ik verkoop net iets op marktplaats en diegene vraagt om een iban en bic nummer dat iban is zeker dat nl 50 rabo en dan mn rekeningnummer? maar wtf is een bic nummer nou weer wordt er op google niet echt wijs uit. alvast bedankt.
BIC noemen ze volgens mij ook wel Swift-code. Iedere bank heeft er een. Bij m'n vorige werk gebruikten we dat veel ivm betaling aan het buitenland. Is volgens mij eerst de letters van je bank, dan iets van NL en nog een code erachter INGNL... (zoiets). Maar of je hier iets mee opschiet
Hoi, BIC staat voor bank indentifier code, en zoals dat aangeeft, is het een code die bij internationaal betalingsverkeer wordt gebruikt om de betreffende bank te identificeren. Ik begrijp dat jij bij de RABO zit.? De BIC is RABONL2U
Een BIC nummer is uitgevonden door meneer BIC (die van die balpennen - zie foto). Het 'nummer' slaat op de hoeveelheid van die pennen die bij jou op maandbasis zoekraken in- achter- en onder je bankstel...
LOL! On topic: De persoon die van jou iets heeft gekocht heeft geen nederlandse bankrekening, vandaar dat hij of zij die nummers nodig heeft. Om dus vanuit het buitenland over te kunnen boeken.