wat een wereld!

Discussie in 'De lounge' gestart door niek, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Deborah sliep vannochtend heerlijk, dus ik dacht: laat ik gezellig de krant gaan lezen. Dit stond er vervolgens op 1 pagina met foto erbij!
    Baby levend begraven in de modder met placenta er nog bij. Gelukkig is het kindje gered. Vervolgens een stukje dat een kind van 2 jaar in een koelkast dood is neergelegd door zijn vader, omdat hij ondervoed was. Belachelijk voor worden. Dit soort mensen mogen van mij allemaal hetzelfde ondergaan, helaas zijn we af en toe te mild....
    ik moest het even kwijt

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tja... echt belachelijk! En inderdaad is dit land veel en veel te mild met zijn strafrecht. Als ik de touwtjes in handen had dan wist ik het wel...

3. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Helemaal mee eens! Waar gaat dat allemaal heen! Het akelige is, dat er de laatste tijd heel veel van dit soort verhalen zijn en kinderen zijn dan het slachtoffer! Echt verschrikkelijk!

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Verschrikkelijk zeg :(
    Er zijn zoveel van die verhalen in het nieuws de laatste tijd... Dat snap je toch niet.

5. sim

sim Niet meer actief

je*us zeg, is dit dan ook in nederland gebeurd?

6. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Net als die moeder die 4 baby's vermoord heeft in bad en ze krijgt maar 4 jaar plus tbs en dwangverpleging...echt WALGELIJK..zulke mensen...als ze aan kinderen komen mogen ze wat mij betreft de doodstraf weer invoeren hoor.....nee dat is te makkelijke...gewoon laten verroten in een kerker of zo .....

Zo dat lucht een beetje op x

7. sim

sim Niet meer actief

ik heb hier werkelijk geen woorden voor weet je dat?

en dan maken ze zich in den haag druk om de gouden kooi! sorry hoor, maar wanneer worden ze wakker daar!

8. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    en dan lees je in de krant dat die vader 7 jaar krijgt, terwijl ik dan denk: zij heeft ze vermoord :( :(

Dat kindje dat levend begraven was, was in Brazilie, maar dat maakt het voor mij niet minder erg!

9. sim

sim Niet meer actief

nee, dat maakt het ook niet minder erg! de wereld is echt scheef!

10. Niet meer actief

Je heel scheef, tis toch echt niet te geloven.

11. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Bah... :cry:

12. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik geloof niet dat jullie je realiseren wat tbs met dwangverpleging inhoudt. Als ze deze vrouw twintig jaar hadden gegeven, dan was er een reële kans geweest dat ze na dertien jaar weer op straat kwam te staan. Maar tbs met dwangverpleging kent geen limiet. Zolang de artsen inschatten dat zij in staat is zulke gruwelijkheden te begaan, komt ze niet buiten. Tbs met dwangverpleging is in feite de enige vorm van (mogelijk) levenslang die ons land nog kent. Deze vrouw zit echt veel langer in een gesloten inrichting dan haar man, geloof dat maar.

En daarbij... Meiden, hoe wil je iemand straffen voor iets waarvan ze zelf nauwelijks beseft dat ze het gedaan heeft? Ik wil geen discussie aangaan over of ze daar mogelijk over liegt of niet, maar eerlijk, als iemand zulke bizarre dingen doet, terwijl ze in een soort schemertoestand verkeert, dan moet ze toch behoorlijk ziek zijn, denk je niet? Moet je zieke mensen straffen of behandelen?

Aaargh, heeft ook op een tbs-kliniek gewerkt en kan je vertellen, het is echt zwaar als je daar moet zitten.

13. Niet meer actief

Ja en zelfs als je al bijna uitbehandeld bent kun je nog de fout ingaan, dat zie je maar weer aan die verschrikkelijke verkrachting van de week.
    Die vent komt nu waarschijnlijk never nooit meer van z'n TBS af...en terecht natuurlijk...

14. Niet meer actief

Te erg voor woorden gewoon.. :( het wordt echt met de dag gekker :rolleyes:

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik vind eerlijk gezegd die tbs met dwangverpleging geen ene m--r zeggen. Kijk wat er nu gebeurd met die tbs'ers. De ene instantie zegt nee hij kan niet vrij en de andere zegt laat hem maar vrij met alle gevolgen van dien.
    Ze beseft misschien zelf niet wat ze heeft gedaan en dat maakt het feitelijk alleen maar erger, maar sluit zo'n mens in vredesnaam gewoon op met een behandeling, maar geen uitzicht op vrijkomen.

Idem voor die mensen die dat kleine meisje destijds hebben vermoord, dat meisje van Nulde, te gruwelijk voor woorden zoiets.
    Van mij mogen ze ook nog verplichten dat dat soort mensen geen kinderen meer mogen krijgen.

16. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Belle: Tuurlijk is deze vrouw ziek, een normaal denkend persoon haalt het niet in zn hoofd om dit te doen. Een verkrachter, een moordenaar etc... zijn allemaal ziek in hun hoofd. Moeten we deze mensen dan maar ontzien? Omdat ze ziek zijn? En TBS in Nederland is nou niet echt levenslang, er is onderzoek naar gedaan en het blijkt zo te zijn dat veel tbs'ers snel weer vrij komen omdat de klinieken steeds minder geld krijgen voor de tbs'er voor elk jaar dat hij/zij zit. En voor een nieuwe tbs'er krijgen ze meer geld. Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat geld een rol speelt bij het vrijlaten van dit soort mensen.

17. sim

sim Niet meer actief

ik heb een hele stellige mening over tbs klinieken, en dat is dat ik teveel voorbeelden in mijn hoofd ken waarbij mensen "genezen" verklaard zijn en daarna weer de fout in gaan. ik ken ook iemand die daar werkt en die hebben als begeleiders en behandelaars niet altijd invloed op vrijlatingen en vormen van verlof, waardoor zij misschien iemand niet verantwoordelijk achten om beperkt verlof te krijgen maar de hoge pieten wel. dus soms gaat iemand met verlof terwijl dat dan wordt afgeraden en dan gaan ze toch de fout in. niet alles komt in de media, dus veel wordt verzwegen, ze gaan dan met man en macht op zoek naar zo'n persoon en het slachtoffer wordt ook niet altijd verteld dat deze persoon van een tbs kliniek komt. maar goed, misschien verschild dit per kliniek, dat weet ik ook niet. maar ik weet er twee waar dit zo gaat.

ten tweede vind ik verschil zitten tussen ziek en ziek. zonder mensen voor het hoofd te stoten, maar als iemand door ziekte tot dit soort daden in staat is, dan mag dat wel gestraft worden. de nabestaanden en familie worden immers ook ongevraagd gestrafd.

ik vind nederland veel te soft wat straf betreft, en ook opvallend dat dit het enige land is dat tbs kent. en ik weet dat duitsland, de duitse politie, (het grens gebied) ook veel opknapt wat ontsnapte tbs-ers betreft. laat ze dit maar wat meer in de openheid gooien, die eerlijkheid hebben we wel recht op dacht ik, helemaal nu de verkiezingen weer voor de deur staan!

18. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wat erg zeg, de mensen van wie de baby's waren mogen van mij part allemaal gecastreerdt worden! Zulke mensen verdienen het niet om kinderen te krijgen. Terwijl er genoeg andere mensen zijn die kinderen willen maar geen kinderen kunnen krijgen. Als je niet voor je kind wilt of kan zorgen sta hem/haar dan af vor adoptie. Maar die deze dingen niet kan hier zo boos en verdrietig om worden :confused:

Deel Deze Pagina