Ik ben benieuwd: vind je dat je de hele dag je radio aan kan zetten in je tuin, dag in dag uit? Je buren moeten er verplicht de hele dag naar luisteren. Ik vind van niet, maar ik ken iemand die het normaal vindt.
Ik zeg er niks van als buur, maar word er niet blij van als mijn buren dit doen... zelf doe ik het dus niet. Maar ik heb kinderen die dr hele dag buitenspelen en tetteren, kan me voorstellen dat dat ook niet altijd even fijn is
Ik heb altijd geleerd dat je je eigen miziek niet opdringt aan anderen; dus idd geen radio in de tuin, mp3-speler niet knetterhard etc. Voor bv bouwvakkers maak ik een uitzondering, dat is sowieso tijdelijk. Hier buren die 's zomers de tv buiten zetten. Vanaf 's ochtends eerst soaps, bel-horoscoop, woonprogramma's etc etc en dan 's avonds tettert de tv vrolijkdoor. Met bv een WK snap ik dat hoor, buiten wedstrijden kijken. Maar dag in dag uit, pfff, echt irritant. Gelukkig is hun huis nu net verkocht
Hier mogen de kinderen ook niet schreeuwen in de tuin, gewoon praten op normaal niveau. Als ik de buren gewoon hoor kletsen is dat ook veel minder storend dan een tv of radio - zeker als het muziek is waar je zelf echt niet van houdt (ik ken alle levensliederen uit m'n hoofd nu, bwuuuuhhh).
Ik heb dat wel. Mijn buren ook, wel allebei dezelfde radiozender op, dus dat scheelt. Ik heb er geen moeite mee als ik de radio een dag niet aan heb en mijn buren wel. Maar de buren aan de andere kant vinden het ook niet erg, dus misschien scheelt dat.
Mobieltjes vind ik heel vervelend omdat het schel klinkt. Is het een goede radio die niet hard staat zou ik het nog wel Ok vinden. Net een schreeuwpartij van onze peuter achter de rug. Er mag van ons buiten niet geschreeuwd worden. Maar hij kreeg zijn zin niet dus moesten de arme buren daar ook aan geloven....
Ik vind dat enorm storend en vind het dus niet kunnen. Ik hoef dat niet van een ander te horen. Laatst ook 2 huizen verder op en hard ook, verschrikkelijk. In de buitenwereld moet je gewoon rekening met elkaar houden. Een feestje ala maar verder niet. Ook een trauma uit mijn jeugd hoor. Mijn vader dronk te veel met muziek aan. Hij kreeg vaak klachten. Ik schaamde mij dood.
Als het op een normaal volume is, heb ik er geen problemen mee. Ik heb kinderen en die zijn ook niet stil.
Ik vind het heerlijk om de vogels te horen fluiten. Muziek vd buren vind ik enorm storend dan. Daarnaast vind ik het ook egoïstisch, waarom moet ik verplicht naar hun muziekkeuze luisteren denk ik dan... Blij dat mijn buren óf de muziek zo zacht hebben dat ik het niet hoor...óf gewoon geen muziek aan hebben in de tuin.
Als het volume de gehele dag op 100 staat ben ik er niet zo blij mee. Maar op normaal volume heb ik er geen moeite mee.
Nee ik zou dat nooit doen. Wij hebben buren die de radio of de tv buiten aan hebben. Ik vind het verschrikkelijk, maar leer mij er wel vanaf zetten.
Oke, verschillende meningen dus. Persoonlijk vind ik het heeeeeel storend, vooral omdat het hiernaast de hele dag gepraat is, geen muziek ofzo, dus ik kan er niet omheen. Een boek lezen kan niet, gewoon rustig met je ogen dicht zitten ook niet, er is continu een stoorzender. Daarnaast is ze zelden weg, dus het stopt ook niet. De vergelijk met kinderen gaat hier niet op, we hebben een dochter die gewoon rustig speelt, niet gilt en overdag op school zit. Ik vind dat niet te vergelijken met radio van 8-21. Persoonlijk vind ik het een leefregel, je valt een ander niet lastig. Als je radio wil luisteren zet je maar een koptelefoon op of ga je naar binnen. Maar goed om verschillende meningen te lezen.
Ik heb soms buiten de radio ook wel aan, maar wel op een volume dat mijn buren er geen last van hebben. Het is eerder dat ik soms mee kan genieten van de buurman zijn klassieke muziek, als hij aan het schilderen is in zijn atelier. Maar daar stoor ik me niet zo aan, dan zet ik of mijn eigen muziek wat harder of ik luister gewoon mee. Overigens kan ik het wel gewoon zeggen als hij de muziek te hard heeft staan. Maar dat is nog nooit nodig geweest.