Mocht je voor optie C kiezen, een kleine tip; kras de geprinte code rechts onder op de envelop goed door. Dat is namelijk de code van de sorteermachine van de TNT, een niet goed oplettende postbode kan anders, nadat je de brief retour in de brievenbus hebt gegooid zonder de code door te krassen, dezelfde brief een tweede keer bij je in de bus gooien. Dat zou alleen maar voor frustratie zorgen. Dus.. krassen maar. Als je even goed kijkt zie je dat in die code je postcode en huisnummer verwerkt zijn. Dus als je de code niet met pen doorkrast, grote kans dat ze zo weer bij je op de deurmat liggen. Succes ermee! ps. Ben zelf ook een paar maanden geleden verhuisd, met TNT verhuisservice. Die ging een week te laat in met als gevolg dat ik een belangrijke brief van een vriend uit USA misliep. De nieuwe bewoners van ons oude huis ontkennen dat ze die ontvangen hebben. Jammer maar waar. Ik stuur de post voor de oma die in ons nieuwe huis woonde nog steeds door, nadat ik de code dus goed heb doorgekrast
terug sturen helpt niet en bellen ook niet, hier gaat het bij het oudpapier, deurwaarders alles hebben we hier al gehad. ow en ik zou C kiezen
In het eerste halfjaar hebben we het bij hun in de bus gegooid, ook in dezelfde woonplaats, maar nu na 2,5 jaar gooi ik het in de prullenbak. Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om alles over te zetten en ik blijf niet bezig voor ze
wij hebben dit ook wij wonen sinds september in deze woning en krijgen ook nog steeds post van de oude bewoners. in het begin gaven we dit een paar deuren verder af maar nu gooi ik het terug de brievenbus in. streep dan de code onderin door en terug ermee. Kwamen van de week met kerstpakket aan. heb gezegt neem maar weer mee is van oude bewoners. snap best dat je soms nog iets kan krijgen na 2 maanden maar daarna houd het toch op. Moet zeggen kerstkaarten kan altijd op mijn oude adres kreeg ik ook nog altijd kaarten van 2 bewoners ervoor.
Volgensmij blijft dit altijd wel een lastig iets, wij zenden het altijd retour (we wonen hier nu bijna 2 jaar)
@barbera: waren dit niet die oude mensjes op wie jij toen boos was omdat je dacht dat ze de vloer moesten verwijderen? ik zou (in dat geval) altijd voor D gaan - een stapeltje post sparen en die langsbrengen met een brief of nog beter een mondeling verzoek, het nieuwe adres aan iedereen door te geven. en dat je in t vervolg alles ' retour afzender ' zal terug sturen waar dat kan. bij kerstkaartjes ed gaan ze dus verloren. overigens, dat jij ze niet zo mag omdat ze jou niet groeten zou voor mij geen reden zijn zelf dan ook maar minder aardig te zijn (met de post) want eigenlijk volg je dan hun slechte voorbeeld.
Bekend probleem. Ik krijg na bijna 3 jaar nog altijd een maandblad over Maltezer Leeuwtjes in de brievenbus! En ik vraag me elke keer weer af hoe ze daar iedere maand weer een heel blad over kunnen vollullen
Klopt dat waren die mensen inderdaad van die vloer! Als je nooit een bedankje krijgt voor de post en ze zijn te beroerd bent om even 'hallo' te zeggen als je ze tegen komt, ze draaien gewoon de kop om, waarom moet ik dan aardig zijn en hun post in hun brievenbus doen? Dan kap ik daar mooi mee hoor!
hahahaha die krijg ik dus hier ook van de oud bewoners..... en tijd gelee zaten er zelfs zakjes voer bij....!!!!
Wij zijn de eerste bewoners van dit huis, maar dan zelfs slaagt mn. TNT erin om bijna dagelijks post in de bus te gooien die niet voor ons is. Er staat dan duidelijk een andere straat op of een ander nummer. Ik gooi het altijd wel bij de juiste persoon in de bus, die kunnen er tenslotte ook niks aan doen en ik hoop dat zij hetzelfde doen met onze post die ergens anders wordt bezorgd. Ik heb uiteraard al tig keer geklaagd bij TNT. Het begon er al mee dat de verhuisservice niet werkte, echt daar kun je soms niks aan doen zelf. Ook sommige instanties kunnen geen adressen of rekeningnummers veranderen (bv. KPN hopeloos...), niet alles is de schuld van oud-bewoners die te beroerd zijn om iets door te geven.
