maar nu niet meer.. Tof, dope, mieters, reterstrak, je kent het wel, al die gare kansloze woorden van vroeger. "Dikke skot voor je ouwe" Wie weet er nog meer?
Eigenlijk was met kei ... kei-gaaf, kei-goed, kei-hard, kei-snel etc. etc. etc. Vooral in het zuiden werd dat toch wel gebruikt. Ik hoor het nauwelijks meer eigenlijk ...
Nou echt vroeger is het niet want ik ben pas 21 maar bij ons was 'spulleke' toch wel een veel voorkomend woord.. als iets leuk of mooi of goed was, was het spulleke. Tof gebruik ik nog steeds..
Als iemand wat verkeerd deed dan was het altijd; SKAAMUUH! Haha kan er nu nog steeds om lachen En hier was het overal het woordje vet voor.
Haha, moet je hier eens komen luisteren Ik plak er nog steeds keivaak kei voor Wij zeiden vroeger 'saaaank' of 'wajoooow' als uitroep van verbazing. En de laatste tijd betrap ik me erop dat ik wel heel vaak briljant of geniaal zeg...
nou vet is nog steeds ïn", mn kleine nichtje zegt bij al haar kado's die ze opende ooooh vet gaaf!!!! die wou ik vet graag hebben! haha Vroeger gebruikte iedereen tussen een zit door, "weet je?" pffff
Tof wordt hier ook gewoon nog gebruikt. Ehm ik kom vast nog wel ergens op maar kan me nu even niks herinneren.