Mijn dochter van 2 wil plotseling niet meer in haar slaapzak slapen met als gevolg dat ze nu alleen in haar pyama in haar bedje ligt want een deken of dekbed wil ze ook niet over zich heen. Wil ze niet hoor ik jullie denken ... nou ze wordt helemaal hysterisch als ik probeer om haar toch toe te dekken als ik denk dat ze slaapt. Ze trapt dan woedend de deken/laken/dekbed weg. Het wordt nu toch wel koud dus ik maak me zorgen wie heeft er misschien een tip voor mij zodat ik haar toch nog warm kan houden als ze slaapt. En heeft een van jullie misschien een zelfde probleem of herkent niemand dit? Het is eigenlijk begonnen sinds ze naar een groot bed is verhuisd.
Lekkere dikke pyama aan doen en 's avonds, voordat je zelf naar bed gaat, kan je alsnog even dekbedje over haar heen doen. Onze jongste woelt zo hard, dat die ook vaak zonder dekbedje ligt en ze heeft nu een lekkere dikke pyama aan, zodat ze het niet zo heel gauw koud krijgt.
Hoi hoi, Zoë wil het ook nooit. Maar ik laat haar deken (of laken) altijd bij haar in bed en eigenlijk pakt ze 'm dan altijd zelf. Werkt dat bij jou misschien? Gefeliciteerd met je dochter nog trouwens .
mn zoontje wild ehet voorheen ook niet, maar hij zoekt het echt op als ie het koud heeft...leren ze vanzelf! Gewoon zeggen, als je het koud krijgt kan je de deken lekker over je heen trekken heh schat.... dikke pyjama aan doen, en voor je gaat slapen desnoods als nog toedekken.. mijn zoontje is erg warmbloedig en juist als hij inslaapt heeft ie het snel heel warm, pas later in de nacht koelt ie af...en vaak zie ik toch dat bijv zn voetjes er toch wel onder heeft gestopt oid...
Gewoon geen strijd van maken. Zoals hierboven al staat aangegeven. Je kunt ook nog sokken aan doen als het echt niet gaat.
gewoon goed uitleggen en slaapzak aan. als ze hysterisch wordt even laten en zeggen dat jij het eventjes laat maar straks je het nog een keer gaat proberen, dat zij het wel aan moeten. 2 keer 5 mn rust. totdat ze snapt dat jij het niet op zal geven. als je dekbed liever wilt, doe jij dat met dekbed.
Gewoon lekker laten hoe ze het wil. Julian wil ook niet altijd ingestopt ( heeft dik een half jaar al geen slaapzak meer) dan laat ik dat. Als ik dan in de avond bij hem kom heeft hij meestal zelf wel de deken over hem heen gedaan. Of anders doe ik het dan.
De deken binnen handbereik leggen en goed uitleggen dat als ze het koud krijgt, dat *daar* de deken ligt. Zo doe ik het ook en dat werkt prima. Ok, de eerste keren moest ik alsnog naar boven, omdat ze het in hun half slaap niet helemaal snapten, maar nu gaat het prima. Overigens was het hier een fase, ze slapen nu allebei weer heerlijk onder de deken/dekbed.
onze dochter heeft ook van die fases, dan wel en dan niet deken. Ik stop haar altijd nog in als we naar bed gaan, het koelt 's nachts toch het meeste af. Het gaat wel steeds beter, ze pakt voortaan de deken als ze het koud heeft..