Haha ik bedoel 3 dagen heel ongezond als een broodje pizza en friet en 1x semi ongezond met groente maar alsnog een hamburger
Klopt, wij zijn met zijn drieen en ook heel veel fruit eb ik wil het altijd in huis hebben ook. Diepvriesfruit gebruik ik idd ook voor bananenbrood, in yoghurt, smoothies.. Ik heb geen zin om m'n lijsten over te typen maar gisteren bij Lidl 43 euro kwijt en bij Dirk 55. Ik kom altijd tussen de 75-100 euro uit overigens. Ik had melk havermout brood yoghurt ingrediënten voor bananenbrood broodbeleg koffie en wat voorraad dingen, fruit en extra groente want vaak eet ik smiddags ook bog ei met groente of salade en rauwkost. Wat spullen voor voorraadkast ook. Eten: Za: verse ravioli met pesto mozzarella rucola en cherrytomaatjes Zo: ovenfriet met witte bonen in tomatensaus, komkommer, tartaar champignons en ui Ma: rode kool, gekookte aardappelen en een rundervink Dinsdag: volkoren fussili pasta met doperwten paprika ui spekjes en ricotta en salade Woensdag: risotto met spinazie en kalkoenfilet Donderdag: ik uiteten en man met kids gekookte aardappelen , bietjes en varkensfilet Vrijdag: zelfgemaakte chili con carne (bruine bonen tomaten gehakt paprika ui) Overigens is dit een vrij dure week omdat we veel vlees eten. Meestal eten we 1x vis (ook duur haha) eb 2x vega en 4x vlees
Ik heb in alle enthousiasme van het opruimen van m'n portemonnee, alle bonnetjes weggegooid Ik heb vrijdag boodschappen gedaan bij de AH en was its meer dan 50,- kwijt. Bij de AH heb ik o.a. gekocht - 6 pakken dubbel fris - 4 pakken Djoezz (persoonlijke bonus) - 4x robijn wasverzachter - 4x Knorr wereldgerecht - 2x kip drumsticks - 2x kipworst - bruine bonen - zwarte bonen - 2 pakken page toiletpapier a 24 rollen - vochtig toiletpapier - wc blok van witte reus - dreft - broodbeleg zoals Chocopasta, jam, 2x hagelslag, smeerkaas en smeerworst - boemboes 2x - kroekoep en cassave Snijbonen, 900 gram kipfilet en knoflook heb ik bij de Turk gekocht voor samen 7,- Bij de Lidl moet ik nog wasmiddel kopen, fruit en brood. Verder ligt er nog genoeg vlees in de vriezer voor de komende tijd Weekmenu heb ik nog niet, maar daar zal ik zo even over nadenken en hier posten.
Hier wordt er ook een kilo per maaltijd gegeten maar ik doe wekelijks onder de 100 euro boodschappen inclusief luiers, wasmiddel en verzorgingsproducten. Eerder haalde ik alle groente en fruit op de markt maar die dag werk ik momenteel. Ik sla dus aanbiedingen in. Reorbakgroenten voor 1 euro leg ik gelijk de diepvries vol met stuk op 15 zakjes. Voor 2 euro dus een kilo groenten in je maaltijd. Daarnaast wat verse toevoeging als ui, worteltjes, paprika, courgette etc. Fruit is pp minimaal 2 stuks. Wij zijn met zijn vijven.
