Lijkt me ook. Ik heb het eens gedaan, doe het nooit meer. Maar goed, deze persoon maakte er uiteindelijk ook misbruik van.
Wat een kul en onrust wordt hier gegeven. Alleen een postadres is geen enkel probleem. niet met instanties niks voor de gene die daar officieel woont. Als je alleen postadres hebt en geen inschrijfadres ergens anders kun je overigens ook geen toeslagen aanvragen en je recht op kbs vervalt.
Nou ja, het hoeft niet: je bent dan (officieel) dakloos of 'geëmigreerd naar onbekend land". De vraag is alleen of de vriendin van TS daadwerkelijk nergens ingeschreven staat. Ze wil het adres van TS als postadres gebruiken, omdat ze zich niet kan inschrijven op het adres van de huurwoning die zij op het oog heeft. Er staat in de berichten van TS niet dat de vriendin nergens ingeschreven staat. Het is lastig je uit te schrijven bij de gemeente, zonder een nieuw adres op te geven. Dus wellicht laat ze zich ingeschreven staat op het adres dat ze deelde met haar ex. En wil ze alleen haar post tijdelijk naar het adres van TS sturen. Wie weet wil ze zich inschrijven op het adres van haar vader, maar post ontvangen bij TS. Het kan ook zijn dat ze het wel voor elkaar krijgt zich uit te schrijven uit de GBA. Dan heeft de vriendin van TS nergens meer recht op, wat betreft uitkeringen en toeslagen e.d. Het heeft uiteindelijk zelfs invloed op je AOW, als ik het goed begrepen heb. Niet ingeschreven staan is dus uitermate onverstandig. Dus wellicht dat de vriendin van TS een andere constructie op het oog heeft. En hoewel ik er wel nieuwsgierig naar ben hoe die vriendin dit allemaal bedacht heeft, is het niet relevant. De vraag was: heeft het voor TS consequenties als ze als postadresgever fungeert? Het antwoord is nee, niks aan de hand. Wel even goed controleren of je het juiste formulier invult.
Ik vroeg alleen ervaringen over postadres zijn . Niet of het mag, ingeschreven ergens staan etc. Alleen postadres zijn is geen probleem.zover ben ik nu wel ingelezen. Maar hoe mijn vriendin dit bedacht heeft Hoe te gaan regelen.... voor haar zitten er wel genoeg haken en ogen aan. Ze heeft mij dit maandag gevraagd en vanavond komt ze eten. Ik heb dan in ieder geval genoeg vragen voor haar.... Hoe ze dit allemaal in vredesnaam wil doen.... Over functieadrss ga ik me nu even inlezen.
Ik heb ook zo gewoond, 3 jaar lang zelfs. Was een heerlijk huisje! Ik stond gewoon bij mijn ouders ingeschreven en liet mijn post daar ook bezorgen. Met op de envelop: 'p/a' (per adres).
Ze kan zich gewoon inschrijven alleen moet je dan naar Burgerzaken en een briefadres aanvragen. Je kan hier meer informatie over vinden op internet. Heeft geen enkele gevolgen voor jullie en de gemeente bepaald hoelang zij ingeschreven mag blijven staan. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb
Google maar eens op brief adres. Je kunt tijdelijk iemand jou adres laten gebruiken alleen voor de post. Zonder dat het verdere consequenties heeft.
Laatste update. Ze is gisteren geweest en ik had vele vragen . Was niet nodig. Ze heeft een woning toegewezen gekregen. De vriendin die haar tipte over postadres wordt haar postadres. Ze heeft contact gehad met de gemeente en omdat ze uiterlijk 1 november de sleutel krijgt zag de gemeente geen problemen qua postadres. Ze heeft nauwelijks toeslagen want zoon blijft bij papa wonen . Alles is dus geregeld en zij is helemaal blij!!!!