Post van vorige bewoners!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ladylittleangel, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi
    wij krijgen nog steeds post van de vorige bewoners
    we wonen nu 3 jaar in dit huis;)
    ik ben sinds een paar maanden gestopt met terugsturen (deed het ook altijd netjes 1,5 jaar lang ongeveer) misschien gaat het kwartje dan vallen
    ook belangrijke post
    maar ook tijdschriften , ach ja die zijn wel leuk denk ik dan:D

spinnekop

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier ook!! :x:x
    Ik snap dat het niet meevalt om overal die adreswijzigingen door te geven maar naar 2,5 jaar nog niet?!
    Heb eerst ook alles bewaard en reed er eens in de zoveel tijd langs, nu niet meer.
    Ook komt er post van de man die hier 6(!!!) jaar geleden woonde, nooit gezien, geen flauw idee wie het is dus het gaat gewoon de container in!

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier hetzelfde verhaal...gaat regelrecht de kliko in :D

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook nog wel eens post voor de vorige bewoners, wij wonen hier al dik 2,5 jaar onderhand...
    De vorige bewoners schenen nogal wanbetalers te zijn, je wilt niet weten hoeveel deurwaarders ik heb gehad toen we hier net woonden... Gelukkig is dat altijd goed afgelopen.
    Je hebt ze er ook bij die jou de (reis)kosten laten betalen omdat ze naar jouw adres zijn gekomen...

@TS; Post retour sturen! En zorgen dat je je kunt legitimeren, mocht er een deurwaarder aan de deur komen.

5. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Nou, ik ga morgen maar eens langs de gemeente dan!
    Ik wordt er echt gek van! ik kan elke dag wel naar de brievenbus lopen om alles retour te doen...grrrrr

6. Ik woon hier sinds oktober 2009 en krijg ook nog steeds post voor de oude bewoners. Alles gaat hier straight de prullenbak in hoor. Als het echt belangrijk is hadden ze het maar om moeten zetten :D

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij kregen in het vorige huis ook stees post van de vorige bewoner. Die was met de horizon vertrokken hadden we veromen van het bedrijf waar we het huis van hadden gehuurd (wooncooperatie heet dat dacht ik?). er lag een hele hoop alleen al toen we erin trokken. allemaal enveloppen van deurwaarders. gelukkig is er nooit een aan de deur geweest. maar idd ik denk dat je er niks aan kan doen als je niet weet waar ze wonen. dan zou je kunnen vragen of ze de nieuwe adresgegevens aan de bedrijven door willen geven.

8. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben ook gehad dat de vorige bewoner zich niet had uitgeschreven. Wat de gemeente verplicht was, was eerst een paar keer een brief naar hem te sturen om het juiste adres door te geven (dat sturen ze dus naar ons, dus een beetje bureaucratisch) en dan pas, als er niet gereageerd wordt, kunnen ze adres onbekend aangeven. Dit is heel globaal hoor, het zit iets ingewikkelder in elkaar. Ze maken wel meteen een aantekening voor in het GBA dat er een onderzoek gestart is.

Maar heel eerlijk gezegd: niet iedere instantie die daarin kan kijken let goed op, want we hebben al zo'n 1,5 jaar geleden bericht gehad dat hij niet meer bij ons staat ingeschreven maar een paar maanden geleden hadden wij nog een brief van een deurwaarder van die persoon. Want het was het laatste bekende adres. tja...

9. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Wij wonen hier nu bijna 5 jaar en krijgen ook nog wel eens post van de vorige bewoners.Afgelopen kerst een kerstkaart die bij het oud papier is beland,maar par maanden terug ook papieren van de bank over hun hypotheek en verzekeringspapieren.
    Vindt dit toch wel belangrijke dingen maar ga ze echt niet meer achter ze aan brengen...

10. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.886
    401
    83
    hier ook

vorige keer werd er zelfs een pracht boeket bloemen bezorgt

wist echt niet voor wie stond ook geen afzender bij en de buren hadden het aangenomen ;)

dag laten staan toen begon ik het zonde te vinden en maar in een vaas neergezet :) zat alleen een kaartje bij met haar voornaam verder helemaal niks

11. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook, wonen hier al ruim 2 jaar. Echt een beetje schandalig. Ik stuur alles ongeopend "retour afzender" terug en dat scheelt de helft. We hebben gelukkig geen deurwaarders enz. aan de deur gekregen. Maar ik irriteer me er ook rot aan. Dat mensen zó slordig kunnen zijn he?

Hopelijk werkt het om bij de gemeente langs te gaan, succes!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij kregen op onze vorige woning ook heel vaak deurwaarders enzo van de vorige bewoners. Maar die waren er ook uitgeknikkerd omdat ze de huur niet betaalden. Eerst stuurden we alles terug maar op een gegeven moment werden we er gek van en hebben alles open gemaakt en alle bedrijven gebeld om te melden dat die mensen hier niet meer woonden. Dat heeft een beetje geholpen maar niet veel. Ik ben blij dat ik daar niet meer woon, lig je s middags lekker even een tukkie te doen staat er weer eens een deurwaarder voor je deur...

13. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    O zo irritant wij wonen hier nu 6 jaar en krijgen nog best veel post van de vorige bewoners...ook belangrijke dingen...verzekeringen ed.
    Wij hebben dit alle meerdere malen hun gemeld, maar blijkbaar doen ze er niets mee.
    Voortaan gooi ik het wel weg!

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oow wat irritant!! Wij wonen hier bijna 2,5 jaar en wij krijgen nog steeds (kerst)kaartjes, belasting, bank etc post binnen!

15. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    hier ook post oude bewoners wij wonen hier al bijna 4 jaar, en krijg nog post van mensen die hier 9 jaar gelden hebben gewoond....
    Donder alles gewoon weg!

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ja zeker.. Ze hebben tegen mij gezegt ze komen gewoon, politie mee, woningbouw mee en slotenmaker mee.. En alles wordt afgevoerd! Bewoner was al eens uit huis gezet, met noorderzon vertrokken en bij gemeente stond diegene in onderzoek, dus niet meer bij mij op adres!

17. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Uitkijken hoor.. In ons vorige huisje wilde wij een keer online een bestelling plaatsen bij bartsmit. Dat ging dus niet omdat de vorige bewoner financiële problemen had en dat werd dus gekoppelt aan dat adres. :x
    We hebben het toen maar via mijn vriend zijn ouders adres gedaan..

Hier krijgen we ook nog post voor de vorige bewoonster, maar die is dus overleden in deze flat en blijkbaar weet nog niet iedereen dat.

18. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier hetzelfde gezeur ! Wij wonen hier nu 4 maanden en krijgen hier ook post van incassobureau's voor de vorige bewoners. Bij de eerste paar brieven, heb ik gebeld met het bureau. Toch deurwaardes aan de deur gehad. Duidelijk kunnen maken dat wij de nieuwe bewoners zijn. Als er nu post komt gooi ik het weg. Moeten ze hun zaakjes maar goed op orde hebben.

Deel Deze Pagina