.... ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een nieuwe sport en iets in deze trand, maar er is zoveel en het klinkt mij allemaal hetzelfde in de oren. Ik heb altijd alleen aan teamsport gedaan, maar ik kan niet meer aan de verplichtingen die erbij horen voldoen. (wedstrijden e.d.) Vandaar dat ik iets meer in deze richting zoek... Wat is aan te raden? En wát doe nu je precies bij welke sport. Is het bv alleen conditioneel of ook het sterker maken van de spieren enz. Het liefst heb ik een combi van deze twee, aangezien ik mijn rug moet versterken. Ik hoor ook wel eens iets over pilatus? is dat wat? Alvast giga bedankt!
Wat wil je precies doen.?Het programma van Less Mills bied van alles. Niet ieder sportschool heeft het hele programma, maar als ik jouw titel zo zie heeft jullie sportschool een zeer uitgebreid programma. Ik zelf doe RPM en Bodybalance. RPM is een soort van spinning en Bodybalance is een combi van Yoga, Pilates en Tai Chi. http://www.lesmills.com/netherlands/nl/ ... mills.aspx Hier kun je kijken wat voor soort sporten het allemaal zijn
@Loeki2 Mooie link, bedankt. En wat jij doet klinkt goed, maar ik wil het bij 1 sport houden, (het is al duur genoeg) Dit geeft in ieder geval een stuk overzicht en de inhoud wordt mij nu ook wat duidelijker, ik vind het nogal verwarrend als 'leek' in dit soort sporten. Mijn conditie moet verbeterd worden. Maar ook wil ik m'n spieren wat sterker maken (Lees; mijn rollen moeten weg). En dit in combi op bv leuke muziek. Zoiets zeg maar... Verder nog iemand met ervaringen?
Ik heb voor mijn zwangerschap BodyCombat gedaan. Dit zijn vechtbewegingen op muziek in een bepaalde volgorde. Niet moeilijk, lekker intensief en je traint er al je spieren mee. Ik vond het iig erg leuk. Ook heb ik een tijdje BodyStep gedaan. Dit zijn stepoefeningen op muziek. Deze oefening wordt per nummer opgebouwd. Steeds ietsjes moeilijker en intensiever. Het is redelijk goed te volgen (als je stepervaring hebt) alleen ik vond het een beetje saai. Miste een beetje de actie. Op zich was het wel intensief als je goed mee doet. BodyJam is het doen van dansbewegingen op muziek. Ook deze oefeningen worden weer opgebouwd. Persoonlijk vond ik BodyJam best lastig om te doen. De opbouw was vrij snel en ik vond dat er veel heupbewegingen inzaten. Deze vond ik erg lastig. Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Kijk inderdaad eens op de site van Less Mills. En ik kan je aanraden om gewoon eens een proefles mee te doen. Je moet het ervaren. Als je start, is het handig om dit aan het begin vcan een nieuwe periode te doen (de lessen bestaan uit blokken. Na een aantal weken heb je een nieuw programma. Dit houdt het leuk) Kom je midden in een periode proberen, dan gaat de les echt te snel. Succes!
Als je snel je figuur wilt verbeteren is bodypump een heel goede. Wil je echt aan je conditie werken is spining/RPM beter.
Ik weet niet wat het bij jullie kost, voor 1 sport betaal ik hier 35 euro, voor onbeperkt betaal ik 45 euro in de maand. Dan kan ik dus het hele LM programma volgen.
Ok, Volgens mij iets van 40 euro in de maand. Ik nam aan voor 1 sport. Geen idee of dat misschien wel het hele LM programma is. Ik zal er even naar kijken. Want dan is het nog wel te doen.
Ik heb bodybalance gedaan en vond het heerlijk ontspannen en ik werd er mooi lenig van maar ben toen gestopt omdat het op 18.00 uur begon en dat niet haalbaar was voor mij. Ook heb ik die lessen met gewichten gedaan (bodypump) was best pittig.
Waarom neem je niet wat proeflessen op een sportschool me nichtje heb het zo een maand gratis uitgehouden,zij heb echt alles uitgeprobeert. De lessen zit wel wat meer variatie in als vroeger gewoon steppen. Bij ons word je lid van de sportschool en kan je alles doen. Oja kijk eens of je korting krijgt via je zorgverzekering. Succes
wow 40 euro voor 1 sport? Niet normaal zeg! Hier betaal je 35 euro voor het hele programma en dan mag je ook nog fitnessen. En das de duurste sportschool Heb je geen achmea health center in de buurt? Das gegarandeerd goedkoper!
bij een achmea center is het vaak de prijs per maand voor onbeperkt sporten. Ik kon voor 45 euro per maand alles doen wat ik wilde en daar hoorde de apparaten ook bij. Even goed informeren dus.
Ik betaal ook 45 euro voor het hele programma, dat is ALL -IN dus ook sauna, zonnebank, koffie, thee en sportdrankjes.
hier betaal ik 27 euro per maand voor bodybalance, 1 keer in de week, maar ik woon dat ook in een "dorp" achtige stad, hihi....
Ik betaal 20 euro en al die trainingen worden er gegeven op mijn sportschool...dus ik kan kiezen wanneer ik wat doe
Ik betaal 49 euro voor een all-in pakket. Inc. les mills programma en andere trainingen b.v kickboxen en yoga, sauna, zonnebank en 1x p.m een personal training. Nu ik zwanger ben doe ik alleen nog cardio en specifieke oefeningen voor mijn bekken/onderrug gebied maar ik mis de lessen heel erg. Zodra ik na de bevalling weer een beetje heel ben pak ik het weer op . Ik vind van les mills de bodypump en bodycombat persoonlijk het leukst.
Bodypump héééérlijk en heb al alles geprobeerd! Ik zweer erbij Hier betaal ik 50 euro per maand, maar dan heb ik wel onbeperkt fitness en alle lesmills lessen en andere trainingen, die allemaal meerdere keren per week worden gegeven. Bodypumpen en spinning zelfs elke dag. En verder een zwembad, vier verschillende soorten sauna's en een dakterras met bubbelbad. Ik hou wel van een beetje luxe Bij de goedkope sportschool hier in de stad betaal je 35 euro voor alle lesmills lessen, maar deze worden dan wel maar één of twee keer per week gegeven. Bij ons op de sportschool heb je elke eerste les van de maand een half uur techniektraining vooraf. Dus als je nog onbekend bent met de les kun je in een kleinere samenstelling alles langzaam doornemen met de docent. Ik kan me voorstellen dat dit ook gebruikelijk is op andere sportscholen? Kun je alvast een voorpoefje nemen.
Bedankt voor de reacties! Ik heb het even goed nagekeken en je betaald hier 48,75 euro per maand. En het is idd all-in. Fitness, alle groepslessen, sauna/stoombad etc. (ik dacht altijd dat het of of was, vond het al zo mega duur) tja, heb er ook geen verstand van. Ik denk dat ik gewoon eens wat lessen ga volgen om te kijken wat mij aanspreekt. RPM lijkt me op zich wel leuk en daarnaast misschien iets van bodypump. Maar nu klinkt ik wel erg fanatiek. Eerst maar even rustig opbouwen denk ik...