Ik gooi het gewoon bij het oud papier. Krijg super veel post van degene die hier voor mij woonde en van degene die daarvoor hier woonde. Op het begin wel retour afzender gedaan maar dat leg ik dan klaar en vergeet het op de post te doen.
Ik zou de post die je nu nog hebt in hun brievenbus doen. En hierbij een briefje dat er nog regelmatig post van hun op jullie adres komt, en of ze hier wat aan willen doen. Misschien hebben ze niet eens door dat jij post in hun brievenbus doet. De post die ik krijg maak ik altijd gewoon open, zonder op de envelop te kijken. Dus misschien hebben ze het niet eens door. Dan heb je ze er in iedergeval op geattendeerd en als er dan alsnog post komt dan kun je retour afzender doen.
Hier hadden we hetzelfde probleem. In het begin ook langs gebracht en aan de deur afgegeven. Maar na een tijdje ben ik er mee gestopt. Het meeste flikker ik nu in de papierbak, maar "belangrijke" post stuur ik retour afzender, verhuisd! Krijg nog regelmatig post van Kpn (rekeningen), ING,, maar ook wehkamp, vakantieburo's en bergen kerstkaarten. Hun eigen familie weet blijkbaar niet eens dat ze verhuisd zijn (al 3!!! jaar)
wij krijgen ook regelmatig post van de vorige bewoners en we wonen er nu ruim een jaar.. Nu scheelt het dat we het huis van familie hebben overgekocht, maar het langsbrengen gebeurd hier ook niet meer. we laten hun weten dat er post ligt en aan hun om het op te halen.. blijf niet aan de gang... zij krijgen ook nog steeds post van de vorige bewoners, aan het begin retour afzender gestuurd, maar nu gaat het ook de papierbak in..
Toen wij hier net woonden kregen een we een paar maanden de rekeninguittreksels van de oud-bewoners. Dit heb ik altijd in hun bus gestoken omdat ik me niet wil moeien met iemand anders zijn zakens . Ik ben dan zelf naar de bank gegaan om hun adres te gaan wijzigen.
Hier gaat alles ondertussen de afvalbak in (belangrijk of niet belangrijk). Heb in het begin een aantal keer wat retour afzender gestuurd, maar de beste man is 2 jaar terug al dit huis uit gezet omdat hij de hypotheek niet meer kon betalen en heb ook geen idee waar hij nu woont..
Nou, wij wonen nu al 5 jaar in ons huisje en we krijgen nog steeds kerstkaarten van vrienden van de oude bewoner. En die zetten we gewoon elk jaar weer tussen onze eigen kerstkaarten. hahahaha
Wij zijn ook verhuisd, en ontvangen weinig post van de oude bewoners. Ik heb gebruik gemaakt van de TNT verhuisservice. Daar zijn veel dingen fout gegaan! Na een paar maanden viel mij op de we bepaalde rekeningen niet meer ontvingen Heb toen een kaartje naar ons oude adres gestuurd ( als test ) en die kregen wij ook niet. Toen contact gehad, TNT had wat fouten gemaakt en dit zou hersteld worden. Maar ondertussen was veel post naar ons oude adres gestuurd. Heb geprobeerd contact op te nemen met de nieuwe bewoners van ons oude adres maar dat lukte niet ( we zijn 200 km verderop gaan wonen ) Vind het dan wel erg jammer dat ze niet iets doorgestuurd heeft, of dat ze even liet weten dat ze nog post van ons ontving. Ze heeft ons adres en telefoonnummer. En wij hadden 1 keer extra kosten gekregen omdat 1 rekening niet optijd betaald was. Maar nu krijgen we alle post hier, gelukkig. Ben wel eens bang dat er nog oude post naar verstuurd wordt. Vind dat echt naar.
Ik dacht altijd dat die verhuisservice sowieso maar voor een bepaalde tijd was, dat is toch niet eeuwigdurend? Edit: Ik heb het over het doorsturen van post, je bedoeld vast het automatisch veranderen via de site bij de bedrijven..
Allebei ging niet goed. Het zou 4 maanden worden doorgestuurd. De 1e 2 maanden is dit niet gebeurt. En ruim de helft van de opgegeven bedrijven heeft geen adreswijziging van ons ontvangen terwijl dit wel aangegeven was.... Erg irritant. Ik wil helemaal niet dat iemand mijn post ontvangt. Als het nou aardige, betrouwbare mensen waren. Maar nee, dit was echt een heks die er kwam wonen