Ik woon ook regio Nieuwegein en vraag me ook sterk af waarom ik toch zo weinig post krijg. We moeten bericht krijgen van de belastingdienst. Ik heb bericht al gehad, vriend niet. Dus neem aan dat die is kwijt gemaakt bij sorteercentrum of door bezorger. Zo missen wij veel brieven. Verzekeringspapieren, gewone brieven, brieven van bank etc. Bezorger is ook te lui om te lopen. Krijgen post van anderen in onze brievenbus, maar daarbij ook post van ons. Dus die luie donders denken er makkelijk vanaf te komen. Klacht indienen over bezorgen heeft geen zin. Te arrogant personeel die niet op klachten reageert. Ik breng het dus uit goed fatsoen 100 meter verderop bij de juiste persoon. En heb ik om half 3 de brievenbus geleegd,vindt mijn vriend die avond ook nog een brief. Waarschijnlijk door iemand uit de buurt bezorgd. We hadden een hele leuke Marokaanse man als pakketbezorger van PostNL. Die deed zijn werk echt goed. Pakketten gaan wel goed. Bij zwager niet. Die pleuren het voir de deur (grote flat, met tussendeur om naar de appartementen te gaan. Brievenbussen is toegankelijk voor Jan en alleman) Gooit die postbezorger het pakket neer waar Jan en alleman het pakket kon pakken! Zet een vervalsing in apparaat van handtekening dat het is geleverd en laat het pakket onbeheerd achter. Iedereen had het zo mee kunnen nemen! Gelukkig is dat niet gebeurd (geh er zijn ook nog eerlijke mensen in NL...) Geef mij maar TNT post. Veel beter!!!
Hier gelukkig idd ook wel betrouwbare pakketbezorger van post nl.. had een keer dat ik moest bijbetalen.. normaal komt dat met dhl en heb ik n tracking code bel ik sochtends hoeveel ik moet betalen kan ik nog ff pinne evt.. bij post nl heb ik geen code dus meneer stond aan deur bleek geen wisselgeld te hebben maar had die spullen echt nodig.. toen kwam ie netjes volgende dag t wisselgeld brengen. was daar blij mee want andes had ik weer n dag moete wachten op mn spullen
Die snap ik niet? Postnl is tnt post, zelfde mensen, zelfde regels, zelfde manier van werken, alleen een andere naam.
Dacht dat post.nl en tntpost hetzelfde waren?? Tenmisnte....hier komt tntpost het altijd brengen.... Pakketjes gaan weer apart he...dat is een lieve jonge man hier hahaha, hij komt voor de hele buurt hier brengen bijna.....zag hem pas 3 dagen achter elkaar...doe ik open, zeg ik ben je er alweer!! Ging die blozen hahahaha, cute! (woon in nieuwbouw wijk met veel jongen 2 verdieners...)
Oh drama, bij ons op t werk ook. Ik krijg wekelijks brieven en betalingsherinneringen binnen, maar dan hebben we de oorspronkelijke rekening nooit gehad. Dus dan moet ik er weer achteraan gaan bellen en loopt alles vertraging op. Ik heb al meerdere klachten ingediend en ze lijken het serieus te nemen. Bellen ook regelmatig terug hoe de status is. Maar of het daadwerkelijk verbeterd weet ik natuurlijk nog niet.
Nee hoor, is allemaal anders geworden. Nieuwe manier van sorteren, alle oude postbodes zijn ontslagen en het is zo'n onwijze kutbaan (sorry hoor, maar dat is het gewoon) dat niemand het wil doen. Tuurlijk zitten er mensen tussen met hart voor de zaak, maar de meeste zijn studenten of mensen die geen ander werk kunnen krijgen. Je krijgt ook maar een paar uurtjes uitbetaald terwijl ze alles zo hebben veranderd, dat je je wijk nooit binnen de tijd loopt. Dat is natuurlijk geen excuus om je werk slecht te doen maar PostNL is geen fijne organisatie om voor de werken. Heb er gewerkt van nov. 2011 tot mei dit jaar, omdat ik wat bij moest verdienen en ik een flesweigerende baby had, dus dit was het enige wat ik kon doen, maar ik ben blij dat ik ermee kon kappen. In mijn studententijd heb ik op zaterdag ook altijd bij TPG/TNT gewerkt, was super. Je mocht je eigen wijkje sorteren, inpakken en lopen. Nu is dat allemaal gesplitst. Toen betaalde het ook best goed, nu krijg je minimumloon.