Ik heb afgelopen donderdag boodschappen gedaan. Lidl; Cordonbleu Halfvolle melk 4x Fruitsnack Ranja Appelmoes Cola zero Yogo Vla 2x Boterhamworst Sperziebonen Danoontje Knakworst 2x Zalmfilet 3x Chocoladepasta Rundergehakt Kipfilet 3x Kipfilet blokjes Filet American Ontbijtkoek Gekruide aardappels Krieltjes Gehakt schnitzel Druiven Appels Bananen Paaseitjes Cashewnoten Sprite Speculaas Boterhamworst Verse afbak broodjes 4x Tijgerbrood 2x Aardappels 2,5 kilo Totaal 71,21 Nettorama; Vruchtensiroop Kippensoep pakje 2x Kippenbouillon Pickwick thee Chips Billendoekjes 2x Tandpasta Douchegel Diepvriezakjes Spa fruit Taksi kleine pakjes Kaiserbollen 2x Croissants Witte bollen Broccoli 3x Ijs Pizza 2x Kipfilet Prei 500 gram Prei 300 gram Uien Totaal 34,56 Samen; 105,77 Donderdag: man en kinderen pizza, ik at op het werk Vrijdag: verse kippensoep met broodjes Zaterdag: kinderen broodje Knakworst, ik verse kippensoep Zondag: onbekend hebben een verjaardag Maandag: kinderen aardappels, Sperziebonen cordonbleu, man en ik broccoli met tartaar Dinsdag: pasta met prei, man vis met broccoli Woensdag: gebakken aardappels, schnitzel en groente uit de diepvries, man broccoli aardappels en tartaar Donderdag: spaghetti oid voor de kinderen, ik rijst met kip en man broccoli tartaar en aardappels We eten dus bijna allemaal iets anders mijn vriend zit vast aan een voedingsschema, ik vanaf deze week ook, hoewel ik in sommige gevallen gewoon met de kinderen mee ga eten omdat het anders niet te doen is. Maar dat kost dus veel geld elke week. Voornamelijk de kip cashewnoten en zalm voor mijn vriend zijn prijzig.
Voor wat je heel de week op tafel zet, vind ik het bedrag nog meevallen haha. Zo uitgebreid kook ik echt niet elke dag. Ik doe dagelijks mijn boodschappen en heb geen idee wat ik per week uitgeef. Even terug gekeken wat ik nou vorige week aan boodschappen heb uitgegeven en dat is 140,- Trouwens geen zin om mijn bonnetjes over te typen.
Aubergine £0,75 2x cherrytomaat £3,60 Peper £0,80 Slamix 2x £3,00 2x bosbessen 200gr £4,00 Appels 1kg £2,00 Wortels 1kg £0,60 4x witlof 180gr £4,80 Zak peren £1,25 4x courgette £0,80 Aardappelschijf 800 gr £4,00 4x komkommer £2.00 2x sperziebonen £2,50 Sinaasappelen 2.5kg £2,00 Banaan 5x £0,80 Verse Noodles £1,00 Koriander plant £1,25 Peterselie plant £1,25 Bevroren bosbessen £2,15 Bevroren frambozen £2,15 Bevroren mango £2,15 Meloen £1,85 Kiwi 6x £0,80 Mango 2x £2,50 Ui 3x £0,80 Gesneden prei 500gr £1,00 Citroen £0,25 9x paprika £3,00 2x net mandarijnen £2,00 Ananas £1,10 Tomaten £1,30 Gember £0,40 Aardappels 1kg £0,70 Spinazie 600gr £2,30 Gehakt 500gr £2,75 Kipfilet 1kg £7,60 Ham £1,75 Lamsgehakt 500gr £4,25 Zalmfilet 520gr £7,25 Bacon £2,25 2x volkoren tortilla £2,00 Innocent kids drinken pakjes £2,00 2x slagroom £1,20 Geraspte kaas £1,50 Melk 6liter £3,00 Plakken kaas £1,75 6 eieren £1,35 Magere yoghurt 2kg £3,50 Danoontje £1,00 Pastasaus £1,10 Verse tagliatelle £1,25 Rozijntjes £2,00 2x Kettle chips £3,75 4x avocado £3,30 Verse rozemarijn £0,70 Salami £1,50 3x soepstengel £1,50 Guacamole £1,25 Parsnips 500gr £0,60 Olijven £3,45 Druiven 1kg £3,70 4x witte bagels £1,00 2x Volkoren brood £2,10 6x Ben&Jerry £15,00 Bonne maman jam £1,70 Popcorn £2,00 Mais in blik £0,60 Havermout 1kg £2,00 Basmati rijst 1kg £1,70 Kokosmelk £1,00 Gedroogde abrikozen £3,50 Muesli 1.5kg £3,95 Granola 1kg £2,20 Yoghurt rijstwafels £1,20 Rozemarijn crackers £1,00 Pijnboompitten £2,80 Gezouten pinda's £0,70 Twinnings thee £1,25 Cola zero blikjes 8x £3,00 2x witte wijn £12,00 4x Redbull light £3,50 Pampers jumbo pack £9,00 Totaal; £199,81 Moet bij de slager nog wat vleeswaren voor op brood halen en het vlees voor donderdag. Kosten van de sushi op zaterdag komen er ook nog bij. Hebben zaterdag een borrel met vrienden, vandaar iets meer ongezonde dingen op het lijstje. En we eten; Maandag; Wraps met mais, prei, paprika, tomaat, courgette, kip en guacamole. Dinsdag; Courgette gratin met zalm. Woensdag; Indiase curry met kokosmelk, kip en meirapen. Donderdag; Cordon bleu, aardappelpartjes uit de oven met knoflook, rozemarijn & zeezout met gegrilde groentes (wortel, paprika, tomaat, ui, aubergine en courgette) Vrijdag; Witlofsoep en tagliatelle met tomatensaus en gehakt. Zaterdag; Sushi bestellen Zondag; Lamsgehakt spiesjes met pivlav en salade.
