Ik moet as zaterdag tot 17.30 werken,en om 18.00 begint het voetbal en hebben wij een aantal mensen die komen kijken. Nu wil ik vrijdag al wat maken voor te eten dat mijn man zaterdag maar hoeft op te warmen. Nu dacht ik dat gehaktballetjes in tomaten saus met broodjes erbij wel lekker is maar ik heb dat nog nooit gemaakt. Heeft iemand een lekker recept hiervan??
men koopt gehakt en tomaten saus 1. men maakt gehakt balletjes en bakt deze. 2. men gooit de tomatensaus er bij 3. eet smakelijk
Een lekkere pittige variant Ingredienten: 4 kleine blikjes tomatenpuree of 2 grote 2 paprika's 2 uien 1 rode peperboon 2 prei (of een zakje voorgesneden prei) 1 knoflookteen 2 boullionnlokjes gehakt maizena rijst sambal cayenne peper witte peper zout melk water Gehakt met zout, witte peper en cayenne peper inkneden. Balletjes draaien, boter of olie in de pan, daar de knoflook en de gesnipperde peperboon bij, ligt aanfruiten, dan de balletjes erin, deze gaar braden, dan de paprika uien en prei erbij, met de deksel erop gaar koken! Dan ongeveer een 3/4 liter water met de boullionblokjes erbij, dit eventjes laten koken, dan de tomatenpuree erbij, sambal naar smaak en om het wat romiger te maken doe je nog 1/4 liter melk erbij (Als je meer saus wilt kun je gewoon met melk of water blijven aanlengen tot je de gewenste hoeveelheid hebt)... Als de saus op smaak is kun je hem binden met maizena, zodat je een lekkere dikke saus krijg... Je kunt er zelf nog naar smaak kruiden/zout/of boullion aan toevoegen! Ik houd me nooit zo zeer aan een vast recept, ik experimenteer altijd met vanalles en nog wat tot dat ik het lekker vind! Je kunt zelf dingen toevoegen of weg laten.. Rijst koken of een broodje erbij... Eet smakelijk!
Haha wat flauw papa gekko dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen! Marlijk83 bedankt daar kan ik wat mee ik ga het vrijdag maken dank je wel!
Ik maak vaak kleine gehaktballetjes van rundergehakt, een eitje, beetje paneermeel, verse gehakte knoflook, zout en peper, en een snufje kaneel. Gehaktballetjes aanbraden. Voor de tomatensaus: Lekker veel vleestomaten in stukjes snijden. Eerst een paar teentjes knoflook fijnhakken en in de pan fruiten met een of twee uitjes. Dan de tomaten erbij. Verse gehakte peterselie erbij. Balsamico azijn, zout, peper naar smaak. Een beetje gedroogde chilipepers als je het pittig wilt. Een blikje tomatenpuree als je het iets dikker wilt. Een scheutje kookroom of koffiemelk als het te pittig is geworden De gehaktballetjes lekker laten sudderen in de tomatensaus. Dit gerecht wordt ook alleen maar lekkerder als je het de volgende dag pas eet. Ik doe er altijd gekookte rijst bij en een salade bij van gezuurde komkommer (komkommer met de kaasschaaf fijn snijden, azijn erover, een beetje zout, dille en suiker en een dagje in de koelkast laten staan)
Gehaktballetjes draaien van gehakt, broodkruim (of beschuitje), eitje, peper, zout, scheutje ketjap, kerriepoeder, paprikapoeder en flink gehaktkruiden met uitjes. Even aanbraden. Dan een uitje en knoflook erbij, dan een halve courgette in stukjes en ook even meebakken. Blik tomatenblokjes en een paar gewone tomaten erbij en nog een scheutje ketjap (zoete). Lekker laten pruttelen en op smaak brengen met peper (en eventueel zout). Op het laatst een scheut kookroom erbij. Heerlijk