mag dit zomaar? (school weigeren!)

Discussie in 'De lounge' gestart door babs81, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

Vorig jaar 2007 begonnen met opleiding Verzorgende-ig
    Nu ben ik vorig jaar ermee gestopt
    vanwege (ib-groep)
    spanningen ziekte schoonmoeder en pleeg-vader

wou er een jaar mee stoppen

De mentor die ik had was ronduit een BITCH

Kreeg mijn certivicaten niet waar ik gewoon RECHT op had en al voorzien was van alle HANDTEKENINGEN!
    ze verplichte me op me uit te laten schrijven! en deed dit , wnt zou daarna me papieren krijgen..NIET DUS!
    Heb (aangezien volwassen opleiding) mijn mond er over open gedaan
    Hebben heel wat heen en weer gemail
    en wat ik al het hele jaar voelde was dat ze me niet mocht
    en bewees dit ook.

Nu wil ik graag dit jaar mijn laatste 3 certivicaten behalen om die ig te halen
    en heb haar gemailt, en krijg dit als tegen reactie, alsof ze me wilt proberen te wijgeren!

MAG DAT?
    toen ik eenmaal mijn certivicaten niet kreeg heb ik contact gezocht met het hoofd van school
    en kreeg van haar doodleuke mails terug die ik uiteraard allemaal bewaard heb! krijg idee dat ik hier nog wel wat mee kan
    zo hatelijk

Hallo Debbie,

Ik moet dit hier in het team bespreken, ik laat nog van me horen.

Met groet,

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    tja, het lijkt me niet echt normaal. Het hoofd van de school kon er ook niks mee? Anders zou ik het daar nog eens proberen en anders een andere school zoeken als dat mogelijk is.

3. babs81

babs81 Niet meer actief

kan wel naar andere school, maar zijn die proeves van bekwaamheid niet geldig! :evil:

de hoofd van school heb ik gemailt (die kon ik niet persoonlijk te woord staan) en na die mail kreeg ik een mail van die mentor terug

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    He bah! Anders een keer een gesprek? om te vertellen dat je hier toch echt niet op zit te wachten.
    Waarom kon je het hoofd zelf niet spreken?

5. babs81

babs81 Niet meer actief

kreeg alleen te horen dat ze er niet waren of er was dit of dat.. dus kreeg mail adres!!!!

6. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hmmm.....vervelend. Ik bedoel hier verder niets negatiefs mee, maar aan een verhaal zitten twee kanten.

Heeft de school misschien redenen om jou eventueel te weigeren?
    Hoe was je inzet? Motivatie? Omgang met anderen buiten je mentrix? Hoe waren je cijfers? Stages?

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In principe is het zo dat als je van bepaalde deelkwalificaties de theorie en het praktijk gedeelte met een voldoende hebt afgesloten, (dus alle toetsen hebt gemaakt èn je alle praktijkopdrachten af hebt) je je deelkwalificatie behaald hebt. Daar zou je als je tussendoor stopt met je opleiding dus idd een certificaat van moeten krijgen.

Met deze certificaten kun je op elke andere school terecht, want in de basis is de opleiding hetzelfde. Ik snap alleen niet goed wat je bedoelt met "proeves van bekwaamheid"? Dat ken ik niet van mijn opleiding...

Maar ik ken het probleem van een niet meewerkende school... Het heeft mij bijna een extra leerjaar gekost terwijl dat achteraf helemaal niet nodig was.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Deze kwestie lijkt me niet echt handig om per mail te bespreken.
    Als ik jou was zou ik de telefoon pakken en een afspraak maken om het een en ander uit te praten.
    Er gaat niks boven een goed gesprek.

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik zou ook inderdaad een persoonlijk gesprek aanvragen

10. babs81

babs81 Niet meer actief

Dat kan ik misschien wel doen!een gesprek!

idd heeft een verhaal 2 kanten!

Ben namelijk niet iemand die me af laat zeiken! en ben een reeel persoon!heb altijd gedachht
    je bent me mentor! maar de laatste keer dat ze zei , je moet je uit laten schrijven..... heb ik even de dingen verteld

dat MIJN VENT.. mijn liefste man is!
    en mijn prioriteiten MIJN prioriteiten zijn! en ik mijn kinderen niet doodziek alleen thuis kan laten als ik geen oppas kan regelen!

en als ze vraagt wat voor werk mijn VENT doet

dat het altijd nmog met respect mijn vriend/man is.. en hij een goeie baan heeft

en als zei zegt dat wij met 4kinderen en 2 volwassenen het maar moeten doen van 800 per maand
    zei er geen FLIKKER mee te maken heeft!

en als ik een vakantie boek 6maand ervoor... kan ik niet weten dat ik 2dagen voor die vakantie een rekening krijg van duizenden euro's die ik moet gaan betalen! want had ik uiteraard niet geboekt TOCH?

ga zo maar door!

en tegenwoordig werkt het met proeven van bekwaamheid!

en heb ze allen behaald in 1 jaar tijd ZONDER over te doen!
    dus je word afgetoetst op je stage... en bij de 2de x dat niet goed is.. ben je gewoon gezakt... zeg maar van de 100 proeven/examens.. heb ik er 90 in 1x behaald!

ik was verder dan degene die begonnen waren als helpende!

dus mijn motivatie was meer dan dat!

11. babs81

babs81 Niet meer actief

ja ga even haar mail afwachten en gesprek aanvragen!

bedankt beiden!
    Wil gewoon me papiertjes die ik wou hebben! dus volledige cetrivicaten zodat ik vig kan uitvoeren

DIT TOPIC MAG GESLOTEN WORDEN

Deel Deze Pagina