@Boomm Ik vind de prijzen meevallen. Iemand zei hier dat boodschappen in het buitenland een stuk duurder waren. Een hoop producten is bijna dezelfde prijs als bij de Albert Heijn of Lidl (mais in blik, melk, Redbull om maar even een voorbeeld te noemen).
Nou nu je het zegt, ik zit ze ook eens goed te kijken maar de prijzen verschillen idd niet veel. Soms zelfs goedkoper zoals blikjes cola zero. Paprika's zijn erg goedkoop, en zo zie ik meer producten. Gehakt is zelfs goedkoper 500 gram als in Nederland.
Ik maak altijd op basis van de aanbiedingen bij de supermarkt mijn weekmenu. Scheelt vaak alweer een hoop. Deze week: Maandag taco's met salsa, gehakt en rauwkost Dinsdag prei- ovenschotel met krieltjes en rookworst Woensdag wraps met krokante kip, sla e.d. Donderdag diepvriespizza Vrijdag chickenwings, mais en patat Zaterdag uit eten Zondag soep met stokbrood Daarnaast de wekelijkse standaarddingen als fruit, beleg, drinken, brood, wc papier, yoghurt. 58
@Elvira Ik vind bevroren fruit niet veel verschillen qua smaak ivm vers. Soms is de mango wat minder zoet en de aardbeien zijn uiteraard wateriger. Maar voor smoothies koop ik altijd bevroren ipv vers. Scheelt gewoon in de portemonnee @sunflower Dat doe ik ook! Alleen vind ik de aanbiedingen van komende week niet heel bijzonder. Ik ben dan ook blij dat ik nog voldoende vlees in de vriezer heb. Groente haal ik vaak bij de Turk. Zo zijn snijbonen daar over het algemeen 1,50 per 500 gram. Nu toevallig ook bij de Albert Heijn in de bonus.
Ik vind zelf ook niet dat de boodschappen hier veel duurder zijn dan in NL. Maar ik vind dat wij gewoon teveel uitgeven aan boodschappen, vandaar dit topic.kan ik een beetje vergelijken en misschien wel leren iets minder uit te geven haha.
Altijd goed lijkt mij! Ik maak er altijd een sport van om zo min mogelijk aan boodschappen uit te geven. Soms lukt dat, soms niet Weekmenu Maandag: chili con carne Dinsdag: zelfde als maandag Woensdag: broccoli, puree, cordon Blue Donderdag: kofta Vrijdag: kofta Zaterdag: enchilladas met kip Zondag: aardappelsoep Maandag: lasagnette Dinsdag: pasta uit de oven met stukjes kipworst en broccoli en een salade ernaast Voor het grootste deel heb ik alles in huis op de salade en ingrediënten voor de aardappelsoep na. Dit blijft niet zo lang goed in de koelkast
Boommm wat eten jullie altijd uitgebreid/apart maar zo lekker elke keer denk ik mmmmm hahahah. Hier geven we voor alles dus supermarkt , kaasboer , visboer , bakker en slager tussen de 150-200 euro per week uit. Veel te veel , maar ongemerkt. Supermarkt meestal 100-120 euro , en dan ongemerkt 10 euro hier , 10 euro daar. We zijn met 2 volwassenen , meeste deel van de tijd een 11 jarige , 2 jarige en een kleine van 10 maanden die flink eet (2 stukken fruit , 3 broodjes op een dag etc). Nu moet ik ook zeggen dat ik weinig bezuinig , kan echt voor minder. Pak geregeld merk producten , in het weekend altijd lekkere luxe dingen. 1 a 2 x per week vis , is ook niet goedkoop. Veel fruit en groente.