Vorige week ging mijn moeder naar de huisarts, ze had het een beetje benauwd,pijn op de rug. Ook waren/zijn haar lymfeklieren in haar nek opgezet en had/heeft ze veel vocht in het gezicht. De huisarts stuurde haar door op verdenking van een longembolie door naar het ziekenhuis. Ik was toen die dag niet mee. longembolie werd uitgesloten, maar de klachten bleven. Nu belde het ziekenhuis vandaag dat ze de foto's nogmaals hadden bekeken en dat ze morgen moet komen voor foto's er is iets gezien op haar linker long. verder niks gezegd..maar de vorige keer dat ze zo snel moest komen was toen ze borstkanker had. Dus ja, we zijn ons rot geschrokken. Nu gaan we morgenvroeg (mogen zelf komen voor foto's ergens in de ochtend, hoeft niet op een bepaalde tijd) foto's laten maken. We weten dus verder niks. Van de borstkanker wisten we binnen 3 dagen hoe en wat, gaat dat met longkanker ook zo snel? wat kan het anders zijn behalve kanker? Pff over een maand kan ik al bevallen en mams zou er bij zijn. Er gaat zo veel door mijn hoofd. Ze is onze oppas (niet dat dat nou het belangrijkste is!) en ze heeft al zo veel gehad (borstkanker, beroerte..) Bah ik hoop echt dat we morgen duidelijkheid krijgen.. ik heb hier nog nooit echt zo iets persoonlijks geschreven maar moet het even kwijt. mijn man is ons zoontje nu naar zijn moeder brengen om daar te logeren zodat ik morgen rustig de tijd heb..
jeetje sterkte meid ! ik ken het een beetje ! hier was het schoonmama die op mijn allerlaatste van de zwangerschap te horen kreeg dat ze borstkanker had , ook zei was onze oppas . ze heeft een borstamputatie gehad en jawel dat de dag dat ik ben bevallen , heel dat ziekenhuis geloop is niet niets ! denk ook om jezelf meid !
zit zelf ook steeds in het ziekenhuis heb steeds bloedingen en de baby heeft hydronefrose (verwijd nierbekken) dus dat is ook allemaal al niet echt een roze wolk.. Weet echt niet hoe ik het moet redden allemaal straks als mama weer ziek is..en dan zelf steeds met de kleine naar het ziekenhuis...
jeetje meid , wat een gedoe allemaal !! ik hoop dat het geen longkanker is en dat je zelf wat rust vind ! goed dat je zoontje even naar iemand anders kan , probeer ook wat te rusten meid ! je moet zorgen dat je zelf niet volledig aan onderdoor gaat
Mijn moeder heeft longkanker. Het was echt een belachelijke timing. Een week nadat onze *dochter overleden en begraven was, voelde mijn moeder zich niet lekker. Ze voelde zich benauwd en kortademig en ging ermee naar de huisarts. Die stuurde haar door naar het ziekenhuis. We dachten allemaal dat ze een longonsteking zou hebben, omdat ze dat in het verleden ook al weleens heeft gehad. Maar na veel onderzoeken kwam het rotwoord eruit, ze bleek kanker te hebben. Aan de rechterlong en dan de bovenste kwab. Dat sloeg in als een bom. We zaten nog maar net in onze rouwverwerking en toen kreeg ik dit ineens voor mijn kiezen... Chemokuren en bestralingen volgden en tot onze grote vreugde hielpen de chemo's en bestralingen goed. Tot op heden is er nog steeds littekenweefsel te zien op de bron van de kanker, ze is afgelopen week nog door de scan geweest. Wel heeft haar long iets minder inhoud nu waardoor ze zich vaak benauwd voelt en ook snel moe. Maar het gaat gelukkig goed met haar... Ik hoop dat we nog lang van haar mogen genieten en zij straks van ons en haar nieuwe kleinkind. Wel zijn haar nieren trouwens iets achteruit gegaan, door de bestralingen, maar dan moet ze wat meer drinken.... Tis een rotziekte, maar gelukkig hoeft het niet (direct) de dood te betekenen. Ik wens jou, je moeder en rest vd familie sterkte toe... Hopelijk valt het toch mee met de foto's en is het iets anders als kanker...
Jel, wat verschrikkelijk wat jullie is overkomen! Wat erg dat jullie je dochtertje zijn verloren op zo'n termijn..pff ben zelf 33 weken nu...erg confronterend!
Jamaar je kindje zo laat nog verliezen gebeurd bijna nooit he. Snap wel dat het confronterend voor je is. Succes nog met de laatste loodjes en veel sterkte als je straks met de kleine naar het zkh moet.
