Eenzaam langs de weg tot de hulp komt. Mijn ouders, net weggereden bij ons. NOg geen 10 minuten later bellen ze met de vraag of Jan kan komen. Ze staan iets verder dan de brug van de snelweg, in de berm De motor begon te ratelen, toen een knal en daarna allemaal olie, het gutst er aan alle kanten uit. Jan gaat er naar toe samen met zijn zwager, ik zoek het nummer van de ANWB en bel dit weer door aan mijn ouders zodat ze de ANWB ook kunnen bellen. Zo zielig, mijn vader, voormalig brandweerman en automonteur is zich het klaplazurus geschrokken en voor het eerst in zijn leven heeft hij een probleem met zijn auto die die niet zelf op kan lossen. Een auto die ze net een paar maanden hebben (2de hands) Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, telefoon ligt naast me Groetjes Anita
je moet toch een nr van je anwb pas doorgeven als je belt, daar staat het telnummer ook op. Als ze geen anwb lid zijn kost het geld he. Kut is dat ja, heb ik ooke s gehad. om half 2 in de nacht,..
ah jakkes, en dan met dit weer, hoop maar dat ze geen uuuren hoeven te wachten... al wat gehoord???? succes
Als het goed is zijn ze lid van de ANWB, maar ja mijn ouders zijn 70 en ik denk ik de stress niet gezien dat er ook een nummer op staat (of het nummer is voor hun simpelweg te klein om te lezen) Mijn man is bij hun en zoals ze het kunnen zien is er een zuiger gelanceert dwars door het motorblok heen en die heeft een gat achter gelaten. En ze staan dus nu nog steeds te wachten op de ANWB, want die waren nog met een noodgeval bezig (ongeveer 16 kilometer bij hun vandaan) En nu begint het ook nog te hozen hier ook, terwijl mijn moeder de auto niet meer in durft omdat ze bang is dat er daar ook nog iemand op knalt. Groetjes Anita
Zo net telefoon gehad en ze worden nu door de ANWB naar een veilige plek gesleept en daarna brengt mijn man ze naar huis. Groetjes Anita
wat een drama, kan je man hen niet naar jou terug brengen of in elk geval je moeder en dan kunnen ze misschien in de auto wachten. Hopelijk is het snel opgelost zeg!
Ja daar schrik je heel erg van weet ik uit ervaring. Hier ook een keer gehad en dit was einde oefening voor de motor en de versnellingsbak. Hoe is net nu met je ouders?
Jeetje dan schrik je je ook dood! je arme ouders en dan met dit weer! bij ons viel vorige week ineens de motor uit op de snelweg, was gelukkig wel droog maar waaide keihard, stond ik daar met mijn 2 hondjes langs de snelweg, want ook ik durf echt niet in de auto te blijven zitten! Hoop dat je ouders snel weer een beetje van de schrik zullen bekomen en dat de auto nog gemaakt kan worden!
Mijn vader is vanmorgen naar de verkopende garage gegaan (ondanks dat er geen garantie meer op zit), die gaan de auto ophalen (staat bij een tankstation) en willen gaan kijken of er nog iets te doen is (desnoods een motor van de sloop). Maar de zuiger heeft een gat geslagen in het gedeelte waar je oliepijlstok zit en de karter (als ik het goed schrijf, ben maar een leek). En om alles even compleet te maken begon onze auto ook raar te klinken met het schakelen en wij moeten even de druklager laten vervangen. Leuk geintje van ongeveer 500,-:x Groetjes Anita
Grrr leuk he auto's?! er is altijd wel wat met die krengen! mijn mannetje is nu naar de garage, daar staat onze auto nu een week.. waarschijnlijk nieuwe motor hopelijk 'slechts' de nokkenas, wil eigenlijk niet weten wat het gaat kosten
Ja precies, mannetje heeft echt een auto nodig om op zijn werk te komen (schiphol en 3 ploegendiensten) voel me ook echt een soort van gehandicapt zonder auto, maargoed daarmee zijn we dan ook gewoon verwend hihi