Als TNT en PostNL hetzelfde is mag je mij gaan verklaren waarom ik bij TNT nooit klachten had over het verdwijnen van post en juiste adres postbezorging. Als het precies hetzelfde is, waarom heb ik die klachten wel bij PostNL? PostNL is niet TNT hoor... Heel veel werknemers die werkzaam waren bij TNT zijn er door PostNL uitgegooid (bijna letterlijk).
Nee daar heb je gelijk in, de postbodes doen nu het binnenwerk, dus het sorteren enzo. En dan hebje postbezorgers en die lopen. Zoals ik, Misschienis het hier in Purmerend anders geregeld hoor, maar ik krijg ruim de tijd ommijn wijk te lopen, ben met twee uurtjes klaar, terwijl ik 2.20uur uitbetaald krijg. En idd ik kon niks anders vinden, maar blijkt nu dat ik het veels te leuk heb bij post nl. Nu hoef ik ook niet te werken voor t geld, meer omdat ik knetter werd thuis. Enige wat ik wel minder vind is dat je ook folders erbij moet lopen. Maar kutbaan is t zeker niet. Als wij er niet zijn, krijgen jullie de post helemaal niet haha
TNTPost is ook hetzelfde als PostNL. Zijn zelfs reclames op tv geweest dat 'de naam ging veranderen in'. Dat ze nog harder achteruit zijn gegaan sinds ze PostNL heten is misschien zo, en de werkwijze is misschien veranderd, maar het bedrijf is in principe gewoon hetzelfde hoor. Morgen is vandaag. TNT Post wordt PostNL. Ik kan het nog maar eens zeggen; Klacht indienen bij ConsuWijzer! Als zij genoeg klachten binnen krijgen over 1 bedrijf, kunnen ze daar een onderzoek naar instellen.
kreeg laatst een berichtje van een kennis; bedankt voor het geboortekaartje mijn dochter is anderhalf... dus precies anderhalf jaar te laat! :x
Wat ik trouwens pas ook had... Wij sturen van het werk elke week naar het hoofdkantoor via antwoordnummer of postbus. Daar zijn we mee gestopt ant dat schijnt al helemaal geen prioriteit meer te hebben! Duurde constant een week! Belachelijk
Pfff... pakketjesbezorger belt aan bij t portiek, ik ben net klaar met voeden en lag nog op bed met ukkie, ben met een minuutje bij de deur, ondertussen is hij al via een ander huisnummer waar hij iets moest leveren binnen, ik hoor m aanbellen in t portiek en rondlopen.... en zie m even later weer vertrekken met een pakket (ons pakket) in de hand, en in de bus ligt een niet-thuis berichtje. HIJ HAD NIET EENS AANGEBELD! Klacht ingediend, ze zouden m aanspreken. Een geboortekaartje hebben we "onbestelbaar" retour gehad alleen omdat ik twee cijfers van de postcode had omgedraaid. Come on! Sinds wanneer kan je niet meer bezorgen op straat/huisnummer en woonplaats? Toen ik zelf ooit een hele week post liep als student, was daar nog een ouderwetse postbode die zei "he, deze kaart is verkeerd geadresseerd, die mensen wonen op dit-en-dat huisnummer"! Overigens vond ik het postbezorgen met de kerst toen ook al een k*tbaan, ik was een week lang elke middag kwijt, moest met die zware fietstassen een steile brug over, en had aan t einde van de week ongeveer evenveel verdiend, de reparatiekosten voor mijn fiets door de overbelasting verrekend, als met een dagje werken in mijn vaste bijbaan (waar geen extra uren beschikbaar waren toen ik een weekje over had).
ik had het laatst op mijn werk, open aan het eind van de dag (halfuurtje voor sluiting) even de brievenbus, ligt er allemaal post in van de overkant, echt een flinke stapel. Nu zijn dat bovenwoningen maar de bezorger had waarschijnlijk geen zin om uit te zoeken waar de trap zat (recht tegenover onze ingang). Toen hebben we zelf maar even postbode gespeeld.
Post nl pfff wat een bedrijf zeg. Onlangs iets besteld uit Hong Kong, per abuis vergeten mijn huisnummer door te geven. Dus alleen mijn naam straatnaam postcode en woonplaats waren bekend. Ik Post nl gebeld, daar gaf de medewerkster aan dat er een speciale afd is die dit soort zaken oplost gaan huisnummer erbij zoeken. Ik sta in telefoongids dus zou goedkomen. Weekje later stond onze vaste pakket bezorger aan de deur met mijn pakketje. Post nl had in plaats van het juiste huisnummer bij de straat te zoeken gewoon het bezorgadres aangepast naar een willekeurige postcode en huisnummer! Gelukkig bestellen wij wel vaker en kennen de pakketbezorger. Die zag aan mijn naam dat het aangepaste adres niet klopte dus is het toch nog goed gekomen. Als iemand anders de pakketten had bezorgd was mijn pakket aan de andere kant van de stad bezorgd bij een willekeurig persoon! En het vreemste van al, die 'speciale' afdeling van post nl had mij gewoon kunnen bellen...op het pakketje stond namelijk ook gewoon mijn mobiele nummer..