Wanneer heeft je moeder borstkanker gehad? Als er nu iets in de longen zit, kan dat nog een uitzaaiing zijn van de borstkanker. Als dat zo is, dan is dat heel slecht nieuws. Het is dan dus geen longkanker, maar uitgezaaide borstkanker. De prognose is heel anders dan wanneer het om primaire longkanker zou gaan. Dus het is wel belangrijk om uit te zoeken waar het om zou gaan, mocht het kanker zijn. Succes & sterkte, hopelijk snel duidelijkheid!
wil je alleen heel veel sterkte voor morgen toewensen.... helaas is mijn moeder er aan overleden dus kan je niet echt moed in spreken. ik zal voor je duimen meid
wat erg Mirell. Ik hoop dat het morgen meevalt. donderdagmiddag was ze voor die verdenking op longembolie in het ziekenhuis, vanmiddag werd ze gebeld dat ze morgen moest komen. Ik maak me vooral zorgen omdat we zo snel moeten komen, dat was eerder alleen met de bk.. wat een klote ziekte ook, na die bk blijf je altijd bang dat het terug komt. Ik hoop zo dat het geen kanker is maar ja wat kan het anders zijn he
Hier heeft mijn schoonvader vorige week te horen gekregen dat hij naast zijn lymfeklier kanker (non hodgkin) ook longkanker heeft. Het heeft zowat 1,5 maand geduurd voordat ze duidelijk wisten dat het om longkanker gaat. Hij heeft elke week heel veel onderzoeken gehad. Eerst konden ze het niet vinden en dachten dat het uit zijn longen kwam maar zagen het niet omdat het nogal complex is. Nu blijkt het dus wel longkanker te zijn met een uitzaaiing in de lymfe achter zijn borstbeen. Hij heeft 1.5 jaar terug al chemo gehad voor zijn non hodgkin maar dat was nog niet zo'n zware kuur maar nu voor de longkanker wordt het een zware weg en zal hij waarschijnlijk wel zijn haar verliezen (dit was eerder nog niet het geval) Hij is ook heel veel afgevallen en zijn lichaam is verzwakt en niet meer zo sterk. Ze hebben gezegd dat hij 20% kans heeft op genezen en hij houdt zich hier maar aan vast (beetje positief blijven) maar mijn vriend ziet het somber in. Ik kan zo nog niet denken en hoop dat alles goedkomt maar een strijd wordt het wel en hopelijk gaat hij die winnen al ziet het er niet goed uit. Hele moeilijke en onzekere tijd dus wij weten hoe je je moet voelen en hopelijk weten jullie snel meer en mocht het longkanker zijn dat ze er snel bij kunnen zijn en kunnen gaan behandelen. Veel sterkte.
Het kan ook een longontsteking zijn maar goed, dat is van hieruit niet te beoordelen... mijn moeder is een jaar geleden overleden aan de gevolgen van eierstokkanker (maar das een rotkanker omdat ie bijna altijd te laat ontdekt wordt) ze kreeg de diagnose tijdens mijn zwangerschap van de 4e en de vraag was of ze haar uberhaupt zou zien... Ook zij was mijn hele vangnet... Mijn opa is overleden aan longkanker. Ze zouden bij hem een long weghalen en dan was het ook meteen klaar. Echter, de dag voor de operatie gleed hij uit in de badkamer van het ziekenhuis, brak zijn heup en kon niet geopereerd worden aan zijn long. Anders had ie wellicht nog geleefd Bij longkanker kunnen ze vaak wel een deel van de long verwijderen of desnoods de hele long. Maar goed, dat is op de zaken vooruit lopen. Maken ze trouwens alleen nog een foto? geen scan?
Ik heb geen idee, we moeten morgen vroeg komen voor foto's en daarna krijgen we gelijk een gesprek met een arts..dat is alles wat ik nu weet. Wat ik nog weet van de bk is dat je vrij snel doorgestuurd wordt voor vervolgonderzoeken dus ik neem aan dat dat als het nodig is morgen ook gebeurt. longontsteking lijkt me minder waarschijnlijk omdat ze naast kortademigheid geen koorts of hoestklachten heeft..
Mijn moeder wist binnen 1 dag dat het longkanker was. Maar helaas was ze al in zo'n ver stadium dat ze een paar maanden later overleed. Maar mijn oma heeft het ook gehad en bij haar was het op tijd ontdekt en nu 5 jaar later gaat alles goed met haar!
Hey, Het zou natuurlijk een littekentje kunnen zijn van de eerdere longontsteking...... Kan zomaar. Het kan ook gewoon een "vlekje" zijn, ik hoorde dat de buurvrouw van mijn moeder dit op haar lever had. Er was niks aan de hand. Maar dat moet natuurlijk wel uitgezocht worden! Blijf positief! Ik zou eerlijkgezegd ook meteen het ergste denken, (that's me) maar probeer je hier een beetje aan vast te houden! Sterkte meid!