Post van oud-bewoners

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij wonen nu bijna 3 maanden in ons nieuwe huis en we weten ook waar de oud bewoners nu wonen, in dezelfde woonplaats.

Nu krijgen we nog geregeld post van ze, en het lijkt erop dat ze niet een regeling hebben met TNT-post dat de post doorgestuurd word. En daarnaast veel stadspost. Ook met de kerst nog wel een stuk of 5 kerstkaarten, waarvan éen uit Amerika of zo.
    En in het begin waren wij nog zo vriendelijk om hun post even bij ze in de brievenbus te stoppen. Maar aangezien we ze niet zo vriendelijk vinden en ze nooit gedag zeggen als we ze tegenkomen hier in de stad en nooit een bedankje dat we de post in hun brievenbus doen, worden we er nu een beetje flauw van dat we nog zoveel post ontvangen van ze.

Wat zouden jullie doen?

A. de post bij het oud papier doen
    B. het toch even bij ze in de brievenbus gooien
    C. "Retour afzender" erop zetten en in de oranje TNT brievenbus gooien?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

In jouw geval zou ik zeggen C.

Zelf wonen wij al 1,5 jaar in ons huis (ruim) en wij krijgen ook nog regelmatig post van de oud-bewoners (minstens 1 x per week), maar dat zijn wel hele vriendelijke mensen, dus wij brengen 't 1 x in de maand even langs.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ikzou het retour zenden, des te eerder ben je dan van het gezeur af
    Als je erop schrijft die wonen hier niet meer, dan word het uit het systeem gehaald
    Wij krijgen met de kerst ook nog steeds post van de oud bewoners, en we wonen hier nu al 4 jaar

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh joh wij wonen al meer dan een jaar in ons huis en wij krijgen ook nog steeds post van de oude bewoonster!
    Ook met name kerstkaarten uit Engeland en reclame van freebees etc etc.
    Wij hebben voortaan zoiets van ja bekijk het ff! Wij gooien het tegenwoordig dus rechtstreeks in de prullenbak... Ook die kerstkaarten want vorig jaar hadden we van dezelfde mensen een kerstkaart voor haar gekregen en we hadden beiden zoiets van tja het zullen wel niet zo'n goede vrienden van haar zijn anders had ze wel een adreswijziging gestuurd!
    Hoe hard het ook klinkt maar na maanden doorsturen hebben wij echt zoiets van ja het is goed we gooien het maar weg!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou kiezen voor antwoord C :)!

Ik zou er dus gewoon 'Retour afzender' op zetten en er nog iets bij van 'persoon onbekend op dit adres'.

Succes zou ik zeggen, want lijkt me echt super irritant steeds met post zitten van een ander...!

Liefs, Hanneke!

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    retour afzender..

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maarja, in sommige gevallen staat er niet altijd een afzender op de envelop he?
    Bijv op kerstkaarten daar staat niet achterop waar het vandaan komt. Dus als ik die terug doe met "retour afzender" dan is er zeg maar geen afzender.

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wij hadden in onze vorige woning ook steeds post van de vorige bewoner. Wij wisten niet waar die heen was..
    In het begin deed ik dan ook nog netjes "retour afzender en er op dat bewoner is verhuisd". Helaas heeft dat weinig gebaat..dus uiteindelijk deed ik de post gewoon bij het oud-papier! De vorige bewoner had ook absoluut niet de moeite genomen om iets om te zetten voglens mij..

Als ik jou was zou ik gewoon "retour afzender"..en mocht je daarna nog veel blijven ontvangen, dan maar bij het oud papier mikken..goed=goed!

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmhh wil je het echt weten ??????

wij wonen hier 5 jaar nu ...de vorige bewoners zijn gescheiden ....en wij krijgen heel vaak brieven van incasso bureaus .....daar heb ik geen zin in ..ben begonnen met retour afzender ...en dat werkte niet....
    dus toen ben ik ze gaan open maken en heb ik de incasso bureaus gebeld ....
    met kerst krijgen de oud bewoners altijd 1 kaart en die gaat de prullenbak in

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja das dan jammer hoor! Wat al geschreven is, dan zullen het wel niet erg bekende zijn anders hadden ze in tussen toch wel geweten dat ze verhuist zijn ;)!

Anders misschien een keer een stapeltje post verzamelen, nog 1x langs brengen (of bellen of ze het kunnen komen halen ... ) en er dan dus bij zeggen dat jullie de post in het vervolg weg doen dus of de prullenbak of retour afzender en of ze dus de mensen/bedrijven/etc niet nog even een wijziging willen geven.

Niet zo aardig misschien, maar oke, misschien wel een erg duidelijke hint dat jullie niet op hun post zitten te wachten?

11. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Hier hebben wij het zelfde gehad. De oud bewoners woonde hier al een jaar niet meer in dit huis toen wij het kochten. Daarbij komt dat ze echt eikels zijn en ons wel een beetje belazerd hebben met sommige dingen. Dus vanaf dag 1 alles weg gelazerd.

Geen zin om het terug te brengen naar de brievenbus of hun huis.

12. EmyD

EmyD Niet meer actief

De vorige bewoner van ons huis is overleden. Eerst stuurde ik de post voor hem (van bv de postcodeloterij..) terug met 'retour afzender, geadresseerde onbekend. Inmiddels is de goeie lieve man al bijna 4 jaar geleden overleden, en stuur ik de post terug met 'retour afzender, geadresseerde overleden'. Dit werkt een stuk beter.
    De eerste 2 jaar kregen we ook nog kerstkaarten voor hem. Daar deed ik niks mee. Dit jaar geen kerstkaarten meer gekregen voor hem. Denk dat zijn vrienden en kennissen inmiddels wel weten dat hij is overleden.
    Laatst wel een brief van de Fortis bank. 'Aan de erven van Dhr...' stond erop. Wat ik hiermee moet??? Misschien wel een dikke erfenis, dus die brief heb ik maar niet weggegooid...

13. Loe

Loe Niet meer actief

bij ons waren de vorige bewoners beide overleden. We kregen nog post en rekeningen. Alles eerst opgebeld en teruggestuurd op verzoek van bijv. belastingdienst. GEwoon niets he, er veranderde niets. Toen zijn we het maar in de oud papierbak gaan gooien. Echt niets aan te doen. Heb belastingdienst gebeld, dat wij nog steeds post ontvingen , ja mevrouw stuurt u het maar terug, dat wordt het duidelijk. Ik zei tja dat heb ik al vier keer gedaan heeft blijkbaar geen effect. Vanaf nu ga ik het gewoon weggooien, sorry. Noooooooit meer post gehad.
    Behalve dan vorige week (na drie jaar hier wonen!) post van de opticien; mevrouw mocht een nieuwe bril gaan uitzoeken......

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier kregen we wel eens post van oud bewoners maar die gooiden we gelijk weg omdat we niet weten wie hiervoor heeft gewoond.

De bewoners van ons oude huis hebben zeker een jaar nog de belangrijke post naar ons gebracht, echt heel lief! Had niet gehoeven hoor maar ze deden het gewoon.

15. danip

danip Niet meer actief

Wij krijgen hier zelfs nog post van de bewoners voor de vorige bewoners. Dus van mensen die hier al 14 jaar niet meer wonen :( Ook nog verzekeringspapieren enz.

Maar in jouw geval, zou ik het even langs brengen, en zeggen dat je de volgende post retour afzender gaat doen. Of je kunt ze bellen dat er nog post van hun ligt.

16. ik heb de verhuisservice wel gebruikt, maar het is waarschijnlijk niet goed doorgekomen, want meer als de helft kwam nog aan op het oude adres...

Dus dat kon ik erna nog een keer in orde maken.

Toen na een jaar kwam de huidige bewoner de post nog 1 keer brengen omdat er een rouwkaart bijzat....
    het was minstens een stapel van 40 cm :$:$
    met een stuk of 14 herrineringsacceptgiro's met al deurwaarders dreigbrieven erbij...

Ik heb tegen de bewoner gezegd , dat ik nog 1 keer de boel door zou bellen, en dat hij daarna alles wat er nog kwam weg kon gooien.
    en dat ik er niks aan kon doen, dat de betreffende instanties hun werk niet goed doen.

Maar dat ik liever wel had gehad, dat hij de acceptgiro's wat eerder gebracht had, of even gebeld had, dat ik ze zelf op had kunnen halen

Dus het ligt niet altijd aan de oud bewoners

17. Seth

Seth Niet meer actief

HI,

Ruim 1,5 jaar heb ik alles doorgestuurd en terug gestuurd..... maarja.. oud-bewoners waren volgens mij gewoon te lam om adreswijzigingen te sturen..... en sommige instanties passen ook niets aan.
    woon hier nu uhhh 4,5 jaar... maar sindsdien gaat alles gewoon de prullenbak in.....

Eens moet je de grens trekken.

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Na een jaar krijgen wij ook nog altijd post van de oud bewoners hier.. Word er niet goed van, krabbel er altijd maar retour afzender op met dat deze mensen hier niet wonen en als ik eens langs de brievenbus kom gooi ik hem er wel in.. (wat soms gerus 3 weken duurt)

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

nieuwbouw.....HEERLIJK :D

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Eerst een paar maanden langsbrengen. Dan nog een paar maanden retour afzender, eventueel met vermedlign van het nieuwe adres. Daarna inderdaad in de papierbak.

Deel Deze Pagina