Hormoonbalansdieet

Discussion in 'De lounge' started by muntje, Feb 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    heeft iemand hier ervaring mee?

ik zit erover te denken, ivm pco.

hoorde ook dat je dan geen suikers meer mag.
    ik ben al aan het lijnen , maar ben geen ster met dingen uitzoeken, zoals suikers en e nummers enzo..

is het de moeite waard om te proberen?

(ik zet er even bij: ik weet wat goed en slecht voor de mens is; het gaat me puur om het boek. :))

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Zelf geloof ik niet zo in het E-nummer gedoe. Maar suiker minderen is nooit slecht! Al is het alleen maar voor je gebit haha!

Nou even serieus, je kan geraffineerde suikers voorlopig schrappen, en wat meer eiwitten en groente gaan eten.
    Zolang je niet teveel sausjes/zakjes en kant en klaarmaaltijden neemt loopt het wel los met de E nummers lijkt me.

Wat is je gewicht? Heb je overgewicht?

3. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik heb er goede ervaring mee.

Zelf heb ik een traag werkende schildklier en PCO. Dit heeft allemaal te maken met een verstoorde hormoonhuishouding. Je manier van eten heeft hier zeer veel invloed op.

Ik kom regelmatig bij een internist en endicrinoloog en ik laat vaak bloed prikken zodat ik in kaart kan brengen wat de waardes van mijn hormonen zijn.
    Sinds ik mijn voeding veranderde, ben ik een stuk gezonder, ben ik de kilo's kwijt die ik te veel had en heb ik weer een regelmatige menstruatie.

Ik zou het je aanraden, het werkt natuurlijk niet bij iedereen hetzelfde maar bepaalde voedingsmiddelen mijden is soms nodig om je hormonen weer in orde te krijgen. De echo's en waardes zeggen bij mij genoeg :)

Ik laat overigens bepaalde voedingsmiddelen dus staan, eet zo min mogelijk tarwe, zuivel, weinig suikers en vooral veel groente en noten. Het vergt wel wat maar het resultaat is het belangrijkste toch? Ik heb nu weer een eisprong en zou graag dit jaar weer beginnen voor mijn tweede kindje.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Wel belangrijk dat je de kant en klare pakken laat staan, alles wat je een jaar kan bewaren lijkt mij niet geschikt voor je lichaam. Er zit zo veel rotzooi in eten, probeer dat te minderen en zondig af en toe, want soms is het ook wel gewoon eens lekker.

5. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Ja ik heb overgewicht . Moet nu 9 kilo afvallen voor ik verder mag met clomid, daarna wil ik er zelf jofele 5 vanaf . Wij eten niet bijzonder, vaak groente vlees aardappels, wel groente uit potjes , vooral als mijn man k

6. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Kookt. Vind het moeilijk om een begin te vinden in gezonder eten. Biologisch enzo, ik meen altijd dat dat niet voor mij is weg gelegd.
    Maar nu zal ik moeten.

Bedankt vast voor jullie reactie!

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Je hoeft ook niet meteen biologisch te eten. Haal je groente vers, maak zelf sausjes met room (light) en kaas en kruiden, ik maak m'n pastasaus bolognese ook zelf met verse tomaat, echt niet moeilijk.
    En de slechte suikers laat je staan. Ook frisdrank dus.

Dan ben je echt al een heel eind!

Het hoeft niet meteen alles te zijn

8. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Probeer over te gaan op verse groenten die makkelijk te bereiden zijn zoals: broccoli, sperziebonen, sugarsnaps, bloemkool, champignons of spinazie. Groenten uit een potje is niet goed. Sowieso niet.

Edit: srry ik lees nu dat je dit soort advies niet nodig hebt.

Ik vind het proberen van het dieet in ieder geval de moeite waard. Ik bedoel, baat het niet dan schaadt het niet toch? Als je je er beter door gaat voelen wordt het ook zo veel makkelijker en leuker om te volgen!

9. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Ik heb het boek besteld! Ga me er op richten.. Ook al is het voor verbeter punten.

Saus eten we nooit, dus dat is makkelijk :D nu de groente nog..

Dank jullie wel!

10. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Begin inderdaad niet te streng. Gewoon rustig starten, alle beetjes helpen. Je hoeft niet meteen alles biologisch te kopen, maar maak een begin door verse groenten te eten bijvoorbeeld.

Belangrijkste is: minder suiker eten, geen wit brood, koek, snoep, frisdrank etc. Wellicht kun je dit doordeweeks gaan proberen en dan in het weekend nog wel wat snoepen. Als het dan voor jou werkt, kun je wat uitbreiden.

Koop lekker fruit en maak een broodje gezond, hoeft echt niet allemaal saai te zijn. Lekker komkommer en tomaat erop, lekker toch?

Succes!

11. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Klinkt een beetje als het Endometriosedieet.

12. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Heb het boek uit! Ga kijken wat voor dingen in 'makkelijk' kan vervangen, en idd uitbreiden.ben benieuwd!

Suiker eet ik nu al stukken minder..

We gaan ons best doen.. Stap voor stap..

Share This Page