Wij krijgen ook sinds een lange tijd minder post dan we gewend zijn. Nu wist ik niet zeker of het aan de postbezorging ligt of dat het mijn eigen beleving is. Maar toevallig had ik de afgelopen keer de LIHL bonnen niet gekregen, dus ik dacht dat ik niet geselecteerd was. Krijg ik van de week een e-mail van wehkamp dat ik bonnen zou hebben ontvangen die ik nog kan inleveren. Dus dat is al iets dat ik nooit heb ontvangen. En pas geleden kreeg ik ruim drie weken nadat ik ziek ben geweest een beterschapskaart. In plastic met brief van postnl erbij dat een medewerker betrapt was op het openen van die kaart. Die medewerker is ontslagen op staande voet stond in de brief. Dus hier genoeg gezeur met postnl.
PostNL is waardeloos geworden, zowel met de brievenbuspost als met de pakkettenpost Minder post, aangetekende stukken die gewoon in je open brievenbus worden gegooid.. pakketbezorger die we voorheen hadden maakten het nog bonter.. die kwam niet eens meer in tuinen want over de schutting mikken is net zo makkelijk.. en zo kreeg die meer bezorgd. pakketten verdwijnen... en als er eindeijk onderzoek naar wordt gedaan duurt dat maanden, en gaan ze tot uitbetaling over.. moet je nog 5 weken!! wachten tot je geld gaat komen. Je kan er gewoon niet meer op vertrouwen dat die verjaardagskaart aan gaat komen.. het bezorgen dag later dat is al lang niet meer.. regelmatig dat een verstuurde brief of kaart 4 dagen nodig heeft om bezorgd te worden
Ik vind het ook zo belachelijk dat je aan de track&trace code die je krijgt bij het verzenden van een pakket gewoon helemaal niets hebt. Als je pakket dan niet aankomt, en je geeft de T&T code door, kan PostNL daar niets mee. Jammer dat het kwijt is, maar opgelost wordt het niet, want dan had je had pakket maar moeten verzekeren, voor een nóg hoger bedrag dan die 6,75 die je al betaald Wat pakketten betreft ga ik sowieso altijd naar de DHL, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad en ze zijn nog goedkoper ook. Wel jammer dat zij nog niet genoeg brievenbuspost te bezorgen krijgen zodat ze ook de prijzen daarvoor omlaag kunnen gooien.. Het is zó jammer dat PostNL de enige is die brievenbussen mag plaatsen door het land. En dáár kun je dus iets aan doen door een klacht in te dienen op www.consuwijzer.nl Dan hebben we straks overal DHL brievenbussen staan (of van wel bezorgbedrijf dan ook), en wordt onze post weer normaal bezorgd!
Met dhl heb ik anders ook niet altijd goede ervaring... Maar goed het blijft allemaal mensenwerk en waar mensen werken worden fouten gemaakt... Wijt het aan de veranderende samenleving. Vroeger was het een eer en een belangrijke baan om postbode te zijn. Nu is het ff een baantje voor erbij of uit nood omdat er toch geld binnen moet komen...
Ja heb er ook gewerkt tot kort geleden. En in die tijd dat ik er werkte had 1 van mijn collega's besloten om de post doodleuk niet meer te bezorgen. En toevallig bezorgde hij ook onze post en wij kregen nooit meer post van sandd. Had ik maar even tegen mijn baas gezegd. Eind goed al. Mocht ik voor 1 keertje zijn week overnemen. Er kwamen allemaal bewoners naar mij toe van waarom heb ik geen post gekregen enzo.
Ken ook iemand die post in haar slaapkamer bleek te verstoppen. Meisje is geestelijk niet goed en zal ook nooit zelfstandig kunnen wonen of een baan kunnen behouden. Na een voorval thuis is ze in een opvang geplaatst en toen haar moeder kleding ging pakken voor haar en de kast open deed kwam er ook allemaal post uit vallen. Ai ai ai en dan komen ze er zo makkelijk af he met een ontslagje.