Post van oud-bewoners

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ik zou C doen, hebben wij ook gedaan namelijk :D

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik woon hier sinds juli. In het begin deed ik retour afzender met daarop verhuisd. Dit doe ik dus nu na een half jaar echt niet meer. Ik weet ook niet waar de vorige bewoners zijn gaan wonen en zijn ook nog nooit hier geweest om te vragen (had ik wel gedaan met mijn vorige woning + een telefoonnummer achtergelaten mocht er iets komen).

Dus nu gaat alles regelrecht de prullenbak in...

3. Aura

Aura Niet meer actief

Zullen mensen ok wel gedaan hebben bij mijn belangrijke brief waar foto's van een overledene inzaten....die ik door omstandigheden niet zelf kon afgeven....waren hele belangrijke foto's dit speelde vorig jaar al en nu hoorde ik van de week dat ze ze nooit hebben gekregen omdat ze toen net verhuisd waren :( vind het aso om geschreven brieven in de prullenbak te gooien, zoiets als freebees oke....maar brieven....nee...je weet nooit hoe belangrijk iets kan zijn. Ik zou dus of keizen voor C of kiezen om het door de bus te gooien en dan te zeggen dat ze hun zaakjes moeten regelen dat je dit niet blijft doen.

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij hebben eerst heel vaak retour afzender gedaan en een paar bedrijven gebeld om te laten weten dat die mensen niet meer op dit adres woonden. We wonen hier al sinds dec 2006, maar na 6 maanden ben je het zat en nu beland alles in de prullenbak. De laatste tijd zijn het meestal openstaande rekeningen van een paar duizenden euro's.

5. Pure

Pure Niet meer actief

Ik woon 1,5 jaar in mijn huisje. Krijg heel af en toe nog reclamepost voor de vorige bewoner. Zet er dan altijd retour afzender op. Had laatst zelfs post voor de bewoner die hier voor de vorige bewoner woonde. (Volg je het nog ;)). En ja ook een kerstkaart voor de vorige bewoner. Beetje dom ;)

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    tja, toch in de gaten houden. wij krijgen ook nog weleens post van vorige bewoners (wonen hier al 5,5 jaar). als het reclame oid is, gooi ik het weg. maar laatst kreeg ik post van vesting finance (incassobureau), wist ik, dus opengemaakt. dag later moest er 6 000 euro overgemaakt zijn, toen heb ik maar even gebeld.

maar ook in jullie geval, post retouren MET het nieuwe adres erop, stellen veel bedrijven wel op prijs.

7. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Wij hebben dit probleem ook 2 jaar lang gehad. Tot aan rekeningen, en incasso bureau's aan toe.
    En wij wisten niet, waar de vorige bewoners naar toe verhuist waren. Ja volgens de buren " in de buurt van het winkelcentrum", lekker ruim begrip, want er zitten hier 4 winkelcentra in de directe omgeving.

Het eerste jaar hebben we alles retour gezonden. Sommigen waren hardnekkig, en bleven sturen. Dus dat is de prullenbak in verdwenen.Had ook niet het idee, dat de vorige bewoners zich hier druk over maakten, want ze kwamen ook niet langs voor post. Uiteindelijk zelfs deurwaarders aan de deur gehad, voor hen. Heb hen vriendelijk uitgelegd, dat wij toen al ruim een jaar op dit adres woonden, en dat daarvoor de woning al maanden leeggestaan had. Wij geen weet hadden van hun nieuwe adres, en dat ik de post ook niet langer aannam. De deurwaarder ging bij de GBA gegevens opvragen. Nu, na 3 jaar, is het eindelijk gestopt.

8. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij wonen hier nu een jaar en krijgen ook post van de vorige bewoner en de bewoner van daarvoor.

In de eerste maanden is de vorige bewoner nog een paar keer langs gekomen om te kijken of er nog post was en heb ik alles dus telkens netjes bewaard, hele stapels! Maar toen hij na 4 maanden weer op de stoep stond en dezelfde post bleef komen (hij gaf zn nieuwe adres dus ook niet door aan de afzenders) waren we het zat. M'n man heeft toen een volle plastic tas met post meegegeven en gezegd dat ie zn zaakjes maar moet regelen en dat alles vanaf dat moment rechtstreeks de prullenbak in zou verdwijnen. Hallo, 4 maanden is meer dan genoeg tijd om het in orde te brengen en er bestaat niet voor niets zoiets als de verhuisservice van TNT hoor! Sindsdien is ie niet meer langsgekomen. Ik heb ook geen nieuw adres van hem.

We krijgen nu nog steeds Voetbal International en lidmaatschapspost van de ANWB voor hem binnen. En zelfs bankafschriften! In eerste instantie heb ik alles retour afzender gestuurd, maar als die organisaties het dan blijven sturen... Die VI geef ik nu telkens aan mn vader die er erg blij mee is :) Andere post (reclame enzo) gaat gewoon de prullenbak in.

Voor de bewoner van daarvoor komen nog regelmatig aanmaningen binnen. Met dreigingen dat zn KPN aansluiting afgesloten zal worden als hij niet betaalt.. ik heb geen KPN aansluiting dus ze konden niets van mij afsluiten maar voor de zekerheid heb ik toen toch maar even gebeld. Het zou in orde gemaakt worden, en twee weken later lag er weer een aanmaning van de KPN in de bus.. nu gooi ik ze gewoon weg want dat 0900 nummer kost mij klauwen met geld en ik ken heel die persoon niet! Post van incasso bureaus maak ik wel open en die bel ik wel op, anders wordt straks mijn huis leeggehaald ofzo!
    Vervelend als mensen niet gewoon zorgen dat hun post doorgestuurd wordt.. tuurlijk je kunt wel eens een instantie vergeten op de hoogte te brengen maar als er zoveel post blijft komen dan doe je toch iets niet goed hoor!

9. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een lange reactie.. maar ik moest even mn frustratie kwijt :D Sorry!

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Pfff, ik snap je helemaal. Ik wacht nog steeds tot de eerste deurwaarder aanbelt...
    ;)

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Na 3 maanden zou ik t nog gewoon naar de vorige bewoners brengen hoor, dat vind ik namelijk niet zo lang ;) Ik krijg hier na 5jr nog steeds post! Dat gaat dus wel bij t oud papier.

Op mn werk krijg ik ook wekelijks post van bedrijven die daar ooit gezeten hebben, nog veel irritanter. Ook van de belastingdienst enzo. Ik bel bijna wekelijks met deurwaarders om ze te vertellen dat die bedrijven daar echt niet meer zitten. Maarja, bij de KvK staan ze nog steeds ingeschreven op ons adres en bij de belastingdienst schijnbaar ook, dus de post blijft komen.

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Bij ons gaat de post nu na 1 jaar ook de prullenbak in. Alleen brieven van incassobureau's en deurwaarders maak ik open en stuur ik een mailtje.

Vind 1 jaar wel lang genoeg.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja ik ook.

Wij wonen hier nu 1,5 jaar en nu mogen ze het wel eens op orde hebben. Ik krijg zelfs weer van verzekeringen die ik zelfs gebeld heb dat ze hier niet meer wonen.

Incassobureaus bel ik inderdaad. ( wat doen ze altijd onbeschoft als je ze belt maar als het blijkt dat je niet diegene bent waar het over gaat doen ze weer poeslief, :(:x;))

14. Zina

Zina Niet meer actief

Nou wij hebben dat ook dus al die post van de vorige bewoners.
    Eerst altijd netjes brengen, daarna retour afzender.
    Maar het blijft maar komen.
    Dus uiteidelijk maken we sommige post gewoon open.
    Het meeste gooien we weg.
    Zit er wat leuks in houden we dat zelf,
    en de kerstkaarten hebben we gewoon tussen de onze gezet haha.
    Ze laten toch niks weten, en veranderen de adressen ook niet.
    En ze wonen misschien 2 straten hiervandaan.

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oh vreselijk wij wonen hier nu ruim 3 jaar en krijgen nog post terwijl we de vorige bewoners goed kennen en die naast m`n zwager wonen. In het begin gooide ik het door de bus maar als er nu post komt schrijf ik heel groot RETOUR AFZENDER: DEZE BEWONERS WONEN HIER AL 3 JAAR NIET MEER! (lekker lomp) maar zo komt de booschap wel over!! :D helpt wel! :D

16. mamavan3meiden

mamavan3meiden Niet meer actief

Sinds een jaar schrijf ik dit inderdaad ook op de enveloppe (alleen staat er dan: BEWONERS WONEN HIER SINDS 19-12-2002 AL NIET MEER!!!) en ik moet zeggen dat dit wel geholpen heeft.
    De vorige bewoners van ons huis kennen wij dus ook en in het begin gaf ik de post af (gebundeld....) en met het vriendelijke verzoek om de adreswijziging nog maar een keer door te geven...:D.
    Nu na 6 jaar moet ik zeggen dat we eindelijk "post vrij" zijn.8)

17. Writer

Writer Niet meer actief

wij wonen hier 3 maanden en krijgen ook veel van vorige bewoner , heb van begin ook veel retourzenden,ook met duidelijk erop ,verhuisd, maar krijg van zelfde mensen weer brieven nou de bekijken het maar hoor ,maar nog steeds stuur ik veel terug , maar niet elke dag hoor , eens in 2 weken ,anders loop ik elke dag naar brievenbus ,daar heb ik geen zin in

zelf krijg ik ook wel brieven op de oude adres , terwijl we goed geregeld hebben hoor maar het is wel zo dat nieuwe bewoonster in mij huis heb leren kennen toen ze onze huis kwam kijken , en heb veel spullen aan haar gegeven waar ze erg blij mee was:) en nu hebben we dus contact , ze stapelt de brieven ,stuurt naar me , volgende weekend komt ze koffie drinken dan brengt ze meteen de post ,dat is ook goed geregeld dus;),blangerijke dingen stuurt ze met post

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zou zeggen zet er een vett kruis op met erop deze mensen wonen hier niet mer en terug in bij tnt in de bus gooien

bij het oud papier vind ik erg kinderachtig dat zou ik zelf dus nooit doen...

19. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Nou ik krijg na 13 jaar gewoon nog post van de oude bewoners.Vaak is dit reclame(verdenk ze ervan dat ze gratis spullen op bv huishoudbeurzen meenemen en ons adres opgeven)ik maak deze gewoon open of gooi het bij het oud papier.Laatst kreeg ik nog verzekerings papieren van ze.Ik ga na 13 jaar echt niet meer de moeite doen om dat terug te sturen.In het begin deed ik dat nog.Ik krijg ook nog steeds een kerstkaart ieder jaar die voor hen is bestemd.We hangen hem tegenwoordig gewoon tussen onze kaarten:)

Deel Deze Pagina