Postadres voor vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat vind ik dus ook. 😏

2. Denneke

Denneke Lid

20 jul 2016
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag het bij je gemeente en het leger des Heils beide na.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Lijkt me ook. Ik heb het eens gedaan, doe het nooit meer. Maar goed, deze persoon maakte er uiteindelijk ook misbruik van.

4. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Wat een kul en onrust wordt hier gegeven.
    Alleen een postadres is geen enkel probleem. niet met instanties niks voor de gene die daar officieel woont.
    Als je alleen postadres hebt en geen inschrijfadres ergens anders kun je overigens ook geen toeslagen aanvragen en je recht op kbs vervalt.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou ja, het hoeft niet: je bent dan (officieel) dakloos of 'geëmigreerd naar onbekend land". De vraag is alleen of de vriendin van TS daadwerkelijk nergens ingeschreven staat. Ze wil het adres van TS als postadres gebruiken, omdat ze zich niet kan inschrijven op het adres van de huurwoning die zij op het oog heeft. Er staat in de berichten van TS niet dat de vriendin nergens ingeschreven staat. Het is lastig je uit te schrijven bij de gemeente, zonder een nieuw adres op te geven. Dus wellicht laat ze zich ingeschreven staat op het adres dat ze deelde met haar ex. En wil ze alleen haar post tijdelijk naar het adres van TS sturen. Wie weet wil ze zich inschrijven op het adres van haar vader, maar post ontvangen bij TS.

Het kan ook zijn dat ze het wel voor elkaar krijgt zich uit te schrijven uit de GBA. Dan heeft de vriendin van TS nergens meer recht op, wat betreft uitkeringen en toeslagen e.d. Het heeft uiteindelijk zelfs invloed op je AOW, als ik het goed begrepen heb. Niet ingeschreven staan is dus uitermate onverstandig. Dus wellicht dat de vriendin van TS een andere constructie op het oog heeft.
    En hoewel ik er wel nieuwsgierig naar ben hoe die vriendin dit allemaal bedacht heeft, is het niet relevant. De vraag was: heeft het voor TS consequenties als ze als postadresgever fungeert? Het antwoord is nee, niks aan de hand. Wel even goed controleren of je het juiste formulier invult.

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik vroeg alleen ervaringen over postadres zijn . Niet of het mag, ingeschreven ergens staan etc.

Alleen postadres zijn is geen probleem.zover ben ik nu wel ingelezen.

Maar hoe mijn vriendin dit bedacht heeft Hoe te gaan regelen.... voor haar zitten er wel genoeg haken en ogen aan.

Ze heeft mij dit maandag gevraagd en vanavond komt ze eten.
    Ik heb dan in ieder geval genoeg vragen voor haar.... Hoe ze dit allemaal in vredesnaam wil doen....

Over functieadrss ga ik me nu even inlezen.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb ook zo gewoond, 3 jaar lang zelfs. Was een heerlijk huisje! Ik stond gewoon bij mijn ouders ingeschreven en liet mijn post daar ook bezorgen. Met op de envelop: 'p/a' (per adres).

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  9. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Google maar eens op brief adres. Je kunt tijdelijk iemand jou adres laten gebruiken alleen voor de post. Zonder dat het verdere consequenties heeft.

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Laatste update.
    Ze is gisteren geweest en ik had vele vragen .
    Was niet nodig. Ze heeft een woning toegewezen gekregen.
    De vriendin die haar tipte over postadres wordt haar postadres.
    Ze heeft contact gehad met de gemeente en omdat ze uiterlijk 1 november de sleutel krijgt zag de gemeente geen problemen qua postadres. Ze heeft nauwelijks toeslagen want zoon blijft bij papa wonen .

Alles is dus geregeld en zij is helemaal blij!!!!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Opgelost! Fijn voor haar.

Deel Deze Pagina