Post een foto van jouw 2 laatste online aankopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 25 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja dat ging een week of 3 goed en daarna viel ik weer terug in oud patroon. Ik ben nu sinds 2 weken met contant geld bezig. 1x per week pinnen en hou me eraan. Zodra ik merk dat ik weer mijn pinpas ga gebruiken ga ik ze of thuislaten of aan man geven.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb inderdaad geen rem. Denk echt dat ik een koop probleem heb. Als ik verdriet heb wil ik dingen kopen, als ik pijn heb wil ik dingen kopen. Als ik iets koop word ik even, heel even, gelukkig en vergeet ik mijn rotgevoel. Maar het komt toch weer terug en dan is de aankoop al gedaan. Ik heb 1 kleine kamer vol in huis met kleding en spullen die ik moet verkopen of weggeven. Veel nieuw dus allemaal impuls aankopen. Zo tastbaar alles bij elkaar en het bedrag zichtbaar ben ik flink van geschrokken.
    Oh en naast dat schrikken is man wel behoorlijk boos op me geworden ook. Die irriteerde zich al aan al die pakketjes die elke dag weer binnen kwamen en ik dacht telkens wat zeur je nou het valt wel mee. Maar hij had gewoon volkomen gelijk.
     
    Zeebra en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.285
    4.154
    113
    Omgerekend is dat €800 per week! Moet je nagaan wat je daar allemaal mee kan doen. En even, wat heerlijk dat je dat zo uit kan geven. :o:
     
    NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Aww! You can do it! :)
    Misschien een coach in die je helpt een idee? Misschien ook iets zoeken wat je afleiding geeft? Een nieuwe hobby bijvoorbeeld.
     
    Neskio en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind mezelf vooral heel dom dat ik dat zo over de balk heb gesmeten. Had daar veel betere dingen mee kunnen doen. Had het achteraf liever aan goede doelen gegeven of mensen in nood dan aan dingen om mezelf een uurtje fijn te voelen.
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Als het me nu niet lukt zoek ik zeker een coach. En een hobby is zo een gek idee nog niet.
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Hoh maar dat is natuurlijk moeilijk e.
    Je bent een emo shopper, dat is niet dat je gewoon geld wil uitgeven e.
    Je wil u goed voelen .
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Kan je als hobby geen 2de hands winkeltje online aanmaken?
    Efkes zorgen dat al wat je weg wil ook echt weg gaat?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb eergisteren een vinted account aangemaakt en ga elke dag wat kleding erop zetten. In 1 x de hele berg is niet te behappen dus dan maar in stukjes. En wat er na 4 weken niet verkocht is breng ik naar de kledingbank of qua spullen op de weggeef hoek.
     
    Luna86 en Neuzeke vinden dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Als je veel spullen hebt, heb je uw hobby al gevonden se :D.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Eventjes tussendoor, hoe gaat het met uw man?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Redelijk. De afgelopen week geen grote gewrichten ontstoken dus dat was positief. De hele week wel al zijn linkerhand (die is ook echt dik en vurig rood) en hij heeft weinig kracht in beide handen. Zo krijgt hij zelf geen dopje van een flesje water af. Qua pijn gaat het een stuk beter hij slikt de morfine tabletten niet meer alleen de pijnstillende ontstekingsremmers. Zijn huid is ook een stuk rustiger. Half augustus gaat hij naar de reumatoloog want de internist kan niets vinden. Hopelijk worden we daar wat wijzer.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Heb je ook foto's en eventueel zelfs filmpjes genomen genomen van zijn handen en zijn handelingen? Stel dat het blijft beteren, is er mss niet veel meer te zien bij de reumatoloog en moeten ze het doen met jullie uitleg.
     
    Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja we hebben foto's en filmpjes. Van deze hand die nu al een week duurt nog niet dus dat zal ik wel direct doen. Ik ga maandag ook de reumatoloog bellen om te vragen wat hun willen doen zo een eerste afspraak of dat weer bloed is of ook foto's en of dat misschien al voor die tijd kan zodat het niet weer 2 weken verder is na die 1e afspraak voor we iets weten.
     
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Ja zo duurt het allemaal lang natuurlijk.
    Kan je idd maar beter bellen en vragen wat de bedoeling is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    KleineLai vindt dit leuk.
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Maak je niet druk chicky! Probeer iets bewuster te leven en voor de rest, laat het lekker rollen! Als je het hebt en iedereen wordt er blij van, geen stress hoor!
     
    Nina Sanders en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Ik ben echt een vinted junkie. En dan heb ik t niet alleen over het kopen.
    Ik knal alles erop en vind het zo leuk.
    Handige ervan is dat het geld niet rechtstreeks op je rekening word gestort maar eerst in je vinted portemonnee.
    Dat maakt het voor mij zo leuk om te zien wat er gebeurd.
    Succes met het ontspullen en minder shoppen.

    Maar even besef je wel dat als t echt een koopverslaving is dat helemaal niks meer kopen je niet gaat helpen? dat is t zelfde als dieeten en op 2 crackers per dag willen leven. Dat ga je niet volhouden.

    Wat voor mij altijd helpt is als iets moois zie het niet direct te kopen maar in mn winkelwagentje doen en een print screen maken. Deze foto bewaar ik in een aparte map met allemaal "ik wil dit" spullen.
    Als ik er na 1 a 2 weken nog steeds zo'n sterk gevoel bij heb dan ga ik eerst eens kijken of ik het ergens goedkoper kan vinden en of er wel eens een korting op is.
    80 % van de dingen die ik MOET hebben koop ik uiteindelijk niet omdat ik het na een paar dagen toch beetje onzin vind :thumup:

    Succes ermee!:D
     
    NiVa0230, GossipGirlxoxo en Neskio vinden dit leuk.
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    :)
    5127B46B-C436-45D1-93A7-7C900C47B25A.jpeg
     
    Meiske2015 vindt dit leuk.
  20. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    #3220 LisbethSalander, 24 jul 2021
    Laatst bewerkt: 24 jul 2021
    @GossipGirlxoxo Wat knap dat je jezelf hebt durven confronteren met het bedrag. Dat is al de 1e stap. En de 2e heb je ook al gezet. Achterhalen waarom je zoveel koopt. Nu dus zorgen dat je een andere manier vind om met je verdriet om te gaan. Daar hulp bij zoeken is echt niet gek hoor. En voor nu kleine stappen maken. Niet jezelf in allerlei bochten moeten wringen om je aan een strak budget te moeten houden. Als je het niet fijn vind om 2 dagen hetzelfde te moeten eten dan hoeft dat niet. Dan is je budget waarschijnlijk te strak want de financiele ruimte om dit niet te hoeven hebben jullie. Maak het haalbaar zodat het een succesverhaal wordt en je daar niet ook nog verdrietig van wordt. Want dan ligt een nieuw paar schoenen voor jou of je kinderen op de loer…. En dat is natuurlijk hetgeen je probleem is.
    Sterkte met dit overwinnen en als je wilt sparren over een goed boodschappenbudget of anderszin dan staan we hier voor je klaar!
     
    GossipGirlxoxo, KleineLai en Neskio vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina