
  17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Witte stip heb ik toen ook eens gehad in de bak, weet je wat helpt tegen witte stip? Verse knoflook door het visvoer prakken. Klinkt heel stom maar dat blijkt heel goed te zijn. Was binnen een paar dagen van de witte stip af en daarna nooit meer last van ziektes gehad.

Kennis is hier ook niet heel groot, lees veel op internet en als ik weer eens nieuwe vissen aan wil schaffen lees ik eerst wat voor onderhoud ze nodig hebben, ik koop dus vrij veel gemakkelijke vissen ;)

Wat een heel goed merk is Jewel, maar dat is wel prijzig. Ik zou eens op internet snuffelen voor een tweedehands bak. Mijn zoon heeft van zijn eigen geld een bakje van 60cm ( 54liter ) gekocht voor 20 euro, hij heeft wat garnalen en baby visjes uit onze grote bak van beneden gehaald en is nu zelf visjes aan het kweken. Hij heeft zelf mooi gekleurde guppen gekocht en elke keer als zijn baby's wat groter zijn geworden verkoopt hij ze weer en heeft hij weer een paar euro verdiend ;)

Maar ik zou dus gewoon via Marktplaats een tweedehands bakje kopen want in de winkel zijn ze vaak best prijzig. Ook kan je via Aliexpress ( weet niet of je daar besteld ) heel goedkoop pompen kopen of nep plantjes, leuke ornamenten etc.

hummeltje5, Chocolat en paula1984 vinden dit leuk.
  18. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik heb een hele reeks aan positieve dingen. Het weekend naar wellness geweest voor het eerst en het was heerlijk! Daarna naar een literatuurfestival en een handtekening gescoord van een auteur. Zondag naar de dierentuin in de zon.
    Vandaag (oké dit gaat raar klinken) een extra dagje met mn dochter. Ze had overgegeven en koorts op het kdv, maar heeft nu geen koorts meer, gegeten en gedronken en lacht heel veel :) We gaan er dus gewoon een gezellige dag van maken (tussen haar slaapjes).

hummeltje5 en Betsy vinden dit leuk.
  19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    hummeltje5 en paula1984 vinden dit leuk.
  20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ben 3 dagen overtijd (was zaterdag uitgerekend) en ik hou voor me dat t nog hooguit 11 dagen gaat duren :p ben t echt mega zat die dikke buik in combinatie met een kleine stoute prinses van 14 maanden maar t einde is in zicht ;)

Chocolat, Blijdorp, Betsy en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina