Ooo de domme doos die ik ben. Ben ik vol overgave met mijn hallo bezig is de verf te donker. Voor 1 muur kan het wel maar anders word het echt een donker hol. Kan ik met witte plakkaat verf die verf wat lichter maken? Ik wil graag door dat het straks gewoon klaar is.
In sommige gevallen kan het, maar sommige verven gaan een chemische reactie met elkaar aan en dan wordt het niet precies dezelfde kleur maar dan lichter...
Als het trouwens echt te donker is dan moet er wel erg veel witte verf bij hoor! Ik zou ervoor kiezen om een andere kleur te halen bij de bouwmarkt!
Ja hoor, kan prima. Mijn schoonouders hebben 1 soort kleur gehaald en dit zelf in verschillende tinten gemengd voor op de andere muren. Gewoon met witte muurverf.
Ik pik even je topic, ik wil het juist precies andersom. Ik heb voor de verhuizing straks allemaal witte latex gekocht, alleen bedenk ik me nu dat ik toch graag 1 heel licht roze muur wil in de woonkamer. Welke verf soort kan ik toevoegen aan de latex, zodat het heel licht roze wordt. plakaat/acryl/krijt? Of iets anders? Ik wil geen verf bij de bouwmarkt laten mixen, want dat is best prijzig en het is een tijdelijke woning!
Je kan ook pigment halen bij de bouwmarkt woeste. Ts ja dat kan maar als het echt veel te donker is moet er soms behoorlijk wat wit bij.