Postadres

Discussion in 'De lounge' started by Rika32, Jul 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rika32

Rika32 Lid

Jul 17, 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag voor iemand anders misschien dat jullie het weten. Het is namelijk zo dat vriendin van ons haar zwager bij zijn vrouw is weggegaan. Nu heeft hij een postadres nodig. Echter is de partner van vriendin loonwerker maar zij heeft wao uitkering. Kan die zwager van haar bij hun op adres zonder gevolgen?? En waar moeten ze nog meer om denken?

Groetjes Rika

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    hmmm nee geen idee.
    Misschien kun je er wat over vinden op de site van het UWV?

3. Naati

Naati Actief lid

Jul 25, 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Wat ik heb meegekregen is dat ook al gebruik je een adres voor jou als postadres, dat de belasting enz niet zo kijkt, maar het gewoon ziet als een woon adres, dus een adres met inkomen extra. Correct me if i'm wrong.

4. Jana09

Jana09 Actief lid

Aug 5, 2009
    174
    3
    18
    ik zou het niet doen.
    ik stond vroeger ook nog bij mijn vader ingeschreven en die kreeg ook minder uitkering omdat ik al werkte en daarvan geld kon inbrengen.
    dus mjn advies het is heel lief dat je het wilt doen maar je gaat jezelf in problemen brengen.

5. Veritas87

Veritas87 Actief lid

Mar 14, 2012
    186
    0
    0
    Hij kan zich inschrijven op een zogenaamd briefadres.

Wat is een briefadres?
    Als u geen vast woonadres hebt, moet u zich inschrijven op een briefadres. Dit kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn. De hoofdbewoner van dit adres moet schriftelijk toestemming geven en ervoor zorgen dat de post u persoonlijk bereikt. Het is daarom niet mogelijk om een briefadres te hebben op een postbus of een adres zonder hoofdbewoner.
    Een briefadres is alleen mogelijk als u geen woonadres hebt. Bij een aanvraag voor een briefadres onderzoekt de gemeente of u daadwerkelijk geen woonadres hebt. U bent daarom verplicht om de redenen voor de aanvraag van een briefadres te vermelden.

6. Veritas87

Veritas87 Actief lid

Mar 14, 2012
    186
    0
    0
    En anders moet diegene een postbus afhuren, kan ook en brengt niemand in de problemen.

7. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Dat wilde ik net zeggen.:D

8. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    onze post komt bij mn schoonouders aan, is een briefadres, maar schoonpa moet het toch altijd goed in de gaten houden omdat ze het nog weleens als woonadres willen aanzien

Share This Page